حداقل 30 هزار سکه باستانی در سواحل شمال شرقی ساردینیا کشف شده است

منبع: همگردی

1

1402/12/7

18:06


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، حداقل 30 هزار سکه باستانی در سواحل شمال شرقی ساردینیا کشف شده است.

سکه های برنزی متعلق به نیمه اول قرن چهارم میلادی در میان علف های دریایی، در فاصله چند قدمی سواحل جزیره مدیترانه در نزدیکی شهر آرتساکنا در ساردینیای ایتالیا یافت شد.

وزارت فرهنگ ایتالیا زمان دقیق این کشف را اعلام نکرده و فقط عنوان کرده است که نخستین بار یک غواص ناشناس این سکه ها را مشاهده کرده که باعث تحقیقات باستان شناسی در مقیاس بیشتری شد.

حداقل 30 هزار سکه باستانی در سواحل شمال شرقی ساردینیا کشف شده است

این کاوش که تحت هدایت گروه حفاظت از هنر ایتالیا و بخش باستان شناسی دریایی وزارت فرهنگ این کشور انجام شد، مجموعه ای بزرگ از سکه های باستانی را عمدتاً در پهنه ای شنی بین علف های دریایی و ساحل کشف کرده است که احتمال کشف بقایای یک کشتی غرق شده در نزدیکی آن را مطرح می کند.

شمار دقیق این سکه ها هنوز مشخص نشده است، زیرا در حال مرتب سازی هستند، اما در بیانیه وزارت فرهنگ ایتالیا تخمین زده شده که با توجه به وزن جمعی آنها حداقل حدود 30 هزار و احتمالاً 50 هزار سکه کشف شده است و همه سکه ها در وضعیت عالی هستند و تعداد معدودی از سکه ها آسیب دیده بودند که دارای نوشته های خوانا هستند.

«لوئیجی لاروکا» یکی از مقامات دپارتمان باستان شناسی ساردینیا به آسوشیتدپرس گفت: «گنج کشف شده در سواحل آرتساکنا یکی از مهمترین کشف های سکه در سالهای اخیر است و این یافته شواهد بیشتری از غنا و اهمیت میراث باستان شناسی را نشان می دهد که توسط انسانها از کهن ترین دوران عبور کرده اند و در بستر دریاها هنوز نگه داشته و حفظ می شوند.»

تحقیقات همچنان ادامه دارد و این کشف که احتمالاً یکی از مهمترین یافته های سکه شناسی در سالهای اخیر بوده، بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

حداقل 30 هزار سکه باستانی در سواحل شمال شرقی ساردینیا کشف شده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو