بقایای یک شمشیر وایکینگی از رودخانه ای در بریتانیا بیرون کشیده شد

منبع: همگردی

2

1402/12/19

16:38


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بقایای یک شمشیر وایکینگی از رودخانه ای در بریتانیا بیرون کشیده شد.

گروهی از محققان اعلام کردند شمشیر زنگ زده ای که به کمک یک قلاب از یکی از رودخانه های واقع در انگلستان بیرون کشیده شده بود، درحقیقت یک سلاح وایکینگی است که به حوالی 850 تا 975 میلادی تعلق دارد.

بقایای یک شمشیر وایکینگی از رودخانه ای در بریتانیا بیرون کشیده شد

«لایوساینس» نوشت «ترور پنی» در نوامبر سال 2023 در جست و جوی اشیاء گمشده در رودخانه «چرول» واقع در «آکسفوردشر» بود که به این اکتشاف دست یافت. قلابی که او در آن روز به عمق رودخانه فرستاده بود، فقط تجهیزات داربست را بیرون کشید تا اینکه در نهایت به این شمشیر تاریخی برخورد.

«پنی» بلافاصله پس از کشف شمشیر، تصاویری از آن را در گوگل بارگذاری کرد تا آن را شناسایی کند. کاشف این شمشیر می گوید که با ارسال هر تصویری از این اثر تاریخی، شیء کشف شده به عنوان شمشیر واکینگی شناسایی میشد.

در نتیجه «پنی» با مسئولان باستان شناسی منطقه تماس گرفت و شمشمیر را برای انجام تحقیقات تحویل داد.

محققان در نتیجه بررسی های اولیه تشخیص دادند که این شیء یک شمشیر وایکینگی است که قدمت آن به حوالی 1200 سال قبل می رسد.

قدمت این سلاح مربوط به دوره ای است که وایکینگ ها که در اصل غیرمسیحیانی از اسکاندیناوی بودند، برای غارت، تسخیر و تجارت با ساکسون های حاکم به جزایر بریتانیا سفر کردند. وایکینگ ها در قرن هشتم میلادی با حمله به صومعه ای در «لیندیس فارن» جزیره ای در سواحل شمال شرقی بریتانیا در سال 793 میلادی پا به خاک بریتانیا گذاشتند. حملات مشابهی در بریتانیا برای چندین قرن رخ داد و پس از سال 835 میلادی زمانی که ناوگان بزرگتری از وایکینگ ها شروع به ورود و نبرد کردند، تشدید شد. ارتش های سلطنتی پادشاهان بریتانیا به تدریج قلمروهایی را که وایکینگ ها در طول قرن دهم میلادی تصرف کرده بودند، دوباره تسخیر کردند و آنچه را مجموعه ای از پادشاهی ها بود در قلمرو جدیدی به نام «Englalond» متحد کردند.

شمشیر وایکینگی که اخیرا کشف شده است، در نهایت به نمایش گذاشته خواهد شد.

بقایای یک شمشیر وایکینگی از رودخانه ای در بریتانیا بیرون کشیده شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو