مرمت خانه دکتر حسابی در منطقه 12 تهران در دستور کار قرار گرفت

منبع: همگردی

1

1402/12/19

16:38


ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، مرمت خانه دکتر حسابی در منطقه 12 تهران در دستور کار قرار گرفت.

وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: رفع نواقص، مرمت و بهسازی اجزای خانه دکتر حسابی به منظور افزایش چشم اندازهای بصری، حفظ آثار ملی، هویت و اماکن تاریخی از اقدامات اجرایی این طرح است.

مرمت خانه دکتر حسابی در منطقه 12 تهران در دستور کار قرار گرفت

شهردار منطقه 12 در ادامه با تأکید بر اهمیت افزایش سرانه فضای سبز در منطقه و بهره مندی شهروندان از آن اظهار کرد: در راستای بهسازی فضای 1200 متر مربعی بوستان دکتر حسابی، کف سازی این بوستان به متراژ 500 متر مربع و جدول کاری آن به متراژ 200 متر طول به همت معاونت فنی و عمران منطقه 12 اجرایی شده است.

انارکی محمدی افزود: احداث 2 چشمه سرویس بهداشتی، اتاق نگهبانی و تعبیه پایه چراغ در بوستان دکتر حسابی از دیگر اقدامات انجام شده مدیریت شهری در راستای آماده سازی و بهسازی این بوستان است.

وی اظهار کرد: معاونت فنی و عمران منطقه با تخریب 118 مترمکعب بتن کفسازی، خاکبرداری و بارگیری نخاله اقدام به آبپاشی و کوبیدن 541 متر مربع و سپس بتن ریزی و شفته ریزی محوطه بیرونی عمارت دکتر حسابی را مرمت و بهسازی کرد.

شهردار منطقه 12 همچنین با اشاره به اینکه عمارت داخلی این بوستان با کاربری کلینیک گل و گیاه مشغول به کار است، گفت: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان عمران و بافت تاریخی امکان وجود بنای تاریخی در زیرزمین عمارت وجود دارد که خاک برداری آن نیز در دستور کار قرار دارد.

مرمت خانه دکتر حسابی در منطقه 12 تهران در دستور کار قرار گرفت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو