گردشگران مراقب تورهای مسافرتی غیرمجاز باشند

منبع: همگردی

1

1402/12/8

12:06


ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده و گزارشهای منتشر شده، گردشگران مراقب تورهای مسافرتی غیرمجاز باشند.

محمد ثابت اقلیدی در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش رو بودن ایام تعطیلات نوروز گفت: به تمامی علاقمندان به سفر توصیه می شود قبل از خرید تورهای مسافرتی به بررسی و استعلام صلاحیت افراد از مراجع ذیصلاح و استفاده از آژانس های دارای مجوز اقدام کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: علاقمندان به خرید تورهای مسافرتی به محض مشاهده آگهی و تبلیغات یک تور باید اسم، نشانی و مجوزهای آژانس مربوطه را بررسی کرده و با دفتر آن آژانس یا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان به صورت حضوری در دفتر آژانس نام نویسی کنند.

گردشگران مراقب تورهای مسافرتی غیرمجاز باشند

ثابت اقلیدی با بیان اینکه استفاده از این تورهای بی نام و نشان و غیر معتبر ممنوع است و در صورت بروز مشکل در اجرای تورها به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند، افزود: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار هزینه اجاره و مالیات می پردازند و همواره تحت رصد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و سایر دستگاه های نظارتی هستند و مهمتر از این ها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: در حال حاضر بیش از 350 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوز دار در فارس و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می کنند و در هر آژانس برای سه تا چهار نفر مشاغلی از جمله مدیر عامل، مدیر فنی و فروشنده اشتغال ایجاد شده است اما آژانس های غیرمجاز بدون ضابطه بوجود آمده اند.

ثابت اقلیدی افزود: گردشگران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اسامی دفاتر مجاز و عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس به آدرس https://www.attaf.org مراجعه کنند.

گردشگران مراقب تورهای مسافرتی غیرمجاز باشند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو