باستان شناسان با کاوش در ایتالیا گورستان عصر مس را کشف کردند

منبع: همگردی

1

1402/12/13

16:39


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، باستان شناسان با کاوش در ایتالیا گورستان عصر مس را کشف کردند.

باستان شناسان با کاوش در ایتالیا یک گورستان «عصر مس» را کشف کردند که ده ها مقبره و مجموعه ای از سلاح ها را در خود جای داده است.

«لایوساینس» نوشت این گورستان در ماه نوامبر در محوطه ای واقع در شمال ایتالیا و در جریان ساخت یک باغ کشف شد. با این حال، محققان تا پیش از کاوش های اخیر که به کشف 22 مقبره منجر شد از وسعت این گورستان مطلع نبودند. در بسیاری از این مقبره ها سلاح هایی از جنس سنگ چخماق همچون خنجر، سرنیزه و تیغه شمشیر قرار داشت.

باستان شناسان با کاوش در ایتالیا گورستان عصر مس را کشف کردند

در برخی از این مقبره ها، اشیائی همچون گردنبند ساخته شده از مهره های سنگی کشف شده است. به گفته وزارت فرهنگ ایتالیا، باستان شناسان دست کم 6 یا 7 مقبره به همراه اشیاء مخصوص خاکسپاری را در این گورستان کشف کرده اند.

به گفته کارشناسان با توجه به اینکه این گورستان در یک تپه شنی واقع شده است، شن خشک به حفظ بسیاری از اسکلت ها کمک کرده است و با در نظر گرفتن این نکته که مقبره ها در عمق 10 سانتیمتری از سطح زمین ساخته شده بودند، میزان سالم باقی ماندن اسکلت ها بسیار قابل توجه است.

باستان شناسان این نکته را خاطرنشان کردند که بسیاری از اجساد به پهلوی چپ و در حالی دفن شده بودند که پاهایشان خمیده و به قفسه سینه رسیده بود و سرهایشان نیز به سمت شمال غربی متمایل شده بود.

با اینکه باستان شناسان هویت افرادی را که در این گورستان دفن شده ، شناسایی نکرده اند، اما سلاح هایی که به همراه آنها دفن شده است، نشان می دهد که بسیاری از این افراد جنگجو بوده اند.

باستان شناسان با کاوش در ایتالیا گورستان عصر مس را کشف کردند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو