شناسایی مقبره های متعدد و کشف 1000 تدفین در صومعه بومونت فرانسه

منبع: همگردی

1

1402/12/10

12:05


ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر شده، شناسایی مقبره های متعدد و کشف 1000 تدفین در صومعه بومونت فرانسه صورت گرفت.

حفاری در یک صومعه قرون وسطی در فرانسه به کشف بیش از 1000 تدفین از جمله قربانیان طاعون در قبرستان آن و همچنین بقایای یک روستای نزدیک به 1200 ساله در زیر ساختمان منجر شد. حفاری در ابی بومونت نشان می دهد که این صومعه کاتولیک تقریبا هشت قرن مورد استفاده بود. کلیسا و ساختمان های مرتبط با آن در اوایل قرن نوزدهم تخریب شدند.

فیلیپ بلانچارد (سرپرست کاوش در ابی بومونت) گفت: از آنجا که این یک مجموعه منحصر بفرد است، ما تا حد امکان عناصر این صومعه را کاوش کرده ایم که از آن جمله میتوان به کل کلیسا، کل صومعه، تمام ساختمان های پیرامونی، همه امکانات، خانه های صومعه، سفره خانه، آشپزخانه، سالن، سرداب، کبوترخانه، تنورها، آب انبارها، لوله ها، غسالخانه، مستراح، جعبه یخ، زباله ها اشاره کرد و بیش از 1000 تدفین از دوره های زمانی مختلف را پیدا کردیم. این کار تاکنون نشان داده است که کلیسای صومعه قبل از تخریب حداقل دو تغییر ساختاری عمده را تجربه کرده است.

شناسایی مقبره های متعدد و کشف 1000 تدفین در صومعه بومونت فرانسه

اما بازسازی های کوچکتر نیز در طول هشت قرنی که صومعه مورد استفاده قرار میگرفت، انجام میشد. این تغییرات از اضافه شدن اتاق ها و توالت ها گرفته تا بازسازی کاشی ها را شامل می شود. مانند صومعه، گورستان در بومونت نیز با گذشت زمان رشد کرد و توسط چندین گروه از جمله خود راهبه ها و خدمتکارانی که در صومعه کار می کردند، از آن استفاده میشد. تجزیه و تحلیل اسکلت های بازیابی شده به تازگی آغاز شده است اما بلانچارد امیدوار است که مشخص کند مردم از کجا آمده اند، چه خورده اند و وضعیت سلامتی آنها چگونه بوده است.

او گفت: می دانیم که یک بیماری همه گیر طاعون در سال 1563 رخ داد و در همان هفته 9 راهبه مردند و در یک قبر دفن شدند.

بلانچارد گفت که ممکن است اعضای عالی رتبه کلیسا نیز در میان مقبره ها وجود داشته باشند، زیرا در متن ها به قبر یک صومعه اشاره شده است که با ده ها گلدان مدفون شده است. صومعه مورد بحث ممکن است محل اقامت مادام دو بوربون کوند، نوه لویی چهاردهم باشد. او در حوالی سال 1720 راهبه شد و در سال 1732 به مقام صومعه بومونت رسید و در سال 1772 درگذشت. احتمالاً صومعه محل زندگی نسبتاً راحت برای او بود و خدمتکارانی داشت که آن را اداره می کردند. یک سرویس چای چینی قرن هجدهم که در حین حفاری کشف شد، نشان می دهد راهبه ها سرامیک های مرغوب را از چین وارد کرده اند که احتمالاً با هزینه های گزافی انجام می شود.

باستان شناسان احتمال می دهند که طاق دفن مادام دوبوربون کوند کشف شده است، زیرا تنها یک طاق از این قبیل در کلیسا وجود دارد. بلانچارد گفت که تنها چند استخوان و سرامیک در آن وجود داشته و سنگ قبر در جای دیگری از این مکان کشف شده است.

بلانچارد گفت: این مقبره یکی از اولین مقبره هایی است که در طول انقلاب باز شده است. در آن زمان سرب کمیاب بود و طاق های تدفین باز میشد تا بتوان از تابوت های سربی برای ساخت گلوله های به اصطلاح وطن برای ارتش های انقلاب استفاده کرد.

شناسایی مقبره های متعدد و کشف 1000 تدفین در صومعه بومونت فرانسه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو