کشف یک خنجر مسی 4000 ساله در لهستان

منبع: همگردی

1

1402/12/13

12:07


ایسنا/ براساس آخرین گزارش و خبرهای بدست رسیده، کشف یک خنجر مسی 4000 ساله در لهستان صورت پذیرفت.

فردی که در جنگلی نزدیک روستای «کورزنیکا» (Korzenica) واقع در جنوب شرقی لهستان با کمک دستگاه فلزیاب مشغول کاوش بود، خنجر مسی 4 هزار ساله ای را کشف کرده است که به نظر می رسد به یک جنگجوی اشراف زاده تعلق داشته باشد.

«لایوساینس» نوشت به گفته باستان شناسان خنجری که در روستای «کورزنیکا» کشف شده، قدیمی ترین خنجر فلزی است که تاکنون در جنوب شرقی لهستان پیدا شده است. همچنین تنها خنجر مشابه در لهستان در حوالی 1960 میلادی کشف شده، بنابراین اکتشاف اخیر بسیار غافلگیر کننده است.

کشف یک خنجر مسی 4000 ساله در لهستان

پس از کشف این خنجر 4 هزار ساله، گروهی از متخصصان به محل کشف اعزام شدند اما هیچ اثر تاریخی دیگری پیدا نکردند و به همین دلیل باستان شناسان نمی توانند ارتباط بین این خنجر و تمدن دقیقی را شناسایی کنند.

با این حال، باستان شناسان موفق شدند قدمت این خنجر را در مقایسه با خنجرهای دیگری که در اروپای مرکزی کشف شده اند، تخمین بزنند و بر این اساس میتوان گفت خنجری که اخیرا در جنگل کشف شده، در حوالی نیمه دوم هزاره سوم پیش از میلاد ساخته شده است.

به گفته کارشناسان، فردی که از این خنجر استفاده میکرد، احتمالا جنگجویی با جایگاه اجتماعی بسیار بالا بود. همچنین بعید به نظر می رسد که این خنجر در جنگ مورد استفاده قرار گرفته باشد. احتمالا خنجرهای مسی قبل از هر چیز نشانه موقعیت اجتماعی بالای صاحب آن بوده باشد.

باستان شناسان با اشاره به این نکته که خنجر مورد اشاره به دوره ای از تاریخ تعلق دارد که استفاده از اشیاء مسی در این بخش از لهستان بسیار نادر بوده است، اعلام کردند این شیء تاریخی می تواند سرنخ هایی را درباره نحوه آغاز استفاده از فلز در جنوب شرقی لهستان ارائه کند.

کشف یک خنجر مسی 4000 ساله در لهستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو