میوه گاک فروت چیست و خواص آن چیست + نحوه کاشت در منزل

میوه گاک فروت چیست و خواص آن چیست + نحوه کاشت در منزل


منبع: شبونه

2

1402/12/16

14:13


میوه گاک فروت چیست و چه خواصی دارد؟ میوه گاک فروت میوه وحشی و کوهی است و به شکل رشد دوقلویی و پیچک رشد میکند شاخ و برگ برگها ساده، دارای رگبرگهایی اندازه کف دست با لبه ای و حاشیه ای شکل هستند و به طور متناوب در امتداد ساقه قرار گرفته اند. گلها گلها …

میوه گاک فروت چیست و خواص آن چیست + نحوه کاشت در منزل

میوه گاک فروت چیست و چه خواصی دارد؟

میوه گاک فروت میوه وحشی و کوهی است و به شکل رشد دوقلویی و پیچک رشد میکند
شاخ و برگ برگها ساده، دارای رگبرگهایی اندازه کف دست با لبه ای و حاشیه ای شکل هستند و به طور متناوب در امتداد ساقه قرار گرفته اند.

گلها گلها منفرد و زرد رنگ هستند.

میوه گاک فروت چیست و خواص آن چیست + نحوه کاشت در منزل

مزه میوه گاک فروت

برای کاهش طعم شیرین و تلخ دارند می توان کدو حلوایی را در نمک خوابانده و فشرده کرد تا آب تلخ آن گرفته شود.

میوه آن به شکل بیضی-بیضی تا دراز-دوکی شکل است. گونه های چینی به طور متراکم با برجستگی های نقطه ای پوشیده شده اند، در حالی که گونه های هندی دارای تیغه هستند میوه نارس سبز رنگ با دانه های سفید است. میوه وقتی رسیده می شود نارنجی می شود و از بالا به پایین باز می شود تا دانه های قرمز روشن ظاهر شود.

میوه گاک فروت چیست و خواص آن چیست + نحوه کاشت در منزل

نحوه کاشت در منزل

کاشت بذرهای میوه گاک فروت ممکن است 5 تا 7 روز طول بکشد تا جوانه بزنند. بسته به شرایط دارند رشد گیاه ممکن است 50 تا 60 روز طول بکشد. گیاه را در مکانی آفتابی با تکیه گاه یا داربست پرورش دهید.

همچنین ببینید

خواص عناب چیست تاثیر آن بر خون و عوارض زیاد خوردن

پایین آوردن فشار خون با موادغذایی در منزل 

قبل از کاشت بذر میوه گاک می‌توان بذرها را به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار داد. بعد از گذشت ۲۴ ساعت، بذرها را در یک سینی نشا یا گلدان های کوچک حاوی پیت ماس بکارید. پیت ماس اجازه می‌دهد در زمان انتقال نهال به زمین اصلی، مشکلی برای ریشه های گیاه به وجود نیاید. هر بذر را در یک گلدان قرار دهید و آن را با مقداری خاک بپوشانید. گلدان را با پلاستیک بپوشانید تا رطوبت حفظ شود. خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گاک ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد می‌باشد.

میوه گاک فروت چیست و خواص آن چیست + نحوه کاشت در منزل

ویتامین ها

غذا (میوه و سبزی): میوه های نارس اغلب پخته می شوند و به عنوان سبزی مصرف می شوند. آنها سرشار از ویتامین های A و C هستند. پس از شستشوی برش ها، قسمت داخلی اسفنجی و دانه ها جدا می شوند. آنها را اغلب سرخ می کنند، با گوشت خوک چرخ کرده پر می کنند، با تخم مرغ سرخ می کنند یا به سوپ اضافه می کنند.

خواص

دارویی: از میوه ها در طب عامیانه برای درمان دیابت استفاده می شود. آب آن را به صورت خارجی برای درمان ناراحتی های پوستی می نوشند و آب آن را برای درمان آرتروز، روماتیسم و آسم می نوشند. مطالعات نشان داده اند که خوردن این میوه ها ممکن است به کاهش سطح گلوکز خون کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو