بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟


1

1402/12/16

17:00


شاید یکی از مهم‌ترین گام‌های اولیه برای افرادی که علاقه به ترید و معاملات ارزهای دیجیتال دارند، شناخت بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال است. این سایت‌ها به شما امکان مشاهدهٔ زنده قیمت‌ها و تاریخچهٔ قیمتی ارزهای دیجیتال را داده و انواع مختلف نمودار (چارت) را در اختیارتان می‌گذارند.

در این مقاله ۱۰ مورد از مهم‌ترین و بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال و مزایا و معایب آنها را با هم بررسی می‌کنیم. هرکدام از این پلتفرم‌ها برای تریدرها و تحلیلگران متفاوتی مناسب‌اند؛ بنابراین می‌توانید تشخیص دهید که کدام بیشتر می‌تواند به شما در تحلیل تکنیکال کمک کند. با ما همراه باشید.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال کدام‌اند؟

۱۰ مورد از بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال این موارد هستند:

  • تریدینگ ویو (TradingView)
  • متاتریدر ۴ (MetaTrader ۴)
  • بخش تحلیل‌ها (ideas) وبسایت ارزدیجیتال
  • اینسیلیکو ترمینال (Insillico Terminal)
  • کوینیگی (Coinigy)
  • کوادنسی (Quadency)
  • اوریون ترمینال (Orion Terminal)
  • کریپتوویو (CryptoView)
  • ال‌سی‌ایکس ترمینال (LCX Terminal)
  • تولیپ (Tuleep)

تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو بهترین سایت برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال است.

تریدینگ ویو پلتفرم قیمت ارزهای دیجیتال را از چندین صرافی جمع‌آوری می‌کند. به همین خاطر، داده‌های آن به‌صورت لحظه‌ای آپدیت می‌شوند.

تریدینگ ویو تمرکز زیادی بر جامعهٔ کاربران خود دارد. این پلتفرم مرکز فعالیت کاربرانی است که قصد اشتراک‌گذاری ایده‌ها، اندیکاتورها، نمودارها و استراتژی‌های معاملاتی خود را با یکدیگر دارند.

تریدینگ ویو یکی از معدود پلتفرم‌های نموداری همه‌کاره است. کاربران در آن می‌توانند استراتژی‌های خود را در چندین بازار به تصویر بکشند و برای تغییرات قیمت، اعلان‌های ایمیلی یا موبایل دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: تریدینگ ویو چیست؟ توضیح کامل سایت و نرم‌افزار تریدینگ ویو (Tradingview) + کاربردها

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

نمایی کلی از تریدینگ ویو (Tradingview)

همچنین کاربران می‌توانند با پاین اسکریپت (Pine Script)، که زبان برنامه‌نویسی تریدینگ ویو است، ابزارهای معاملاتی شخصی خود را ایجاد کنند. با این قابلیت‌ها، تریدینگ ویو تشخیص فرصت‌های سودآور معاملاتی را بسیار آسان می‌کند.

علاوه‌براین، تریدینگ ویو یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های اندیکاتورهای تکنیکال و الگوهای نموداری محبوب را دارد که می‌توان از آنها در کنار استراتژی معاملاتی خود استفاده کرد.

خبر خوب این است که در تریدینگ ویو، معامله‌گران می‌توانند نمودارهای مختلف را به‌صورت رایگان در گوشی موبایل یا دسکتاپ خود مشاهده کنند. اما برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر و استفاده از نسخه‌های پرو یا پریمیوم باید با پرداخت هزینهٔ لازم، حساب خود را در تریدینگ ویو ارتقاء دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل استفاده از تریدینگ ویو (Tradingview) و ابزارهای آن

ارتقاء به نسخه پولی برای افرادی که در ادامهٔ حرفه معامله‌گری جدی هستند، ارزشمند است؛ زیرا انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های بیشتری از جمله موارد زیر را فراهم می‌کند:

  • اضافه‌کردن جفت‌ارزهای نامحدود به واچ‌لیست؛
  • امکان مشاهده و ذخیره چندین طرح و تحلیل روی نمودارهای مختلف؛
  • هم‌پوشانی و مقایسه ارزها و دارایی‌های مختلف؛ به‌عنوان‌مثال، بیت کوین در مقابل تتر؛
  • امکان اعمال حداکثر ۵ اندیکاتور روی هر نمودار؛
  • امکان تنظیم ۱۰ اعلان (هشدار) در نمودارها بر اساس قیمت یا اندیکاتورها؛
  • بک‌تست‌گرفتن (آزمودن استراتژی در گذشته) از استراتژی‌های معاملاتی؛
  • امکان جمع‌آوری کوین‌های تریدینگ ویو که بعداً می‌توان عضویت خود را با آنها ارتقا داد.
  • ادغام با محبوب‌ترین صرافی‌ها؛
  • قابل‌تنظیم با توجه به نیازهای فردی و امکان شخصی‌سازی بالا؛
  • دارای نسخه رایگان؛
  • قیمت مناسب نسخه‌های پرو و پریمیوم؛
  • امکان کسب اعتبار در قالب کوین‌های تریدینگ ویو.
  • ارزهای دیجیتال کمترشناخته‌شده در آن پشتیبانی نشده و نمایش داده نمی‌شوند.

لینک ورود به سایت تریدینگ ویو: tradingview.com

متاتریدر ۴ (MetaTrader ۴)

متاتریدر ۴ بهترین انتخاب برای حرفه‌ای‌هاست.

متاتریدر ۴ از سال ۲۰۰۵ یکی از بهترین سایت ها برای تریدرهای حرفه‌ای و تحلیلگران تکنیکال بوده است. برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های مبتنی بر وب، متاتریدر ۴ را می‌توان به‌طور استثنایی شخصی‌سازی کرد و از آن برای نمودارگیری ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی سنتی استفاده کرد.

شاید ظاهر پلتفرم متاتریدر ۴ سنتی و قدیمی به نظر برسد، اما پتانسیل آن را در معاملات کریپتو و تحلیل تکنیکال دست‌کم نگیرید. متاتریدر ۴ یک ابزار نمودارگیری همه‌کاره باویژگی‌های قابل‌تنظیم متعدد است، از جمله اسکریپت نویسی (مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها که برای اجرای اتوماتیک برخی فرآیندها در ترید نوشته می‌شود)، اندیکاتورهای منحصربه‌فرد و دسترسی به چندین حساب.

بهترین وب‌سایت‌ها برای تحلیل تکنیکال

نمایی از متاتریدر ۴ (MetaTrader ۴) بر روی سخت‌افزارهای مختلف

متاتریدر ۴ همچنین طیف گسترده‌ای از ابزارهای معاملاتی مفید را ارائه می‌کند که برخی از آنها شامل اعلان‌های تغییر قیمت، امکان مشاهده نمودارهای متعدد و ربات‌های معاملاتی الگوریتمی است که می‌توان از آنها در معاملات جفت ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

این پلتفرم به‌عنوان یکی از پرکاربردترین وب‌سایت‌های معاملاتی جهان، بیش از ۷۵۰ صرافی ارز دیجیتال را از طریق نرم‌افزار در سیستم خود ادغام کرده و از جفت‌ارزهای زیادی نیز پشتیبانی می‌کند. متاتریدر را می‌توان برای دسکتاپ (ویندوز، لینوکس، مک) و تلفن همراه (اندروید، iOS) دانلود کرد.

جالب اینجاست که استفاده از متاتریدر ۴ کاملاً رایگان است. شاید یادگیری کار با آن در ابتدا برای تازه‌کارها سخت باشد، اما اگر مرحله یادگیری آن را پشت سر بگذارید به طیف وسیعی از ابزارهای معاملاتی دست پیدا می‌کنید.

  • دانلود و استفاده کاملاً رایگان؛
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از بازارهای ارز دیجیتال و جفت ارزها؛
  • قابلیت سفارشی‌سازی بالا.
  • ممکن است استفاده از آن برای تازه‌کارها دشوار باشد.

لینک ورود به سایت متاتریدر ۴: metatrader۴.com

بخش تحلیل‌ها (ideas) وبسایت ارزدیجیتال

بخش ideas وبسایت ارزدیجیتال گزینه‌ای ایدئال برای کاربران فارسی‌زبان است.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

نمایی از بخش تحلیل‌های کاربران در وبسایت ارزدیجیتال

قسمت ideas وبسایت ارزدیجیتال قابلیتی جذاب و کاربردی از این سایت است که بخش عمده آن توسط خود کاربران اداره می‌شود. در این بخش کاربران تحلیل‌های خود از ارزهای مختلف را به اشتراک می‌گذارند.

هر کاربری می‌تواند تحلیل‌های فاندامنتال، تکنیکال یا آموزشی خود را در این بخش آپلود کرده و تحلیلگران برتر بر اساس بازخوردهای سایر کاربران انتخاب می‌شوند. بنابراین اگر به‌دنبال یک مرجع ایرانی هستید یا تمایل دارید تحلیل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم

لینک ورود به بخش ideas وبسایت ارزدیجیتال: arzdigital.com/ideas

اینسیلیکو ترمینال (Insillico Terminal)

اینسیلیکو ترمینال بهترین انتخاب برای اندیکاتورهای شخصی‌سازی‌شده است.

این وب‌سایت نسبتاً جدید و کاملاً رایگان است و هدف آن ارائه ویژگی‌های پیشرفته برای معامله‌گران حرفه‌ای و تازه‌وارد است. از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۲۱، اینسیلیکو ترمینال به دلیل ابزارهای پیشرفته خود مورد توجه قرار گرفته است.

سفارش‌ها در اینسیلیکو ترمینال کمی با تأخیر انجام می‌شوند و رابط معاملاتی آن قابل‌برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی است. همچنین با صرافی‌های بزرگی مانند بایننس، بای‌بیت و بیت‌مکس ادغام شده است.

مزیت اصلی اینسیلیکو ترمینال قابلیت‌های درجه یک آن و اندیکاتورهای تکنیکال آن است. برای مثال، کاربران آن به انواع سفارش‌های پیشرفته مانند Scale ، TWAP و Swarm دسترسی دارند تا با بهترین قیمت ممکن، وارد موقعیت‌های خریدوفروش شوند.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

نمایی از بخش ترمینال کلاسیک در اینسیلیکو ترمینال (Insillico Terminal)

علاوه‌براین، کاربران می‌توانند از نمودارهای اینسیلیکو ترمینال که قابلیت تعامل‌پذیری بالایی دارند، برای پرکردن سفارشات به‌صورت خودکار و بدون‌نیاز به تایپ‌ دستی استفاده کنند.

از آنجا که اینسیلیکو ترمینال برای معامله‌گران فعال ساخته شده است، کاربران باید قبل از مشاهده بازارها، یک صرافی را از طریق مجموعه‌ای از کلیدهای راط برنامه‌نویسی کاربردی یا API به پلتفرم پیوند دهند. به‌این‌ترتیب، طیف ابزارهای پشتیبانی‌شده توسط اینسیلیکو بستگی به صرافی‌ای دارد که به آن پیوند داده می‌شود.

اینسیلیکو ترمینال کاملاً رایگان است و این شرکت با تولید و فروش اندیکاتورها کسب درآمد می‌کند. این پلتفرم فقط برای دسکتاپ دردسترس است و نسخه موبایل ندارد.

  • نمودارگیری کاملاً رایگان از ارزهای دیجیتال؛
  • سرعت بالا در اجرای سفارش‌ها؛
  • سفارشات و اندیکاتورهای بسیار حرفه‌ای.
  • ادغام با صرافی‌های محدود؛
  • الزام ارائه دسترسی API در ابتدای استفاده.

لینک ورود به سایت اینسیلیکو ترمینال: insillicoterminal.com

کوینیگی (Coinigy)

کوینیگی بهترین انتخاب برای تحلیل تکنیکال آلت کوین‌هاست.

این پلتفرم یک برنامه برای مدیریت سبد ارزهای دیجیتال و استفاده از نمودارهای ارز دیجیتال است. هدف اصلی آن نیز ساده‌سازی فرایند معاملات در کنار ارائه ابزارهای تکنیکال پیشرفته است.

کوینیگی چندین ابزار جالب به کاربرانی ارائه می‌دهد که با مدیریت سبد ارزهای دیجیتال یا یافتن فرصت‌های سودآور در بازار آشنا نیستند؛ از جمله ابزارهایی مانند مدیریت پورتفولیو، اسکرینر ارز دیجیتال و سیستمی برای ایجاد هشدار تغییر قیمت.

بیشتر بخوانید: پورتفولیو یا سبد ارز دیجیتال چیست؟ چگونه پورتفولیوی ارز دیجیتال بسازیم؟

کاربران می‌توانند برای یافتن اختلاف قیمت در صرافی‌ها از اسکرینر آربیتراژ (Arbitrage Screener) در کوینیگی استفاده کنند. اسکرینر آربیتراژ ابزاری است که بر تفاوت قیمت بین بازار اسپات و فیوچر (آتی) را در یک صرافی یا در مقایسه با یک صرافی متفاوت نظارت می‌کند.

بهترین وب‌سایت‌ها برای تحلیل تکنیکال

نمایی کلی از پلتفرم کوینیگی (Coinigy)

کوینیگی برای نمودارگیری از ارزهای دیجیتال از تریدینگ ویو استفاده می‌کند؛ یعنی کاربران آن از قابلیت‌های نموداری پیشرفته و اندیکاتورهای تکنیکال تریدینگ ویو بهره‌مند می‌شوند؛ اما دقت داشته باشیم که ویژگی‌های نسخه پریمیوم تریدینگ ویو را ارائه نمی‌دهد.

کوینیگی می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهند نمودارهای ارزهای دیجیتال از چندین صرافی را در یک وب‌سایت مشاهده کنند. این پلتفرم از بیش از ۵٬۰۰۰ ارز دیجیتال و بیش از ۴۰ صرافی پشتیبانی می‌کند.

 برخلاف وب‌سایت‌های تحلیل تکنیکال قبلی، استفاده از کوینیگی رایگان نیست و برای خرید اشتراک نسخهٔ پرو (Pro) باید ۱۸.۶۶ دلار در ماه بپردازید. کاربرانی که اشتراک می‌خرند به بیش از ۷۰ اندیکاتور دسترسی دارند و می‌توانند هرتعداد صرافی را به آن وصل کنند. کوینیگی برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز برنامه قابل‌نصب دارد.

  • شامل ابزارهای مدیریت پورتفولیو است؛
  • از بیش از ۴۰ صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند؛
  • اسکرینر داخلی برای نظارت بر آلت کوین‌ها دارد.
  • طرح رایگان ندارد؛
  • ابزار نمودارگیری خود را ندارد و از نرم‌افزار تریدینگ ویو برای نمودارها استفاده می‌کند.

لینک ورود به سایت کوینیگی: coinigy.com

کوادنسی (Quadency)

کوادنسی بهترین انتخاب برای معامله در چندین صرافی است.

کوادنسی یک وب‌سایت ارز دیجیتال همه‌کاره و یکپارچه است که کاربران آن می‌توانند چندین صرافی ارز دیجیتال را به آن متصل کرده و از آن برای نمودارگیری و معامله در یک پلتفرم واحد استفاده کنند.

با کوادنسی دیگر نیاز نیست برای معاملات یک آلت کوین خاص و ذخیرهٔ آنها به چندین صرافی مختلف مراجعه کنید و می‌توانید همه معاملات خود را در یک پلتفرم کارآمد انجام دهید.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

نمایی کلی از پلتفرم کوادنسی (Quadency)

کوادنسی ابزارهای ساده و در عین‌ حال قدرتمندی را نیز برای نمودارگیری، معامله و مدیریت ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. هنگامی که صحبت از نمودارهای تحلیل تکنیکال می شود، کوادنسی یک رابط تجاری چشم‌نواز و مناسب دارد که از موتور تریدینگ ویو قدرت می‌گیرد.

کوادنسی همچنین مجموعه‌ای از ربات‌های معاملاتی بر اساس اندیکاتورهای محبوبی مانند RSI، مکدی (MACD) و باندهای بولینگر ارائه می‌کند. این پلتفرم دارای یک ربات معاملاتی هوش مصنوعی است که دو وظیفه مهم انجام می‌دهد:

  • نکاتی برای معاملات ارزهای دیجیتال به کاربران گوشزد می‌کند؛
  • استراتژی‌های نوشته شده در جملات ساده را تبدیل به کدهایی برای اجرای خودکار معاملات می‌کند.

کاربران کوادنسی می‌توانند حساب‌های ارز دیجیتال خود را به یکدیگر متصل کنند تا از دارایی‌های خود نمودارگیری کرده و سفارشات را مستقیماً در صرافی اجرا کنند. پس از اتصال صرافی‌ها، موجودی حساب، تراکنش‌ها و سفارش‌های شما به‌طور خودکار همگام‌سازی می‌شوند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها با چند کلیک، کنترل حساب‌های معاملاتی خود را در رایانه‌های دسکتاپ و در تلفن همراه خود در دست بگیرند.

استفاده از کودانسی رایگان است اما معاملات در آن شامل کارمزد است که از ۰.۰۸٪ در هر معامله شروع می‌شود. البته می‌توان با نگه داشتن توکن کواد (QUAD) که توکن بومی این پلتفرم است، یا از طریق افزایش حجم معاملات، هزینه‌های کارمزد را کاهش داد.

این پلتفرم برای معامله‌گرانی که به‌دنبال خودکارسازی استراتژی‌ها، بدون نیاز به یادگیری زبان اسکریپت‌نویسی تریدینگ ویو هستند، مناسب است.

  • لیست گسترده‌ای از ابزارهای اتوماسیون یا خودکارسازی دارد؛
  • خرید اشتراک برای نمودارها لازم نیست؛
  • می‌توان با آن بدون دانش اسکریپت‌نویسی، ربات‌های معاملاتی سفارشی ایجاد کرد.
  • کارمزدهای اضافی بر معاملات اعمال می‌شود؛
  • ابزارهای تحلیلی اضافی ندارد.

لینک ورود به کوادنسی: quadency.com

اوریون ترمینال (Orion Terminal)

اوریون ترمینال بهترین پلتفرم غیرمتمرکز برای تحلیل تکنیکال است.

کاربران می‌توانند در این پلتفرم غیرمتمرکز منحصربه‌فرد، استراتژی‌های معاملاتی پیچیده را ترسیم کرده و معاملات خود در چندین صرافی را از یک پلتفرم واحد انجام دهند.

برخلاف سایر ابزارهای وب‌سایت‌های نمودارگیری و تحلیل تکنیکال، اوریون ترمینال بخشی از پروژه ارز دیجیتال اوریون پروتکل (ORN) است. برای وارد‌شدن به این پلتفرم به‌جای ثبت‌نام معمولی، باید از طریق یک کیف پول دیجیتال وارد شوید.

اوریون ترمینال دسترسی به قابلیت‌های مهمی از جمله سواپ (Swap) ارزهای دیجیتال، پل‌کردن بلاک‌چین‌های مختلف به یکدیگر و استخرهای نقدینگی متنوعی را امکان‌پذیر می‌کند.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

نمایی کلی از پلتفرم اوریون ترمینال (Orion Terminal)

اوریون ترمینال در رابط تجاری خود نمودارهای تریدینگ ویو را پیاده‌سازی کرده است. اگرچه کاربران می‌توانند به مجموعه وسیعی از اندیکاتورها و ابزارهای نموداری ارائه‌شده توسط تریدینگ وی دسترسی داشته باشند، اما برخی ویژگی‌ها مانند تنظیم اعلان تغییر قیمت در اوریون ترمینال دردسترس نیست.

اوریون ترمینال از بیش از صدها آلت کوین و استیبل کوین پشتیبانی می‌کند و معاملات آن در صرافی غیرمتمرکز (DEX) این پلتفرم انجام می‌شود.

برنامه موبایل اوریون ترمینال در دست طراحی است و در وضعیت فعلی، مرورگر دسکتاپ دردسترس است. نکتهٔ جالب این است که چون اوریون ترمینال یک برنامه غیرمتمرکز (DApp) است، می‌توان از طریق مرورگرهای برنامه غیرمتمرکز مانند مرورگر متامسک (Metamask) به آن دسترسی پیدا کرد. استفاده از ابزارهای اوریون ترمینال رایگان است، اما هنگام استفاده از آن ۰.۲٪ هزینه اسپرد (Spread) یا تفاوت میان قیمت فروش و قیمت خرید وجود دارد.

بیشتر بخوانید: برنامه غیرمتمرکز یا DAPP چیست؟ برنامه غیرمتمرکز چطور ساخته می‌شود؟

  • پلتفرمی کاملا غیرمتمرکز است؛
  • دسترسی از دسکتاپ و مرورگر برنامه‌های غیرمتمرکز ممکن است.
  • ابزار نمودارگیری خود را ندارد و از نرم‌افزار تریدینگ ویو برای نمودارها استفاده می‌کند؛
  • از صرافی‌های متمرکز مانند بایننس یا بای‌بیت (ByBit) پشتیبانی نمی‌کند.

لینک ورود به اوریون ترمینال: orion.xyz

کریپتوویو (CryptoView)

کریپتوویو بهترین انتخاب برای مدیریت حساب‌ها در صرافی‌های مختلف است.

کریپتوویو طراحی ظاهری چشم‌نوازی داشته‌ و برای نمودارگیری از دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌های مختلف مناسب است.

این پلتفرم یک رابط کاربری منحصر‌به‌فرد دارد که آن را از سایر گزینه‌ها متمایز می‌کند. کریپتوویو چندین حساب و کیف پول ارز دیجیتال را در پلتفرم خود همگام می‌کند. همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند معاملات ارزهای دیجیتال و مدیریت سبد ارزهای دیجیتال دارد.

علاوه بر قابلیت مدیریت پورتفولیو، کریپتوویو اسکرینرها، نمایش کلی از سبد ارزهای دیجیتال با تمرکز بر مقدار ریسک، هشدارهای قیمت قابل‌تنظیم از طریق وب، ایمیل و پیامک و توانایی مدیریت نمودارهای متعدد را در یک صفحه ارائه می‌دهد.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

نمایی کلی از پلتفرم کریپتوویو (CryptoView)

قابلیت‌های نمودارگیری کریپتوویو از تریدینگ ویو گرفته شده؛ به‌این‌معنی که کاربران می‌توانند به طیف گسترده‌ای از اندیکاتورها دسترسی داشته باشند.

زمانی‌که حساب‌های صرافی‌های مختلف خود را متصل می‌کنید، همه موقعیت‌های معاملاتی باز، سفارش‌های درحال‌انتظار، موجودی حساب و داده‌های تاریخچه معاملات در چندین صرافی به‌طور خودکار در کریپتوویو نمایش داده می‌شوند. اعلان‌های قیمت را نیز می‌توان در کریپتوویو تنظیم کرد. اگرچه، برای دسترسی به عملکرد کامل این پلتفرم باید به آن دسترسی API بدهید.

کریپتوویو از ۱۶ صرافی پشتیبانی می‌کند و درحال‌حاضر تریدرها می‌توانند به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشند. بااین‌حال، این تیم قصد دارد به زودی نسخه‌های اشتراکی خود را منتشر کند که انتظار می‌رود حدود ۱۵ دلار در ماه هزینه داشته باشد.

  • تنظیمات برای نمایش نمودارهای متعدد؛
  • دارای نسخه موبایل و دسکتاپ است.
  • در مقایسه با دیگر گزینه‌ها، قابلیت‌های خاص زیادی ندارد؛
  • روند توسعه آن کند به نظر می‌رسد.

لینک ورود به سایت کریپتوویو: cryptoview.com

ال‌سی‌ایکس ترمینال (LCX Terminal)

ال‌سی‌ایکس ترمینال بهترین انتخاب در صرافی‌های ارز فیات است.

این پلتفرم یکی از بهترین ابزارهای نمودارگیری برای تحلیل تکنیکال را دارد. ال‌سی‌ایکس ترمینال با پشتیبانی از اکثر صرافی‌های بزرگ و دراختیارداشتن هزاران جفت ارز معاملاتی و سایر ویژگی‌های مهم حول‌ محور ارزهای دیجیتال، یک جایگزین عالی برای پلتفرم‌های نموداری دیگر است.

ال‌سی‌ایکس ترمینال طیف وسیعی از محصولات موردنیاز را به‌طور یک‌پارچه در پلتفرم خود ادغام می‌کند؛ از جمله یک بازار ان‌اف‌تی‌ (NFT)، یک صرافی‌های ارز دیجیتال و یک لانچ‌پد.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

نمایی کلی از پلتفرم ال‌سی‌ایکس ترمینال (LCX Terminal)

پیش از این، ال‌سی‌ایکس ترمینال دو پایانهٔ معاملاتی اختصاصی همراه با هشدارهای قیمت و نمودارهای مختلف داشت که متأسفانه، این محصولات به دلیل تقاضای کم متوقف شدند.

بنابراین پلتفرم اختصاصی معاملاتی ال‌سی‌ایکس ترمینال اکنون در دسترس نیست، اما کاربران همچنان می‌توانند با صرافی ال‌سی‌ایکس ترید کنند. این صرافی از نمودارهای تریدینگ ویو استفاده می‌کند.

با این حال، ال‌سی‌ایکس ترمینال نکاتی منفی مانند کارمزدهای گران ۰.۳٪ در هر معامله دارد. البته می‌توان با پرداخت با توکن LCX این کارمزدها را به نصف کاهش داد. همچنین در این پلتفرم می‌توان با یورو معاملات را انجام داد که باعث می‌شود گزینه محبوبی برای کاربران اروپایی باشد.

  • طراحی مدرن و مناسب برای نمودارگیری؛
  • یک‌پارچگی با نمودارهای تریدینگ ویو.
  • پایانه معاملاتی پیشرفته دردسترس نیست، اما معاملات در صرافی انجام می‌شوند؛
  • هزینه کارمزد در آن بالا است.

لینک ورود به سایت ال‌سی‌ایکس ترمینال: exchange.lcx.com

تولیپ (Tuleep)

تولیپ بهترین انتخاب برای نمودارگیری رایگان است.

این پلتفرم، یک پایانه معاملاتی جدید است که برای مدیریت پورتفولیو و انجام معاملات در چندین صرافی طراحی شده است. استفاده از تولیپ رایگان است، اما نسخه‌های پولی پس از اتمام نسخهٔ بتا آن راه‌اندازی خواهد شد و نحوه قیمت‌گذاری آن هنوز اعلام نشده است.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

نمایی کلی از پلتفرم تولیپ (Tuleep)

تولیپ هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود است و درحال‌حاضر از ۵ صرافی مختلف پشتیبانی می‌کند. اگرچه رابط معاملاتی ارائه‌شده توسط تولیپ مدرن است، درحال‌حاضر گزینه‌ای برای استفاده از اندیکاتورها یا ابزارهای ترسیمی ندارد. بااین‌حال، کاربران می‌توانند انواع مختلفی از سفارشات را در آن تنظیم کنند.

درحال‌حاضر تولیپ نسخه گوشی موبایل ندارد اما نسخهٔ دسکتاپ آن پلتفرمی کاربرپسند است و پس از تکمیل نقشه راه آن، می‌تواند پتانسیل بالا و موارد استفاده زیادی داشته باشد.

  • رابط نموداری ساده؛
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از انواع سفارشات برای ترید؛
  • پشتیبانی از ۵ صرافی.
  • ابزار تجزیه و تحلیل نمودار ندارد؛
  • در‌حال‌حاضر در نسخه بتا قرار داشته و در حال توسعه است.

برای ورود به سایت تولیپ بر روی این لینک کلیک کنید.

مقایسه کلی بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال

در جدول زیر، نگاهی کلی به ۹ مورد از بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال در این مقاله می‌اندازیم و مهم‌ترین نکات آنها را مرور می‌کنیم:

نام وب‌سایت تعداد صرافی‌های پشتیبانی‌شدههزینه اشتراکامتیاز کلی (از ۵)
تریدینگ ویوبیش از ۲۰از ۱۴.۹۵ دلار در ماه۵
متاتریدر ۴بیش از ۷۵۰رایگان۴.۸
اینسیلیکو ترمینال۵رایگان۴.۶
کوینیگی۴۶از ۱۸.۶۶ دلار در ماه۴.۵
کوادنسی۱۵رایگان (کارمزد ۰.۰۸٪ در هر معامله۴.۲
اوریون ترمینالنامشخصرایگان (کارمزد ۰.۲٪ در هر معامله)۴.۲
کریپتوویو۱۶رایگان۴.۵
ال‌سی‌ایکس ترمینالنامشخصرایگان (کارمزد ۰.۳٪ در هر معامله)۴.۵
تولیپ۵رایگان۳.۶

چرا نمودار (چارت) قیمت در تحلیل تکنیکال اهمیت بسیاری دارد؟

نمودارها مهره‌های اصلی در تحلیل تکنیکال هستند. تریدرها می‌توانند فعالیت‌های معاملاتی را در بازه‌های زمانی مختلف توسط این نمودارها تجزیه‌وتحلیل کنند و به شناسایی الگوهای قیمت و گرایش‌ خریداران و فروشندگان بپردازند.

همچنین معامله‌گران می‌توانند ریسک خود را با بهره‌گیری از نمودار مدیریت کرده و با درک بصری حرکات قیمت، احتمال روند آینده را ارزیابی کنند.

یک نمودار چه چیزی را نشان می‌دهد؟

نمودار قیمت، تغییرات عرضه و تقاضا برای یک دارایی را نشان می‌دهد. نمودارها همه معاملات خریدوفروش یک دارایی را در هر لحظه جمع‌آوری کرده و به‌صورت بصری به‌ نمایش می‌گذارند.

همچنین نمودارها انتظارات فعلی از اخبار آینده را هم دربرمی‌گیرند و سپس به اختلافات بین این انتظارات و واقعیت واکنش نشان داده و تغییر می‌کنند. با ظهور اطلاعات جدید، پیش‌بینی‌ها و انتظارات معامله‌گران نیز تغییر کرده و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال

در اینجا سه نوع از مهم‌ترین نمودارها را که در تحلیل تکنیکال به وفور استفاده می‌شوند، بررسی می‌کنیم؛ نمودار خطی، نمودار میله‌ای و نمودار شمعی یا کندل استیک.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

انواع اصلی نمایش نموداری در تحلیل تکنیکال

نمودار خطی (Line Chart)

نمودارهای خطی، نمای ساده‌ای از روند کلی قیمت در طول زمان ارائه می‌دهند، اما جزئیات رفتار قیمت در این دوره‌ها را ندارد و فقط قیمت بسته‌شدن (قیمت پایانی روز) را در نظر می‌گیرد. اغلب نیز برای دریافت یک نمای کلی از حرکات قیمت استفاده می‌شود.

نمودار میله‌ای (Bar Chart)

به نمودارهای میله‌ای به اختصار OHLC هم می‌گویند و برخلاف نمودار خطی، نمودار میله‌ای بینش‌هایی را در مورد احساسات و نوسانات بازار ارائه می‌دهد. هر میله می‌توانند نشان‌دهنده یک دوره زمانی مشخص باشد، مثلاً یک روز، یک هفته یا یک ساعت. ساختار هر میله از ۴ بخش زیر تشکیل شده:

  1. قیمت باز‌شدن (Opening): خط افقی کوچک در سمت چپ، قیمت بازشدن در آن دوره زمانی است.
  2. بیشینه قیمت (High): قسمت بالای خط عمودی، بالاترین قیمت آن دوره زمانی را مشخص می‌کند.
  3. کمینه قیمت (Low): قسمت پایین خط عمودی، پایین‌ترین قیمت آن دوره زمانی را مشخص می‌کند.
  4. قیمت بسته‌شدن (Closing): خط افقی کوچک در سمت راست، قیمت بسته‌شدن در آن دوره زمانی است.

نمودار شمعی یا کندل استیک (Candlestick Chart)

نمودار شمعی همان اطلاعات قیمت نمودار میله‌ای را نشان می‌هد، اما در قالبی جذاب‌تر و آسان‌تر. خط بالایی شمع نشان‌دهنده بیشینه قیمت و خط پایینی نشان‌دهنده کمینه قیمت است. از بدنه شمع (قسمت مستطیل عمودی) برای نشان‌دادن محدوده بین قیمت‌های باز و بسته‌شدن استفاده می‌شود.

روند صعودی یا نزولی از طریق رنگ بدنه شمع‌ها نشان داده می‌شود: بدنه سبز یعنی قیمت بسته‌شدن بالاتر از قیمت بازشدن بوده، بدنه قرمز یعنی قیمت بسته‌شدن پایین‌تر از قیمت بازشدن قرار می‌گیرد.

تفسیر نمودارهای شمعی آسان‌تر و از نظر بصری جذاب‌تر از نمودارهای سیاه و سفید سنتی یا نمودارهای میله‌ای هستند. برای شناسایی نقاط عطف بازار و روندهای معکوس مفید است.

بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

بیشتر بخوانید : نمودار شمعی یا کندل استیک چیست؟

سؤالات متداول

از چه سایتی برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟

تعداد سایت‌های تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال امروز بسیار زیاد است. تریدینگ ویو و متاتریدر دو مورد از بهترین نمونه‌های خارجی هستند و اگر به‌دنبال منبع فارسی هستید، استفاده از قابلیت ideas وبسایت ارزدیجیتال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تا چه حد می‌توان به تحلیل تکنیکال اعتماد کرد؟

تحلیل تکنیکال بر این باور استوار است که رفتار قیمت الگوهای ثابتی دارد و الگوهای پیشین خود را مجدداً تکرار خواهد کرد. با وجود موفقیت این نوع از تحلیل، عوامل فاندامنتال مانند اخبار ناگهانی یا اتفاقات غیرمنتظره می‌توانند همه‌چیز را تغییر دهند.

جمع‌بندی

مهم‌ترین قابلیت بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال ابزارها و نرم‌افزارهای نمودارگیری کارآمد آنهاست. معامله‌گران تکنیکال با نمودارها می‌توانند فعالیت‌های معاملاتی را در بازه‌های زمانی مختلف تجزیه‌و‌تحلیل کنند و به شناسایی الگوهای قیمت و گرایش‌های خریداران و فروشندگان بپردازند.

بر اساس داده‌های همین نمودارهاست که تریدرها تصمیم می‌گیرند چه زمانی و در چه سطح قیمتی یک ارز دیجیتال را بخرند یا بفروشند. در این مقاله ۹ مورد از بهترین سایت ها برای تحلیل تکنیکال را معرفی کرده و قابلیت‌های نمودارگیری آنها را بررسی کردیم.

همچنین تعداد صرافی‌هایی که هرکدام پشتیبانی می‌کنند، قیمت‌گذاری آن‌ها و قابلیت‌های بیشتر هرکدام را برشمردیم. بسیار مهم است که برای انجام تحلیل تکنیکال مؤثر به این موارد توجه کرده و پلتفرمی را که مناسب نیازهای شماست، انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو