بهترین بازی های سولز لایک در تمام دوران

بهترین بازی های سولز لایک در تمام دوران


منبع: فیگار

1

1402/12/12

20:58


سولز لایک، از محبوب‌ترین سبک‌های بازی است که هر بازیکنی را آماده یک چالش جدید می‌کند. در این مقاله، بهترین بازی های سولز لایک را نام برده‌ایم.

بهترین بازی های سولز لایک در تمام دوران

سولز لایک، از محبوب‌ترین سبک‌های بازی است که هر بازیکنی را آماده یک چالش جدید می‌کند. در این مقاله، بهترین بازی های سولز لایک را نام برده‌ایم.

این سبک، اغلب شامل عناصری مانند چالش‌های بزرگ، محیط‌های تاریک و ترسناک، سیستم مبارزه پیچیده و پرهیجان است. همچنین، بازی‌های سبک سولز لایک Souls-like دارای سیستم مرگ و بازگشت به مکان اولیه (معمولاً با از دست دادن تمام پیشرفت) که آتش بزرگ (bonfire) نام دارد هستند که همین موضوع، باعث متمایز کردن آن از دیگر بازی‌ها می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بازیکنان بهترین بازی های سبک سولز لایک ، معمولاً تجربه‌ بالایی دارند و به آن‌ها فرصت می‌دهند تا با یک سری از آثار رئالیسم سخت و نکات مختلف در بازی را تجربه کنند. این بازی‌ها معمولاً نیازمند مهارت‌های استراتژیک و تکنیکی هستند و از بازیکنان خواستار بررسی و تجربه عمیقی از داستان و جهان بازی هستند.

بهترین بازی های سولز لایک

در ادامه لیست بهترین بازی های سولز لایک را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تحریریه تیم فیگار نوشته شده است.

بهترین بازی های سولز لایک

بهترین بازی های سولز لایک

این سبک، با تأکید بر چالش و هنری بودن بازی، مخاطبان گسترده‌ای را جذب کرده است. اصولاً این بازی‌ها شامل عناصری مانند چالش‌های فراوان، مبارزات استراتژیک، جهان بازی پیچیده، آموزش از طریق شکست، داستان تاریک و رازآلود هستند.

Mortal Shell

بهترین بازی های سولز لایک

شرکت سازنده: کلد سیمتری (Cold Symmetry)
تاریخ عرضه: 2020

بازی Mortal Shell یک بازی اکشن و نقش‌آفرینی است که در سال 2020 در سبک سولز لایک ساخته شد. این اثر توسط استودیو «Cold Symmetry» توسعه یافته و توسط کمپانی «Playstack» در سال 2020 با انتشار رسید. در این بازی، شما در نقش یک قهرمانی قرار می‌گیرید که در دنیایی تاریک و مرموز به دنبال رازهای گمشده و خطرات بی‌پایان می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Mortal Shell که می‌تواند این عنوان را جزو بهترین بازی ها در ژانر سولز لایک حساب کند، این است که شما می‌توانید برای مدت زمان کوتاهی وارد بدن شخصیت‌های دیگری شوید و قدرت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را تجربه کنید. این شخصیت‌ها که با نام «جلدها» (Shells) شناخته می‌شوند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و قدرت‌های منحصربه‌فردی دارند، بسته به استراتژی بازیکن، می‌توانند موثر باشند.

Hellpoint

بهترین بازی های سولز لایک

بهترین بازی های سولز لایک برای پی سی

شرکت سازنده: کردل گیمز (Cradle Games)
تاریخ عرضه: 2020

بازی Hellpoint یک عنوان اکشن و نقش‌آفرینی است که در می‌تواند در لیست بهترین گیم های سولز لایک قرار بگیرد. این اثر توسط استودیو «کردل گیمز» (Cradle Games) توسعه یافته و توسط شرکت «تاینی بیلد» (tinyBuild) منتشر شده است. Hellpoint در سال 2020 برای پلتفرم‌های مختلف از جمله PC، PlayStation 4، Xbox One و Nintendo Switch عرضه شد.

بازی Hellpoint یکی از بهترین بازی های سولز لایک برای پی سی و دیگر پلتفرم‌ها است که در یک فضای علمی تخیلی و ترسناک روایت می‌شود. داستان بازی در مورد شخصیتی است که برای بقا و کشف رازهای تازیک و عجیب در یک ایستگاه فضایی مرموز، به نام «ایرید ناوو» (Irid Novo) تلاش می‌کند. در طول بازی، بازیکنان با انواع موجودات ترسناک و دشمنان قدرتمند مواجه می‌شوند و باید از تاکتیک‌های مختلف و استراتژی‌های مناسب برای مبارزه با آن‌ها استفاده کنند.

Ashen

بهترین بازی های سولز لایک

شرکت سازنده: ای 44 (A44)
تاریخ عرضه: 2018

یکی دیگر برترین بازی های سولز لایک ، Ashen است که توسط استودیو «A44» توسعه یافت و «Annapurna Interactive» آن را منتشر کرد. این بازی، به عنوان یکی از بهترین بازی های سولز لایک برای پی سی شناخته می‌شود و در سال 2018 برای پلتفرم‌های PS4، PC، Nintendo Switch و Xbox One  عرضه شد.

داستان بازی Ashen در دنیایی فانتزی و خیالی روایت می‌شود که در آن، نور خورشید از دنیا ناپدید شده و آن را در تاریکی فرو برده است. بازیکنان در نقش یک شخصیت بی‌نام و بی‌سرپرست به نام «The Ashen» قرار می‌گیرند که در سفری برای پیدا کردن نور خورشید و بازسازی دنیای خود، باید پیش بروند.

یکی از جذابیت‌های اصلی Ashen که باعث شده این بازی جزوی از بهترین بازی های سولز لایک برای ایکس باکس و بقیه پلتفرم‌ها قرار بگیرد، سبک هنری و زیبایی بصری آن است. بازی با یک سبک هنری منحصربه‌فرد و محیط‌های جذاب که با رنگ‌های خاص و آرامش‌بخش طراحی شده و برای بازیکنان جذابیت زیادی دارد.

The Surge

بهترین بازی های سولز لایک

برترین بازی های سولز لایک

شرکت سازنده: دک 13 (Deck13)
تاریخ عرضه: 2019-2017

بازی The Surge یکی از بهترین بازی ها در ژانر سولز لایک محسوب می‌شود که توسط استودیو «Deck13» توسعه یافته و کمپانی «Focus Home Interactive» آن را منتشر کرده است. این اثر در سال 2017 برای پلتفرم‌های PC، PlayStation 4 و Xbox One منتشر شد. داستان این عنوان، در آینده‌ای نزدیک و علمی تخیلی رخ می‌دهد.

در این دنیا، تکنولوژی پیشرفته‌ای به نام CREO برای بهبود وضعیت جهان استفاده می‌شود. پس از مدتی، این تکنولوژی با مشکلات و خطاهایی روبه‌رو شد و وقایعی ناگوار و خطرناک را پیش آورد. در این بازی، بازیکنان در نقش یک کارگر که «وارن» (Warren) نام دارد قرار می‌گیرند. او در یک تسلیحات سری CREO که نام آن Exo-Rig است، به نقاط مختلفی از محیط بازی فرستاده می‌شود. این Exo-Rig، وسیله‌ای محسوب می‌شود که به بازیکن امکانات و قدرت‌هایی برای مبارزه با دشمنان و تسلط بر محیط‌‌های خطرناک را می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته The Surge را می‌توان به عنوان یکی از بهترین بازی های سولز لایک برای ایکس باکس و پی‌سی و پلی استیشن نام برد. سیستم مبارزه‌ای دشوار و استراتژیک آن که در سبک سولز لایک طراحی شده، بازیکنان را در مقابل تاکتیک‌های مناسبی قرار می‌دهد تا بتوانند به مراحل جدید برسند.

Blasphemous

بهترین بازی های سولز لایک

شرکت سازنده: گیم کیچن (The Game Kitchen)
تاریخ عرضه: 2019

بدون شک، بازی Blasphemous یکی از بهترین بازی ها 2 بعدی سولز لایک و همینطور سبک مترویدوانیا (Metroidvania) است که توسط استودیو The» Game Kitchen» توسعه یافته و توسط کمپانی «Team17» منتشر شده است. این بازی که یکی بهترین بازی های سولز لایک برای کامپیوتر محسوب می‌شود در سال 2019 برای پلتفرم‌های PC، PlayStation 4، Xbox One و Nintendo Switch عرضه شد.

داستان Blasphemous، یک دنیای تاریک و مرموز به نام Cvstodia را روایت می‌کند. بازیکنان در نقش «The Penitent One»، یک قهرمان مذهبی که در جستجوی رستگاری و از بین بردن نفرت و شرارت در Cvstodia است، قرار می‌گیرند.

ساختار Blasphemous به عنوان یک بازی مترویدوانیا، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دنیای بازی را بررسی کرده، معماها را حل کنند و از مهارت‌های خود برای پیشروی و کشف مناطق جدید بهره ببرند. همچنین، سیستم مبارزه‌ای Blasphemous نیز با تمرکز بر ترکیب مهارت و زمان‌بندی دقیق، چالشی و هیجان‌انگیز است.

به طور کلی، Blasphemous به عنوان یکی از بهترین بازی ها 2 بعدی سولز لایک است که با داستانی فوق‌العاده، سبک هنری بی‌نظیر و چالش‌های گوناگون، یک تجربه معتبر و جذاب برای طرفداران بازی‌های مترویدوانیا و ماجراجویی محسوب می‌شود.

Demon’s Souls

بهترین بازی های سولز لایک

بهترین بازی ها در ژانر سولز لایک

شرکت سازنده: فرام‌سافتور (FromSoftware)
تاریخ عرضه: 2009

بازی Demon’s Souls یکی از جذابترین بازی های سولز لایک است که توسط استودیو «FromSoftware» توسعه یافت و توسط کمپانی «Sony Interactive Entertainment» آن را منتشر کرد. این بازی اولین عنوان از سری سولز لایک محسوب می‌شود و در سال 2009 برای کنسول PlayStation 3 منتشر شد و در سال 2020 نسخه بازسازی آن برای کنسول Playstation 5 نیز به انتشار رسید.

داستان Demon’s Souls در یک دنیای تاریک و فانتزی به نام Boletaria روایت می‌شود. این دنیا توسط اشراف و شیاطینی به نام Demons فرا گرفته شده و همین موضوع باعث نابودی و فروپاشی این سرزمین شد. بازیکنان در نقش یک شوالیه قرار می‌گیرند که برای نجات «بلتریا» و مبارزه با شیاطین، به ماموریت می‌پردازند.

یکی از ویژگی‌های برجسته Demon’s Souls، سطح بالای چالش و سختی آن است که می‌تواند یکی از بازی های اکشن سولز لایک نام بگیرد. این بازی با مبارزات سخت و دشوار، محیط‌های مملو از تله‌ها و دشمنان قدرتمند و معماهای پیچیده، به بازیکنان چالش‌های فراوانی ارائه می‌دهد.

Sekiro

بهترین بازی های سولز لایک

شرکت سازنده: فرام‌سافتور (FromSoftware)
تاریخ عرضه: 2019

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یکی دیگر از بازی های اکشن سولز لایک است که به عنوان یکی از بهترین بازی های سبک سولز لایک در سال 2019 شناخته می‌شود که برای پلتفرم‌های PC، PlayStation 4 و Xbox One منتشر شد.

داستان Sekiro در دوران سامورایی‌های ژاپن قرار دارد و بازیکنان در نقش «Sekiro»، یک نینجا به نام «گرگ» (Wolf)، قرار می‌گیرند که به دنبال انتقام از یک سردار ستمگر به نام «گنچیرو آشینا» (Genichiro Ashina) هستند که دنیای آن‌ها را به هم ریخته است.

یکی از ویژگی‌های برجسته این بازی، سیستم مبارزه‌ پیچیده‌اش محسوب می‌شود که بازیکنان باید از تکنیک‌های مبارزه‌ای متنوع و واکنش سریع خود استفاده کرده تا به دشمنان خود در مبارزات یک به یک مقابله کنند. علاوه بر این، به لطف دنیای وسیعی که Sekiro دارد می‌توان از آن به عنوان یکی از بازی های جهان باز سولز لایک یاد کرد. بازی اِلِمان‌های نینجایی هم دارد و این به بازیکنان اجازه انتخاب راه‌های مختلف برای حل مسائل و مبارزه با دشمنان را می‌دهد.

Dark Souls

بهترین بازی های سولز لایک

بهترین بازی های سولز لایک برای کامپیوتر

شرکت سازنده: فرام‌سافتور (FromSoftware)
تاریخ عرضه: 2016-2014-2011

بازی‌های Dark Souls یک سری از برترین بازی های سولز لایک هستند که توسط استودیو «FromSoftware» توسعه یافته و توسط Bandai Namco Entertainment منتشر شده‌اند. این سری بازی‌ها مشهور به سبک دشواری بالا، محیط‌های تاریک و مرموز، سیستم مبارزه سنگین و داستان‌های عمیق است.

بازی‌های Dark Souls به دلیل چالش‌های دشوار، طراحی هنری بسیار خاص، سیستم مبارزه عمیق و جذاب و داستان‌ مرموز، توانسته‌اند جایگاه بهترین گیم های سولز لایک را بگیرند و به عنوان یکی از مهم‌ترین سری‌های بازی‌های نقش‌آفرینی تحسین شوند.

Bloodborne

بهترین بازی های سولز لایک

شرکت سازنده: فرام‌سافتور (FromSoftware)
تاریخ عرضه: 2015

بازی Bloodborne در لیست بهترین بازی های سولز لایک برای پلی استیشن قرار داد که توسط استودیو «FromSoftware» توسعه یافته و توسط کمپانی «Sony Computer Entertainment» برای کنسول PlayStation 4 منتشر شد. این بازی در سبک اکشن و نقش‌آفرینی، مشابه بازی‌های سری Dark Souls است و عناصر و فضایی منحصر به فردی دارد که می‌تواند آن را به یکی از جذابترین بازی های سولز لایک تبدیل کند.

داستان این بازی در شهری به نام «یارنام» (Yharnam) رخ می‌دهد که در آن شخصیت‌های مختلف به دنبال راه‌هایی برای بهبود وجود خود و پیدا کردن درمانی برای بیماری‌ به نام «خون یارنام» (Yharnam Blood) هستند؛ اما این خون‌ باعث تبدیل شدن افراد به هیولاهای وحشتناکی می‌شود. بازیکنان در نقش یک قهرمان به نام «شکارچی» (Hunter) وارد این شهر تاریک و مرموز شده تا رازهای آن را کشف کرده و با هیولاهایی که در مسیر او قرار می‌گیرد، روبرو شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته Bloodborne، سیستم مبارزه سریع و دینامیک آن است. این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از حرکات سریع و تکنیک‌های مبارزه‌ای خاص، با دشمنان خود، به مبارزه بپردازند. همچنین، بازی از سلاح‌های متنوع و امکانات مختلفی برخوردار است که می‌توانید برای شخصیت خود استفاده کنید.

Elden Ring

بهترین بازی های سولز لایک

جذابترین بازی های سولز لایک

شرکت سازنده: فرام‌سافتور (FromSoftware)
تاریخ عرضه: 2022

در لیست بهترین گیم های سولز لایک ، بازی Elden Ring جایگاه اول را می‌گیرد. این بازی ویدیویی اکشن و نقش‌آفرینی، توسط استودیو «FromSoftware» و با همکاری نویسنده‌ی مشهور «جورج آر. آر. مارتین»، نویسنده مجموعه کتاب‌های نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire)، سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) ساخته شده است. این بازی توسط «Bandai Namco Entertainment» منتشر شد.

داستان Elden Ring در یک دنیای فانتزی به نام سرزمین‌های میانه (Lands Between) رخ می‌دهد. این دنیا از یک حلقه قدرتمند به نام Elden Ring نیرو می‌گیرد که به عنوان نقطه مرکزی و سربازان اصلی داستان شناخته می‌شود.

بازی Elden Ring به عنوان یکی از بهترین بازی های جهان باز سولز لایک محسوب می‌شود. این عنوان، دارای جهانی بسیار گسترده است و این امکان را با شما می‌دهد که نقشه خود را نگاه کنید و به مسیر خود ادامه بدید.

سوالات متداول

جدیدترین بازی سولز لایک در سال 2024 چیست؟

در حال حاضر می‌توان گفت بازی Black Myth: Wukong یکی از مورد انتظار‌ترین عناوین سال 2024 است.

آیا بازی دارک سولز 4 ساخته خواهد شد؟

خیر. با توجه به داستان بسته الحاقی دارک سولز 3 یعنی Ringed City، پایان دهنده کل سری بازی دارک سولز است و همینطور نویسنده عناوین سولز یعنی «هیدتاکا میازاکی» (Hidetaka Miyazaki) این موضوع را تایید کرد. اما بی شک این پایان کار «میازاکی» نخواهد بود و به تازگی بسته الحاقی بازی الدن رینگ (Shadow of the Erdtree)، در دست ساخت است و به‌زودی در تاریخ 20 ژوئن 2024 (31 خرداد 1403) منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های سولز لایک چه بود؟ آیا شما هم طرفدار این سبک هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو