عربستان به عمره گزاران فلسطینی اجازه اقامت شش ماهه را در این کشور خواهد داد

منبع: همگردی

1

1402/12/8

13:35


ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، عربستان به عمره گزاران فلسطینی اجازه اقامت شش ماهه را در این کشور خواهد داد.

عربستان سعودی در اقدامی که بر عمیق تر شدن بحران انسانی در غزه تاکید می کند، تصمیم مهمی برای اعطای اقامت 6 ماهه به زائران فلسطینی عمره گرفته است؛ زائرانی که در حال حاضر امکان بازگشت به کشورشان را به دلیل بحران انسانی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی ندارند.

این تصمیم که توسط وزارت خارجه فلسطین نیز تائید شده است، در زمانی اتخاذ می شود که نوار غزه تحت تلفات سنگین درگیری های جاری قرار دارد.

وزارت امور خارجه فلسطین از پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به خاطر آنچه آن را "رفتار دلسوزانه نسبت به زائران غزه که به دلیل موضع تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی قادر به بازگشت به کشور خود نیستند" عنوان کرده، تشکر کرده است.

عربستان به عمره گزاران فلسطینی اجازه اقامت شش ماهه را در این کشور خواهد داد

بیانیه این وزارتخانه شرایط وخیمی را که این افراد با آن روبرو هستند، روشن می کند و بر بحران گسترده تری که از 7 اکتبر 2023 غزه را فراگرفته، تاکید کرده است. قربانیان بیشتر کودکان و زنان گرفتار آتش یک درگیری شده اند که محکومیت بین المللی و اتهامات «نسل کشی» را در دیوان بین المللی دادگستری به دنبال داشت.

سایت خبری «BNN Breaking» در این باره نوشته است: «در میان تشدید خشونت ها، ابتکار عربستان سعودی نه تنها از طریق اعطای اقامت 6 ماهه برای زائران سرگردان عمره بلکه از طریق تلاش های بشر دوستانه بارقه ای از امید را ارائه می دهد. عربستان خواستار پایان فوری خصومت ها در غزه بوده و میزبان نشست مشترک سران کشورهای عربی اسلامی بود که رهبران سراسر جهان اسلام از جمله ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان در محکومیت جنگ غزه متحد شدند...»

عربستان به عمره گزاران فلسطینی اجازه اقامت شش ماهه را در این کشور خواهد داد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو