بهترین مکان‌های تفریحی تهران در ایام نوروز

بهترین مکان‌های تفریحی تهران در ایام نوروز


منبع: تاپ ناز

1

1402/12/15

10:03


عید نوروز و تعطیلات آغاز سال یکی از مهمترین و اصلی‌ترین تعطیلات رسمی در کشور و از جمله اعیاد باستانی ما ایرانی‌ها به‌ شمار می‌رود. این جشن باستانی که با …

بهترین مکان‌های تفریحی تهران در ایام نوروز

عید نوروز و تعطیلات آغاز سال یکی از مهمترین و اصلی‌ترین تعطیلات رسمی در کشور و از جمله اعیاد باستانی ما ایرانی‌ها به‌ شمار می‌رود. این جشن باستانی که با آغاز بهار هر ساله برگزار می‌شود یکی از اصلی‌ترین روزهای آغاز سفر به نقاط مختلف کشور و سفرهای خارجی در میان مردم محسوب می‌شود.

در این روزها بسیاری از مردم به جای سفر به شهرهای پربازدید و توریستی کشور، برای تفریح و گردش به تهران سفر می‌کنند. همچنین بسیاری از شهروندان تهرانی به گشت و گذار در شهر خلوت با هوای پاک و بهاری پایتخت می‌پردازند. تهران با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی سال تقریبا ساکت و آرام‌تر است از هوای بسیار مطلوب‌تری نیز برخوردار است. در این مطلب با معرفی بهترین مکان‌های تفریحی پایتخت در ایام نوروز قصد داریم برای مسافران و علاقه‌مندان به گشت و گذار در تهران یک لیست جامع و کامل ارائه دهیم.

بهترین مکان‌های تفریحی تهران در ایام نوروز

کلان‌ شهر تهران به عنوان پایتخت یکی از استان‌ها و شهرهایی است که با مرکزیت کشور همواره در طی سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. چنانچه تهران با بیشترین تعداد موزه و آثار تاریخی و فرهنگی فراوان یکی از شهرهای مهم و قابل توجه در کشور به شمار می‌رود. این شهر با توجه به آثاری مانند: کاخ گلستان، مجموعه سعدآباد، موزه ایران باستان، بازار بزرگ و سازه‌های مدرنی همانند پل طبیعت در طی سال‌های اخیر و با معرفی این مکان‌ها توانسته گردشگران و توریست‌های بسیاری را به خود جذب کند.

یکی از پرشور و نشاط‌ترین مکان‌هایی که در ایام نوروز مراسم و همایش‌های گوناگونی در آن برگزار می‌شود برج میلاد تهران است. محوطه برج میلاد معمولا با غرفه‌های فروش محصولات متنوع، صنایع دستی، ارائه خوراکی‌های گوناگون و برگزاری مراسم‌های ویژه عید نوروز معمولا حال و هوای خاصی دارد. نکته قابل توجه در رابطه با این مکان دسترسی آسان از طریق مترو تهران است که با استفاده از خطوط مترو به راحتی می‌توانید به این مکان برسید.

بهترین مکان‌های تفریحی تهران در ایام نوروز

ایران مال با قرار گرفتن در یک مجموعه وسیع تفریحی و فرهنگی یکی از بهترین گزینه‌های گردش در ایام نوروز و سایر روزهای سال به شمار می‌رود. این مجموعه با انواع رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز خرید گوناگون و سالن‌های شهربازی و پاتیناژ اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم خواهد زد. دسترسی بسیار خوب ایران مال به دریاچه و پارک جنگلی چیتگر از جمله دیگر مزیت‌های این مکان گردشی و تفریحی به شمار می‌رود.

زیبایی مجموعه کاخ سعد آباد در هر فصل و هر دوره‌ای شگفت انگیز و به یادماندنی است. مجموعه فرهنگی هنری سعدآباد در روزهای آغاز سال نو به دلیل بازدید از کاخ‌ها و تماشای برنامه‌های جانبی نوروز معمولا مملو از جمعیت می‌شود. این مجموعه معمولا در همه روزهای عید نوروز به روی عموم بازدید کنندگان باز است.

بهترین مکان‌های تفریحی تهران در ایام نوروز

کاخ گلستان و مجموعه شمس العماره یکی از زیباترین بخش‌های مرکز شهر تهران هستند که در ایام نوروز پر از شور و نشاط می‌شود. پرسه در محله‌های قدیمی پایتخت و لذت تماشای خانه‌هایی با بافت سنتی در کنار لذت خرید از بازار از جمله فرصت‌های استثنایی برای گشت و گذار در روزهای تعطیل آغاز سال به شمار می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو