معرفی فیلم مقیمان ناکجا، اثری خوش سخن و جالب از شهاب حسینی

معرفی فیلم مقیمان ناکجا، اثری خوش سخن و جالب از شهاب حسینی


منبع: پلازا

1

1402/12/16

21:26


معرفی فیلم مقیمان ناکجا، اثری خوش سخن و جالب از شهاب حسینی

فیلم مقیمان ناکجا یکی از فیلم‌های کارگردانی شده توسط شهاب حسینی است که به بهانه اکران آنلاین این روزهای آن قصد داریم تا فیلم را به شما معرفی کنیم.

سید شهاب‌الدین‌ حسینی تنکابنی بازیگر و کارگردان ایرانی در 14 بهمن 1352 به دنیا آمد. او فعالیت خود را از سال 1377 با اجرا در تلویزیون کار خود را آغاز کرد و دو سال بعد در سریال پس از باران نقش پررنگی داشت. بازی در سریال‌های پلیس جوان و تب سرد این هنرپیشه را به شهرت رساند و سرانجام توانست با فیلم رخساره وارد سینما شود. این بازیگر تا کنون صاحب جوایز مختلف بازیگری شده است و در سال 1392 با فیلم ‌ساکن طبقه وسط کارگردانی را آغاز کرد. اکنون به سراغ دومین اثر کارگردانی او می‌رویم.

فیلم مقیمان ناکجا به کارگردانی و نویسندگی شهاب حسینی بر اساس نمایشنامه‌ای به نام مهمان‌سرای دو دنیا اثر اریک امانوئل اشمیت ساخته شد. لازم به ذکر است که خود آقای حسینی تهییه‌کنندگی این اثر را برعهده داشتند. این فیلم در سال 1396 ساخته شد و در سینماهای هنر و تجربه به اکران رسید تا اینکه در سال 1402 اکران آنلاین آن آغاز شد. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی فیلم مقیمان ناکجا شهاب حسینی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی مقیمان ناکجا

ژانر فیلم مقیمان ناکجا اجتماعی، درام و رازآلود است. این اثر ابتدا در 28 تیر 1402 در سینماهای هنر و تجربه به نمایش درآمد و سرانجام در 2 اسفند 1402 اکران آنلاین آن از فیلیمو شروع شد. مدت زمان فیلم سینمایی مقیمان ناکجا 90 دقیقه است.

داستان فیلم مقیمان ناکجا

داستان فیلم مقیمان ناکجا

خلاصه فیلم سینمایی مقیمان ناکجا درباره پسری جوان با وضعیت مالی خوب است که شبی در حال برگشت به خانه، به طور مرموزی وارد یک مهمانخانه عجیب می‌شود. خوشبختانه بعد از مدتی می‌فهمد این مهانخانه خالی نیست و افرادی در آن حضور دارند. مهمانخانه اگرچه در ابتدا ناآشنا به نظر می‌آید اما پسر رفته‌رفته حقایقی را درباره آن متوجه می‌شود. او و ساکنان مهمانخانه دیگر زنده نیستند! بلکه جایی بین زندگی و مرگ قرار دارند!

بازیگران فیلم مقیمان ناکجا

در این بخش نگاهی به بازیگران این فیلم که از افراد سرشناسی هستند می‌اندازیم. آقای حسینی در فیلم ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی نیز است.

پریناز ایزدیار

بازیگران فیلم مقیمان ناکجا

پریناز ایزدیار بازیگر زن اهل ایران متولد 8 شهریور 1364 است. او بازیگری را از سال 1385 با فیلم یک مرد، یک شهر شروع کرد و سپس چند تله فیلم بازی کرد. سریال پنج کیلومتر تا بهشت و بعد از آن زمانه باعث شهرت خانم ایزدیار شد. همچنین این هنرپیشه پیرو همان سال‌ها در سینما ابد و یک روز، ویلایی‌ها و تابستان داغ را بازی کرد. پریناز ایزدیار به واسطه نقش شیرین خود در سریال شهرزاد و سپس نقش خدیجه در سریال جیران موفق شد تا در شبکه نمایش خانگی نیز خوش بدرخشد او تا کنون سه بار نامزد و یکبار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده است و جز پولسازترین بازیگران زن ایرانی در یک فیلم به حساب می‌آید. فیلم‌های سرخ‌پوست، متری شیش و نیم، لتیان، مغز استخوان، فیلم سه‌ کام حبس و فیلم سه‌ کام حبس از آثار دیگر او هستند.

آرمان درویش

هنرپیشه های فیلم مقیمان ناکجا

آرمان درویش هنرپیشه ایرانی در 29 مرداد 1366 متولد شد. او بازیگری را از سال 1394 با فیلم چهارشنبه شروع کرد و سپس در سینما چندین فیلم به نام‌های پشت دیوار سکوت، کمدی انسانی و خورشید نیمه‌شب حضور داشت. او سپس نقش اصلی مرد فیلم مقیمان ناکجا شد و به واسطه آن توانست دیده شود. فیلم‌های یلدا، سودابه، پسرکشی و موافقت اصولی آثار بعدی او بودند. نکته مهم درباره آرمان درویش حضور او در شبکه نمایش خانگی است. ملکه گدایان و نقش البرز او باعث شد تا در میان مخاطبان ایرانی دیده شود. بعد از آن سریال عقرب عاشق او توجه‌ها را جلب کرد.

احمد ساعتچیان

ژانر فیلم فیلم مقیمان ناکجا

احمد ساعتچیان یکی از بازیگران معروف تئاتر، سینما و تلویزیون است که متولد 11 مهر 1351 است‌. او بازیگری را از سال 1369 با تئاتر قلندران شروع کرد.  در سال 1379 او با سریال کلبه سپید وارد تلویزیون شد و در این رسانه در آثاری همچون قلب یخی، مدار صفر درجه، مرگ تدریجی یک رؤیا و پیدا و پنهان حضور داشت. او در سال 1381 در سینما حضور پیدا کرد و فیلم‌های مهم این بازیگر سه زن، پرسه در مه و مغز استخوان هستند. آقای ساعتچیان تجربه چندین کارگردانی چند تئاتر را دارد و یک بازیگر فعال در عرصه تئاتر است.

ناهید مسلمی

نمرات فیلم سینمایی مقیمان ناکجا

ناهید مسلمی بازیگر اهل ایران در 25 آذر 1334 متولد شد. او بازیگری را از سال 1357 با نمایش دیکته و زاویه آغاز کرد و سرانجام در سال 1370 با سریال فروغ بی‌پایان وارد تلویزیون شد. این هنرپیشه در سریال‌های تلویزیونی شاخصی همچون ، حلقه سبز، ریحانه، چاردیواری، چک برگشتی، همه چیز آنجاست و زوج یا فرد حضور پیدا کرد. همچنین سریال‌های شهرزاد، سیاوش، می‌خواهم زنده بمانم و یاغی ماحصل حضور او در شبکه نمایش خانگی هستند. ناهید مسلمی از سال 1376 وارد سینما شد و سریال‌های زندان زنان، یه حبه قند، قانون مورفی، شنای پروانه، سگ بند و دو روز دیرتر فیلم‌های شناخته شده این بازیگر هستند.

سایر هنرپیشه های فیلم مقیمان ناکجا عبارتند از:

  • غزاله نظر
  • تنی آواکیان
  • مهدی حسینی

نقد فیلم مقیمان ناکجا

نقد فیلم مقیمان ناکجا

این فیلم با اکثر ساخته‌های سینما تفاوت دارد و یکی از تفاوت‌های عمده آن‌‌، لوکیشن‌های محدود فیلم هستند. یعنی در واقع شما هنگام تماشای این اثر قرار نیست با محیط‌ مختلف روبه‌رو شوید. البته بسیاری از آثار سینمایی تک لوکیشن هستند و این چیزی نیست که بتوان بر آن اشکالی وارد کرد‌‌. فیلم از روی آثار اریک امانوئل اشمیت اقتباس شده و در واقع مانند کتاب‌های او قصد دادن پند و اندرز را دارد. این اثر هم می‌تواند انگیزه‌ای برای زندگی باشد و هم هشداری برای نزدیک بودن مرگ‌! به طور کلی فیلم درونمایه زیبا و دیالوگ‌های شنیدنی‌ای دارد.

البته نمرات فیلم سینمایی مقیمان ناکجا متوسط هستند و این جای تعجب ندارد زیرا فیلم در حد یک تله تئاتر می‌توانست عالی در دیده شود اما برای استانداردهای سینما و به طور کلی نوع عملکرد سینما کمی فیلم کم تحرک و پرگویی است. در نهایت باید بگوییم این اثر کاملا ارزش تماشا دارد.

سخن پایانی

بررسی فیلم سینمایی مقیمان ناکجا

با معرفی و بررسی فیلم سینمایی مقیمان ناکجا همراه شما بودیم و سعی کردیم این اثر را به طور کامل برای شما معرفی کنیم. این فیلم دومین اثر کارگردانی شده توسط شهاب حسینی است که جالب تماشاست و نگاه جدیدی دارد. نظر شما درباره این عنوان چیست؟ آیا آن را تماشا کرده‌‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو