برگزاری نهمین جشنواره رشته خشکار در طاهر گوراب

منبع: همگردی

1

1402/12/16

13:54


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، برگزاری نهمین جشنواره رشته خشکار در طاهر گوراب صورت می گیرد.

علیرضا مهرگان اظهار کرد: رشته خشکار یکی از شیرینی های سنتی استان گیلان است که پخت آن در منطقه طاهر گوراب قدمت 300 ساله دارد. در گذشته همه ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان به عنوان شیرینی ویژه این ماه در استان گیلان پخت میشد.

وی از برگزاری نهمین جشنواره رشته خشکار در طاهر گوراب خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری فرمانداری صومعه سرا، شهرداری و شورای شهر طاهر گوراب، اداره میراث فرهنگی، اداره صمت و به همت جوانان مؤسسه مناره ماندگار به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان روز جمعه 18 اسفند از ساعت 15 در دبستان حقیقت طاهر گوراب برگزار می شود.

برگزاری نهمین جشنواره رشته خشکار در طاهر گوراب

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا و دبیر این جشنواره گفت: ضمن رونمایی از لوح ثبتی جشنواره در فهرست رویدادهای گردشگری کشور، حفظ و اشاعه فرهنگ اصیل بومی و محلی، شناساندن و فروش سوغات محلی و صنایع دستی از جمله اهداف برگزاری چنین جشنواره هایی است.

مهرگان با بیان اینکه بیش از 60 غرفه عرضه رشته خشکار و محصولات بومی و محلی و صنایع دستی در این جشنواره برپا می شود، تصریح کرد: رشته خشکار نیز یکی از شیرینی های محلی گیلان است که مهارت سنتی تهیه آن به شماره 2399 در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس در تاریخ 24 اسفند سال 1399 به ثبت رسیده است.

برگزاری نهمین جشنواره رشته خشکار در طاهر گوراب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو