اتریوم در حال عبور از سطح ۴۰۰۰ دلار؛ ۳ دلیل اصلی برای رشد اتریوم در کوتاه‌مدت

اتریوم در حال عبور از سطح ۴۰۰۰ دلار؛ ۳ دلیل اصلی برای رشد اتریوم در کوتاه‌مدت


2

1402/12/16

18:01


برخلاف کاهش جزئی قیمت بیت کوین پس از رسیدن به اوج ۶۹٬۰۰۰ دلاری در روز گذشته، اتریوم روند صعودی خود را حفظ کرده است و به نظر می‌رسد که خریداران سطح ۴٬۰۰۰ دلاری را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش کوین‌تلگراف، قیمت اتریوم پس از رشد ۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در ۵ مارس (۱۵ اسفند) به بالاترین حد خود در سال جدید یعنی ۳٬۸۶۶ دلار افزایش یافت. ارزش دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار طی ۷ روز گذشته حدود ۱۵ درصد و در ۳ ماه گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است.

طبق داده‌های بازار، قیمت اتریوم در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۳٬۸۰۰ دلار در نوسان است؛ بیش از ۲۱ درصد کمتر از اوج ۴٬۸۹۱ دلار آن در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۵ آبان ۱۴۰۰).

۳ دلیل برای افزایش قیمت اتریوم به ۴هزار دلار در کوتاه‌مدت

نمودار چهار ساعته قیمت اتریوم

حجم معاملات روزانه اتریوم پس از جهش ۶۰ رصدی هم‌اکنون به ۴۹.۶۶ میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار ۴۵۷.۳ میلیارد دلاری، جایگاه آن را به‌عنوان دومین ارز دیجیتال باارزش بازار تثیبت می‌کند.

صرف‌نظر از روند صعودی کلی بازار که ناشی از افزایش حجم سرمایه ورودی به ETFهای اسپات بیت کوین و رویداد هاوینگ در آینده نزدیک است، شاخص‌های فاندامنتال و آنچین اتریوم بر تداوم رشد قیمت این دارایی تأکید می‌کنند.

کاهش عرضه در صرافی‌ها

کاهش عرضه اتریوم در صرافی‌ها، یکی از عوامل افزایش قیمت در کوتاه‌مدت خواهد بود. داده‌های آنچین پلتفرم گلس‌نود نشان می‌دهد که موجودی اتریوم در صرافی‌های متمرکز پس از افت ۷.۷ درصدی در ۹۰ روز گذشته، به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ ماه گذشته یعنی ۱۳.۱۴ میلیون اتریوم رسیده است.

۳ دلیل برای افزایش قیمت اتریوم به ۴هزار دلار در کوتاه‌مدت

عرضه موجود اتریوم در صرافی‌ها

تراز موجودی دارایی ورودی و خروجی از تمام کیف پول‌های صرافی شناخته‌شده از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) کاهش شدید را نشان می‌دهد؛‌ از زمانی که روند برداشت از این پلتفرم‌های معاملاتی شروع به افزایش کرد. این کاهش با افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت اتریوم در همان دوره زمانی همراه بود.

کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها به این معنی است که سرمایه‌گذاران احتمالاً این توکن‌ها را به کیف پول‌های خودحضانتی خود ارسال کرده‌اند که نشان‌دهنده کاهش تمایل به فروش این دارایی در نتیجه پیش‌بینی افزایش قیمت در آینده است.

این روند با افزایش انباشت توسط سرمایه‌گذاران بزرگ طی چند هفته گذشته شفاف خواهد شد. طبق داده‌های گلس‌نود، موجودی کیف پول‌هایی با دارایی به ارزش بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار اتریوم از ابتدای فوریه (۱۲ بهمن) درحال افزایش بوده است.

۳ دلیل برای افزایش قیمت اتریوم به ۴هزار دلار در کوتاه‌مدت

تعداد کیف پول‌های اتریوم با موجودی بیش از ۱۰۰ هزار دلار

نمودار بالا نشان می‌دهد که تعداد این کیف پول‌ها از ۹۴٬۶۲۰ در یک ژانویه (۱۱ دی) به ۱۴۱٬۴۰۶ واحد در ۴ مارس (۱۴ اسفند) افزایش یافته است. این بدان معناست که نهنگ‌ها در جریان آخرین روند صعودی، نه‌تنها اتریوم‌های خود را نفروخته‌اند بلکه به انباشت ادامه داده‌اند که نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها موجودی خود را برای کسب سود بیشتر افزایش داده‌اند.

رشد استیکینگ اتریوم

هم‌زمان با کاهش عرضه در گردش برای معامله، مقدار اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده یا همان استیک‌شده در بیکن چین افزایش می‌یابد. طبق داده‌های دون آنالتیکس‌ (Dune Analytics)، هم‌اکنون بیش از ۳۱.۵۸ میلیون اتریوم به ارزش حدود ۱۱۹.۸ میلیارد دلار در لایه اثبات سهام شبکه اتریوم سهام‌گذاری شده‌اند.

این به معنی حذف ۲۶.۳ درصد از عرضه اتریوم از بازار است که بیش از ۹۸۷٬۰۰۰ اعتبارسنج انفرادی در روند سهام‌گذاری آن‌ها مشارکت می‌کنند.

۳ دلیل برای افزایش قیمت اتریوم به ۴هزار دلار در کوتاه‌مدت

داده‌های سهام‌گذاری اتریوم

همچنین،‌ روند سهام‌گذاری اتریوم با عرضه پروتکل‌های لیکوئید استیکینگ مانند لیدو، راکت پول و اترفای تسهیل شده است که امکان سهام‌گذاری با مقدار کمتر از ۳۲ اتریوم و استفاده از دارایی‌های سهام‌گذاری‌شده به‌عنوان وثیقه وام را فراهم می‌کنند.

براساس داده‌های بلاک‌بیست (BlockBeats)، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در اترفای از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده که بیانگر محبوبیت و رشد پذیرش پروتکل‌های نقدینگی اتریوم است.

افزایش حجم قراردادهای باز اتریوم تا اوج سال ۲۰۲۱

افزایش تقاضا برای لورج منجر به افزایش حجم قراردادهای باز معاملات آتی اتریوم به ۱۱.۹۸ میلیارد دلار شده است که فاصله کمی تا اوج ۱۳ میلیارد دلاری در ۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۸ آبان ۱۴۰۰) دارد.

۳ دلیل برای افزایش قیمت اتریوم به ۴هزار دلار در کوتاه‌مدت

ارزش دلاری قراردادهای باز آتی اتریوم

داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد که حجم قراردادهای باز آتی اتریوم در ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) به بالای ۸ میلیارد دلار رسید که برای بیش از ۲ سال در زیر این سطح قرار داشت. از این تاریخ، این شاخص در کمتر از دو هفته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای موقعیت‌های لوریج اتریوم است.

در‌حال‌حاضر، بازارهای آنچین و مشتقات اتریوم منعکس‌کننده خوش‌بینی و انتظار سرمایه‌گذاران برای تأیید عرضه ETF‌های اسپات اتریوم در ایالات متحده هستند. علاوه‌بر این، به‌روزرسانی دنکان (Dencun) اتریوم نیز می‌تواند به تداوم روند صعودی این ارز دیجیتال کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو