انشا در مورد ذهن خلاق

منبع: دانش‌چی

1

1402/12/20

21:14


انشا دانش آموزی ذهن خلاق

موضوع انشا ذهن خلاق

انشای دانش آموزی با موضوع ذهن خلاق به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا ذهن خلاق

ذهن انسان قابلیت‌های بسیاری دارد که خلاقیت یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. همه انسان‌ها دارای ذهن خلاق هستند. بعضی از آن‌ها این قابلیت خود را کشف می‌کنند و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده می‌کنند. در نتیجه به انسان‌های نخبه و نابغه در طول تاریخ تبدیل می‌شوند. برخی دیگر از انسان‌ها معتقدند که معمولی هستند و ذهن آن‌ها منحصر به فرد و خلاق نیست. این افراد از عنصر وجودی خود بی‌خبر می‌مانند و فرصت خاص بودن را از خود می‌گیرند.

ذهن خلاق مانند یک چوب جادوگری است. می‌توان با آن به شهرهای دور سفر کرد، به جای پرندگان پرواز نمود و به هر شکل و تصویری درآمد. کافی‌ست چشمانتان را ببندید و موقعیتی که می‌خواهید را با ذهن‌تان به تصویر بکشید. فردی می‌خواهد به دورترین کشور برود، فردی دیگر می‌خواهد یک پرنده باشد و ممکن است کسی بخواهد به یک اختراع شگفت‌انگیز بیندیشد.

همه این کارها به وسیله ذهن خلاق ممکن است. کودکان خلاق‌ترین موجودات هستند. آن‌ها در سنی سپری می‌کنند که کسی بهشان نمی‌گوید که چگونه فکر کنند. بنابراین می‌توانند با ذهن خود خلاقانه‌ترین نقاشی‌ها را یکشند یا جذاب‌ترین کاردستی‌ها را در بازه سنی خود درست کنند. آن‌ها مخترعان کوچکی هستند که بدون هیچ محدودیت و دانشی از ذهن خلاق خود استفاده می‌کنند.

جالب است که آن‌ها از این کارکرد مغز خود آگاه نیستند. درست است! ممکن است فردی خلاق باشد اما نداند؛ زیرا دانش آن را کسب نکرده است. می‌توان نتیجه گرفت که ذهن خلاق به هیچ مکان و فردی محدود نمی‌شود. بسیاری از اختراعات که کمک بسیار زیادی به انسان‌ها کرده‌اند، حاصل خلاقیت ذهن یک فردی بوده‌اند که خود را باور کرده و با اولین شکست، تسلیم نشده است. ذهن انسان‌ها مانند یکدیگر طراحی شده و آن‌چه آدمیان را از یکدیگر متمایز می‌کند، تصمیم بر این است که خود را خلاق بدانند یا فردی معمولی و بدون ذهن خلاق.

انشا اگر من مخترع بودم

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

ℹ️

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو