انشا در مورد مشکلات زندگی

منبع: دانش‌چی

3

1402/12/20

21:14


انشا دانش آموزی مشکلات زندگی

انشا در مورد مشکلات زندگی

انشای دانش آموزی با موضوع مشکلات زندگی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا مشکلات زندگی

همه ما انسان‌ها داشتن یک زندگی آرام و شادی را ترجیح می‌دهیم و برای داشتن و رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. اما گاهی درب خانه، این زندگی آرام را میهمان ناخوانده‌ای به نام مشکل، محکم می‌کوبد. حتی اگر بخواهیم در را به رویش باز نکنیم او راه و کلید خود را پیدا می‌کند و وارد خانه می‌شود. تازه آن موقع است که می‌فهمیم مشکل، سراغمان آماده و خیال رفتن را هم ندارد. برای رفع و رفتن این مشکل از زندگی مشغول کار و تلاش بیشتری می‌شویم تا زودتر بتوانیم آن را از زندگی خود خارج کنیم. سرمان که می‌چرخد، می‌بینیم که او نه تنها خودش مانده بلکه دوستان دیگرش را هم دعوت کرده است. حال ما میزبان مشکل نیستیم بلکه میزبان مشکلات شده‌ایم. دیگر قدرت این مشکلات از قدرت ما بیشتر شده است، و هر چه زور می‌زنیم و تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم این سنگ بزرگ را از سر راه خود برداریم. طبیعی است که ناراحت شویم، مایوس و ناامید شویم و عصبانیت و خشم همه ذهنمان را پر کند. اما باید بدانیم که این اتفاق برای همه انسان‌های روی کره زمین می‌افتد و همه در زندگی خود حداقل یکبار به مشکلی برمی خورند که حل کردنش در توانشان نیست.

بهتر است این را هم بدانیم که این آخر زندگی نیست و ما هنوز قدرت مافوق خود را کشف نکرده‌ایم. مشکلات در زندگی مانند سرماخوردگی هستند، اگرچه با سرما خوردن اذیت می‌شویم ولی این مریضی باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن ما در برابر مریضی‌های دیگر مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. شاید اگر به فواید سرما خوردن پی ببریم باعث شود که وقتی سرما خورده‌ایم خوشحال شویم. مشکلات هم ما را قوی‌تر می‌کنند. ممکن است بگوییم که نه مشکلات را می‌خواهیم و نه قوی‌تر شدن را. و به نظر حرف درستی باشد ولی وقتی بدانیم مشکلات زندگی مانند اعضای بدن جزئی از ما هستند، راحت‌تر آن‌ها را می‌پذیریم.

شاید قدرت برداشتن یک سنگ بزرگ را نداشته باشیم ولی اگر این سنگ بزرگ را به قطعات کوچک‌تری تبدیل کنیم می‌توانیم آن‌ها را از سر راهمان برداریم.

وقتی در خانه را باز می‌کنیم و به رفتن مشکلات، نگاه می‌کنیم خودمان هم باورمان نمی‌شود که از کجا این قدرت ماورائی را پیدا کردیم که توانستیم از شر مشکلات ر‌ها شویم. حال که مشکلات رفته‌اند و ما دوباره با خیالی آسوده در خانه را می‌بندیم، به این فکر کنیم که برنامه‌ریزی در زندگی را به عنوان یک حفاظ جلو در خانه قرار دهیم. و داشتن هدف و تلاش برای آن را مانند گوشی موبایل همیشه با خود داشته باشیم. مقایسه نکردن خود با دیگران را به عنوان تابلو به دیوار خانه بزنیم. و داشتن تمرکز بر زندگی را هم، دوربین مدار بسته خانه خود قرار دهیم. کمتر خطا کنیم تا لااقل خودمان در را به روی مشکل باز نکنیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مریم پورحسن

ℹ️

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو