معرفی شماری از جاذبه های گردشگری ادرنه

معرفی شماری از جاذبه های گردشگری ادرنه


منبع: همگردی

2

1402/12/8

07:00


ایسکانیوز/ این خبر به جهت معرفی شماری از جاذبه های گردشگری ادرنه برای شما نوشته شده است.

مسجد سلیمیه

مسجد سلیمیه

شاید معماران مدرنی مثل زاها حدید و فرانک گری در حرفه خودشان سوپراستار باشند، اما هیچ کدامشان به گرد پای معمار سنان عثمانی نمی رسند. بناهای مشهور طراحی سنان استانبول را قبضه کرده اند اما به اعتقاد خیلی ها بزرگترین دستاورد معمار سنان همین مسجد سلیمیه است که اتفاقا بزرگترین نشانه شهری ادرنه هم بشمار می رود. این مسجد بین سالهای 1569 و 1575 به فرمان سلطان سلیم دوم در بلندترین نقطه شهر ساخته شد. مسجد سلیمیه 4 مناره با ارتفاع 71 متر دارد و مجموعه ای است از مدرسه، دارالحدیث، غرفه و مسجد.

موزه هنر ترکی و اسلامی ادرنه

موزه هنر ترکی و اسلامی ادرنه

در گوشه شمال شرقی حیاط سلیمیه، اتاق های کوچکی قرار دارند که محل نمایش صنایع دستی دوران عثمانی ها هستند؛ آثار خوشنویسی، اسلحه سازی، شیشه گری، آثار چوبی، سرامیک، لباس و جواهرات. در برخی از اتاق ها هم مانکن هایی قرار داده شده که لباس محلی به تن دارند.

موزه بنیاد سلیمیه

این موزه هم مانند موزه هنر ترکی و اسلامی در ساختمانی زیبا اما در گوشه جنوب شرقی حیاط مدرسه سلیمیه قرار گرفته است. در موزه بنیاد سلیمیه مجموعه آثار هنری و صنایع دستی بدست آمده از مسجد و بناهای مذهبی داخل شهر ادرنه و اطراف آن نمایش داده می شود.

موزه باستان شناسی و مردم شناسی ادرنه

موزه باستان شناسی و مردم شناسی ادرنه

این موزه در قسمت پشتی مسجد سلیمیه قرار گرفته و دو بخش دارد: بخش باستان شناسی و بخش قوم نگاری یا مردم شناسی. در بخش اول آثاری مانند ستون سنگی تراژان نمایش داده می شود و بخش دوم شامل آثاری مانند فرش ها، سوزن دوزی ها و هنرهای دستی، پارچه بافی، خوشنویسی و جواهرات قرار داده شده است. تماشای آثار چوبی متعلق به دوران عثمانی را در این موزه از دست ندهید.

معرفی شماری از جاذبه های گردشگری ادرنه

مسجد Üç Şerefeli Cami

مسجد Üç Şerefeli Cami

مسجد اوچ شرفلی اولین ساختمان با بزرگترین گنبد در دوره عثمانی (مراد دوم) است. این مسجد در بین سالهای 1437-1447 در مرکز تاریخی شهر ادرنه (Edirne) ساخته شد. مسجد اوچ شرفلی از سنگ آهک بورگاز با یک گنبد اصلی که قطر آن 24 متر ساخته شده است. مسجد اوچ شرفلی در سال 1732 دچار آتش سوزی شد و در زلزله سال 1748 آسیب زیادی دید که همه این خرابی ها توسط سلطان محمود اول ترمیم و بازسازی شدند.

مجتمع و بیمارستان بایزید

مجتمع و بیمارستان بایزید

مجتمع و بیمارستان بایزید (Beyazid Külliyesi ve Şifahanesi) یکی دیگر از جاهای دیدنی ادرنه است. این مجتمع که به رهبری معمار هایرتین بین سالهای 1484-1488 ساخته شده، نمادی از یکی از برجسته ترین نمونه های درک معماری عثمانی است.

کنیسه بزرگ ادرنه

کنیسه بزرگ ادرنه

کنیسه بزرگ ادرنه (Edirne Büyük Sinagogu) که تاریخچه آن متعلق به جامعه سپهاردی است که به امپراطوری عثمانی پناه بردند، در ترکی به معنی محل ملاقات است. این مکان که یکی دیگر از جاهای دیدنی ادرنه بشمار می رود، به عنوان سومین کنیسه بزرگ جهان شناخته می شود. جالب است بدانید پس از آتش سوزی در سال 1905 این کنیسه در معرض کارهای مرمت قرار گرفت و با دستور سلطان عبدالحمید دوم بازسازی شد. با مراجعه به منطقه دیلاوربی، می توانید با بازدید از حرم که به عنوان یک سکوی پله پله بالا می رود، یک لحظه تاریخی را به تعطیلات خود اضافه کنید.

پل مریچ

پل مریچ

پل رودخانه مریچ یک پل تاریخی مربوط دوره عثمانی است که بر روی رودخانه مریچ قرار دارد. این پل که از جاذبه ها و جاهای دیدنی ادرنه محسوب می شود، توسط سلطان محمود دوم عثمانی در سال 1839 شروع و در سال 1842 به پایان یافت. پل رودخانه مریچ طول 263 متر و عرض 7 متر و دارای 12 قوس است. پل مریچ که در زمان سلطان عبدالمجید ساخته شده، در جاده ادرنه – کاراچاچ ظاهر می شود. منشورهای مثلثی و چراغ های آفتابی پل که در سال 1842 ساخته شده اند، یک شبح تصویری باشکوه ایجاد می کنند.

کاروانسرای رستم پاشا

کاروانسرای رستم پاشا

این مکان که یکی دیگر از جاهای دیدنی ادرنه از قدیم الایام بوده، توسط معمار سینان طراحی شده که امروزه به عنوان هتل تغییر کاربری داده است. این بنای تاریخی با گنبدهای کوچک، با ردیف هایی از آجر و سنگ، نظم پیچیده ای را نشان می دهند. در ادرنه و در کاروانسراهایی که در منطقه سابونی (Sabuni) واقع شده اند، می توانید در کنار عزیزانتان اوقات خوبی را داشته باشید.

قلعه مقدونیه

براساس مقاله معرفی شماری از جاذبه های گردشگری ادرنه باید بدانید که برج مقدونیه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی ادرنه است که از دیوارهای هادریانوپلیس (Hadrianopolis) باقی مانده و به لطف عظمت مثال زدنی می تواند گردشگران را حیرت زده کند. محلی که این برج در آن قرار دارد پس از قرار داده شدن ساعت مخصوصی که از فرانسه آورده شد، به عنوان برج ساعت نامگذاری شده است. در اطراف آن کوره های سرامیکی و دیوارهایی بچشم می خورند که توجهتان را جلب خواهند نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو