خوش خبری ویژه بازنشستگان آخرسالی | افزایش حقوق بازنشستگان به همراه جزئیات دقیق عیدانه و رمضانه

خوش خبری ویژه بازنشستگان آخرسالی | افزایش حقوق بازنشستگان به همراه جزئیات دقیق عیدانه و رمضانه


4

1402/12/11

18:06


خوش خبری ویژه بازنشستگان آخرسالی | افزایش حقوق بازنشستگان به همراه جزئیات دقیق عیدانه و رمضانه

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی از جمله این برنامه‌ها است که در سال گذشته قریب به ۵۰ هزار نفر به مشهد مقدس، قم و شیراز اعزام شدند. طرح کرامت رضوی از سال ۹۵ آغاز شده است و در سال‌های گذشته نهایتاً در هر سال ۳۰ هزار نفر به این سفرهای معنوی مشرف می‌شدند. تفاوت دیگر در اجرای طرح کرامت رضوی در این دوره و بعد از تعطیلی ناخواسته این برنامه به سبب شیوع بیمار کرونا؛ در مقایسه با دوره‌های قبلی در این است که در حال حاضر این سفرها یک پیوست فرهنگی دارند و دوره‌های آموزشی که شامل مباحث اعتقادی، بصیرتی، آداب زیارت، طب سنتی، تغذیه و سلامتی و... است، در جریان سفر برای افزایش معلومات و آگاهی‌های بازنشستگان برگزار می‌شود و استقبال خوبی هم از این دوره‌های آموزشی شده است. همچنین برای مدیریت اعزام سفر برای متقاضیان، سامانه‌ای طراحی شده است که آژانس تأمین به‌عنوان کارگزار شریک موظف است قبل از تهیه بلیط، سوابق تمامی متقاضیان معرفی شده از سوی کانون‌های بازنشستگی را بررسی کند که قبلاً به این سفرها اعزام نشده باشند تا بتوانیم همه این عزیزان را از این امکان بهره‌مند سازیم.

حقوق بازنشستگان

وی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه را از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان ۷ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ این تسهیلات قرض‌الحسنه که نیاز به معرفی ضامن هم ندارد و بازنشستگان  بدون مراجعه حضوری می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند، به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. سال گذشته ۲۱۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد و در سال جاری تاکنون ۲۳۰ هزار فقره وام به بازنشستگان اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم این تسهیلات تا پایان سال به ۲۵۰ هزار فقره برسد./ ایسنا

وام بازنشستگان تامین اجتماعی

وام بازنشستگان ۴ درصد کارمزد دارد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است. وام ضروری بازنشستگان به افرادی که در ارگان‌های دولتی بازنشسته شدن تعلق می‌گیرد.

ابتدا می بایست وارد سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabtatamin.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام وام را از بالای صفحه، انتخاب نمایید. لازم به ذکر است ثبت نام این وام در مرحله جدید از ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه بوده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی آغاز شد. نحوه ثبت‌نام وام بازنشستگان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام شد. وام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت می‌شود. ثبت‌نام وام بازنشستگان به شکل غیرحضوری انجام می‌شود

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

حقوق بازنشستگان

طبق این گزارش، برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات، براساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی می‌شوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

سایت ثبت نام ۳۰ میلیون وام بازنشستگان

سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی وام بازنشستگان به آدرس الکترونیکی https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login است برای ورود به سایت ثبت نام وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان برر وی لینک زیر کلیک کنید.

اقساط و سود وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

مبلغ وام ضروری بازنشستگی ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه است. سود وام بازنشستگان ۴ درصد اعلام شده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری می‌گیرند. همچنین ثبت نام در سامانه وام بازنشستگان به معنای دریافت وام نیست. بلکه بعد از ثبت نام وضعیت متقاضیان گرفتن این تسهیلات بررسی می‌شود و سپس نتایج اعلام خواهد شد.

متقاضیانی که کمترین میزان وام و تسهیلات تسویه‌نشده را داشته باشند، از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی استفاده نکرده‌اند و همچنین کمترین حقوق دریافتی را دارند در الویت دریافت وام بازنشستگان ۱۴۰۲ قرار می گیرند.

درباره وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام باید ارائه شود.

ثبت نام برای گرفتن وام در صندوق بازنشستگی کشوری لزوما به معنای پرداخت تسهیلات نخواهد بود.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از وام استفاده کند.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

متقاضی باید پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه کارت ملی و شناسنامه وراث دیگر برای تأیید به مدیریت‌های استانی تحویل بدهد.

بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط و ضوابط زیر اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود نمایند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط ، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز می گردد.

شرایط دریافت وام بازنشستگان کشوری

داشتن حداقل ۶۰ ماه سابقه پرداخت حق بیمه

عدم دریافت وام ضروری در سال ۱۴۰۱

نداشتن تعهد معوق در صندوق بازنشستگی کشوری

نداشتن سابقه چک برگشتی

نداشتن سابقه محکومیت کیفری

مراحل ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

وارد درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری شوید.

شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب بانک صادرات خود را وارد کنید.

کد امنیتی را وارد کنید.

پس از ثبت نام، درخواست شما بررسی شده و در صورت واجد شرایط بودن، مبلغ وام به حساب شما واریز می‌شود.

نکات مهم در ثبت نام وام بازنشستگان کشوری

برای ثبت نام، حتماً از آخرین نسخه مرورگر خود استفاده کنید.

در صورت بروز مشکل در ثبت نام، با مرکز خدمات تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری به شماره ۰۲۱-۸۸۹۲۱۰۰۰ تماس بگیرید.

در سال ۱۴۰۲، وام ضروری بازنشستگان کشوری برای اولین بار به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

این افزایش مبلغ وام، با هدف کمک به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در تامین هزینه‌های ضروری زندگی انجام شده است.

وام ضروری بازنشستگان کشوری، با کارمزد سالیانه ۴ درصد پرداخت می‌شود.

بازپرداخت اقساط وام ضروری بازنشستگان کشوری، در طی ۳۶ ماه انجام می‌شود.

سایت بازنشستگان کشوری، سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات غیر حضوری و اطلاع رسانی به بازنشستگان کشور راه اندازی شده است.گواهی کسر از حقوق بازنشستگان، نامه ای است که از سوی مرجع صلاحیت دار و سازمانی که فرد، بازنشسته آن است، صادر می گردد و به عنوان یکی از مدارک دریافت وام و تسهیلات یا ضمانت از دریافت این امور، به نهاد مورد نظر، نظیر بانک ها، ارائه می گردد تا اگر فرد، از باز پرداخت اقساط، امتناع نمود، بشود با آن گواهی، نسبت به دریافت اقساط از حقوق بازنشستگی ضامن یا وام گیرنده، اقدام کرد.

افرادی که قصد استفاده از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری را دارند، می توانند به سایت www.cspf.ir وارد شوند و از خدمات این سایت استفاده کنند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این صندوق برای کلیه بازنشستگان در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص ورود به سایت بازنشستگی کشوری، درگاه خدمات الکترونیکی کانون بازنشتگان، دانلود اپلیکیشن صبا صندوق بازنشستگان کشوری​ و امکانات ارائه شده در سایت cspf ارائه شده است./ منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو