معرفی شماری از جاذبه های دیدنی هالیفاکس کانادا

معرفی شماری از جاذبه های دیدنی هالیفاکس کانادا


منبع: همگردی

2

1402/12/13

09:00


ایسکانیوز/ این خبر به جهت معرفی شماری از جاذبه های دیدنی هالیفاکس کانادا برای شما نگارش شده است.

منطقه تاریخی ملی قلعه نظامی هالیفاکس (Citadel Hill)

منطقه تاریخی ملی قلعه نظامی هالیفاکس (Citadel Hill)

محوطه تاریخی ملی دژ هالیفاکس در 1856 ساخته شده که در بالای مرکز شهر قرار گرفت. این دژ یا قلعه نظامی شاهد هیچگونه نبردی تاکنون نبوده است. براساس مقاله معرفی شماری از جاذبه های دیدنی هالیفاکس کانادا باید بدانید که با این حال نمونه ای عالی از دژ بریتانیایی مربوط به قرن نوزدهم است. در فصل تابستان مترجمان یونیفرم های بریتانیایی قرمز رنگ خود را می پوشند و با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می کنند تا نشان دهند سبک زندگی در اینجا برای هفتاد و هشتمین ساکنین کوه و سومین توپخانه سلطنتی Brigade و خانواده هایشان به چه صورت بوده است.

کودکان و نوجوانان عاشق ماجراجویی های داخل این دژ نظامی هستند تا جایی که آنها می توانند با استفاده از درام ها، راهپیمایی های نظامی و آموزش جاسوسی دشمن بپردازند. هنگامیکه هوا تاریک شد، تورهای مربوط به برخی از افسانه های ارواح این قلعه نظامی برگزار می شود.

محوطه بندر هالیفاکس (Halifax Harbourfront)

محوطه بندر هالیفاکس (Halifax Harbourfront)

بخش عمده ای از محوطه رو به آب بندر در مرکز شهر دارای مسیر چوبی وسیعی در امتداد مسیر آبی است که محل تردد کشتی های قدیمی، قایق های کوچک بادبانی، یدک کش ها و کشتی های مسافربری فری است. ویژگی های تاریخی این منطقه شامل محوطه ای جذاب برای پیاده روی به همراه انبارهای سنگی مربوط به قرن نوزدهم و ساختمان های اسلکه قدیمی بوده که این محوطه را به دلیل وجود این جاذبه ها قطب گردشگری جذاب هالیفکس می نامند. امروزه این بناها و ساختمانهای تاریخی به استودیوهای هنرمندان، فروشگاه های درخشان و رستوران ها با تراسهای مشرف به بندر تبدیل شده اند.

جاده ها بر روی رفت و آمد عادی خودروها بسته شده اند. فضای مربعی بین دو انبار قدیمی با سقف پوشانده شده و آن را تبدیل به مرکز خریدی جذاب کرده است. در طول روز برخی قایق ها به اجرای تور می پردازند و برخی دیگر به عنوان مغازه های سیار و رستوران هایی که غذای دریایی تازه سرو می کنند در بندر مشغول فعالیت هستند. در طول شبهای فصل تابستان، بندر به مکانی رمانتیک برای قدم زدن تبدیل می شود و کافه ها در فضای آزاد این محوطه با موسیقی زنده دریا قرار گرفته اند.

معرفی شماری از جاذبه های دیدنی هالیفاکس کانادا

منطقه تاریخی ملی مهاجرین پییر 21 (Pier 21)

منطقه تاریخی ملی مهاجرین پییر ۲۱ (Pier ۲۱)

در سالهای 1928 تا 1971، زمانی از پییر 21 به عنوان پناهگاه مهاجرین استفاده میشد و در این سایت بیش از یک میلیون مهاجر اجازه ورود به کانادا را دریافت کردند. در این مرکز تفسیری نمایشگاه هایی وجود دارد که تجربیات مهاجرت و ترک سرزمین مادریشان و ورود به کشوری جدید را به نمایش گذاشته است. نمایشگاه های تعاملی به بیان داستانهای شخصی مهاجرینی که خانه هایشان را ترک کردند و به کانادا یعنی کشوری که می خواهند زندگی جدیدشان را در آن بسازند وارد شدند می پردازند.

کودکان می توانند لباس های مربوط به آن دوره را بپوشند و وارد کابین کشتی شبیه سازی شده ای شوند و خود را در حال عبور از اقیانوس اطلس تصور نمایند و سپس بر یک ماشین ریلی که مهاجرین را به خانه جدید در سمت غرب حمل میکرد، سوار شوند. می توانید از پنجره های آن به بیرون نگاهی بیاندازید و از تماشای مناظر خوب فانوس دریایی واقع در جزیره جورج آیلند لذت ببرید. تنها با یک پیاده روی کوتاه به بازار کشاورزان شهر ساحلی هالیفکس که با غذاهای محلی و محصولات تازه پر شده، می رسید. این بازار همه روزه باز است و منطقه پیک نیکی در بالای پشت بام آن وجود دارد.

خلیج پگی (Peggy's Cove)

خلیج پگی (Peggy's Cove)

خلیج کوچک پگی، خلیج کوچک زیبای انحصاری ای است که در سواحل ناهموار اقیانوس اطلس و 43 کیلومتری جنوب غربی هالیفکس قرار گرفت. این منطقه بطور کلی یکی از دیدنی ترین نقاط در این ناحیه بشمار می رود و در فصل تابستان این جامعه کوچک با سیلی از گردشگران مواجه می شود. وجود خانه های رنگی، سرازیری های گرانیتی و فانوس دریایی قدیمی این مکان را به محلی خاص و زیبا تبدیل کرده است. خلیج پگی در ماه سپتامبر سال 1998 شاهد سقوط هواپیمای سوئیس ایر در دریا و کشته شدن 229 نفر از سرنشینان این هواپیما بود.

موزه دریایی آتلانتیک و HMCS Sackville

موزه دریایی آتلانتیک و HMCS Sackville

موزه دریایی آتلانتیک، چشم اندازی زیبا از سراسر بندر هالیفکس دارد و مجموعه ای از صنایع کوچک، محوطه های سرپوشیده دریایی، کشتی های مدل، عکس ها و تاریخ دریایی پیچیده در داخل فضای سرپوشیده این موزه به نمایش گذاشته شد. یکی از محبوب ترین نمایشگاه های آن مربوط به فاجعه تایتانیک بود، زیرا در آن زمان بازماندگان کشتی تایتانیک را به بندر هالیفکس آوردند. نمایشگاه هایی مربوط به زندگی دریایی، کشتی های تاریخی، صنعت کوچک قایق سازی، گروه کشتی های جنگ جهانی و دوره قایق های بادبانی تا دوره بخار در این مکان برگزار می شود. علاوه بر این موارد، بخشی از موزه به رویدادهای مهم تاریخی مانند انفجار بسیار بزرگ هالیفکس که در سال 1917 رخ داد، اختصاص داده شد. علاوه بر این، برنامه ها و کارگاه های هنری و اجرایی و آموزشی در داخل این موزه نیز برگزار می شود.

کشتی تحقیقاتی سی اس اس آکادیا که برای خدمات هیدرو گرافیک کانادا در سال 1913 ساخته شده بود، در داخل این موزه دریایی قرار گرفت. این کشتی در بخش بیرونی موزه یعنی HMCS Sackville پهلو گرفته است. این کشتی برای هر کسی که علاقمند به کشتی ها یا تاریخ دریانوردی بوده، جذاب است. HMCS Sackville آخرین بازمانده کشتی جنگی کوروت فلاور کلاس در جهان است. پیکربندی کشتی در زمان جنگی خود به عنوان یادبود نیروی دریایی کانادا بازسازی شد. ساکویل هم به عنوان موزه و هم بنای یادبود کسانی که در طول نبرد آتلانتیک کشته شده اند، شناخته می گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو