کدام فرزند هاشمی به دلیل نبود امنیت در ایران به بلژیک سفر کرد؟+عکس

منبع: ساعد نیوز

2

1402/12/14

11:10


ساعدنیوز: در حالی که سال 60 اوج ترورهای سازمان مجاهدین خلق و گروهک فرقان در ایران بود و روزانه بسیاری از مردم عادی توسط گروهک‌های تروریستی تهدید می‌شدند، یکی از فرزندان هاشمی به دلیل عدم امنیت به بلژیک سفر می‌کند تا ادامه تحصیل دهد.

کدام فرزند هاشمی به دلیل نبود امنیت در ایران به بلژیک سفر کرد؟+عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از مشرق، در حالی که سال 60 اوج ترورهای سازمان مجاهدین خلق و گروهک فرقان در ایران بود و روزانه بسیاری از مردم عادی توسط گروهک‌های تروریستی تهدید می‌شدند، آقای هاشمی رفسنجانی در خاطرات یک شنبه 6 اردیبهشت خود به سفر محسن هاشمی به بلژیک به دلیل عدم وجود امنیت در ایران اشاره می کند. ایشان در خاطرات خود می‌نویسد:

«شب با [فرزندنم] محسن در بلژیک تلفنی صحبت کردم. حالش خوب بود. کتاب و پوستر و نوار می خواست. محسن به خاطر عدم امنیت بعد از ترور من توسط فرقان و تهدید شدن او در محیط تحصیل و عدم تمایلش در به همراه داشتن محافظ برای ادامه تحصیل به خارج رفت. در شیراز در کنکور پذیرفته شده بود و مشغول تحصیل بود. اکنون تمایلی به زندگی در غرب ندارد و به انقلاب اسلامی سخت وفادار است و در آنجا با گروهی از دوستانش به نفع جمهوری اسلامی فعالیت دارد.»

محسن هاشمی

هاشمی همچنین در خاطرات 16 دی ماه همان سال نیز به این موضوع اشاره دارد:

« محسن آماده برگشتن به بلژیک برای ادامه تحصیل شده. ساعت دوازده پرواز داشت. من و عفت کمی نگران امنیت او در خارج هستیم، او را شناخته اند و در جزوه ای او را اسم برده اند و اخیراً دو نفر دانشجو در آمریکا و اسپانیا توسط منافقین شهید شده اند. با او صحبت کردم که اگر احساس خطر کرد به کشور دیگری برای تحصیل منتقل شود و یا به ایران مراجعت نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو