روش آسان برای جمع کردن خرده شیشه از روی فرش بدون آسیب زدن به خود

روش آسان برای جمع کردن خرده شیشه از روی فرش بدون آسیب زدن به خود


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/20

21:48


جمع کردن شیشه روی فرش با کمترین آسیب به فرش و خودتان می‌تواند کاری دقیق و حساس باشد؛ به همین دلیل در این مطلب از ساعد نیوز چندکاربرد ایمن را برای شما توضیح داده‌ایم.

برای بسیاری از ما پیش آمده که با شکستن لیوان یا شیشه پنجره، نگران آسیب رسیدن به اطرافیانمان باشیم؛ به همین دلیل مهم‌ترین دغدغه ما در چنین مواقعی جمع کردن خرده شیشه از روی فرش است به گونه‌ای که به ما و فرش آسیبی نرسد؛ از همین رو در این مطلب ازساعد نیوز قصد داریم روش‌های ساده و کاربردی را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم قبل از جمع‌آوری خرده شیشه از روی فرش


بعد از شکستن شیشه و پخش‌شدن آن روی فرش، باید قبل از هر کاری به فکر ایمنی خود و اعضای خانواده باشید. همچنین نباید از وسیله اشتباهی برای جمع‌کردن خرده‌شیشه‌ها استفاده کنید. بهتر است به‌جای دستپاچگی و استرس زیاد، در وهله اول کارهای زیر را انجام دهید:

  • بعد از شکستن شیشه روی فرش، اولین کاری که باید انجام دهید پوشیدن دمپایی و دستکش لاستیکی‌ است تا از دست و پای خود محافظت کنید. دستکش‌های ضخیم و مناسب برای کارهای فنی و باغبانی، گزینه بهتری برای محافظت هستند.

  • نکته مهم دیگری که در مورد نحوه جمع آوری خرده شیشه از روی موکت و فرش باید بدانید، این است که قطعات بزرگ می‌توانند به جاروبرقی آسیب بزنند. بهترین کار این است که تا آن‌جایی که می‌بینید، قطعات بزرگ شیشه را با دست جمع‌آوری کنید.

  • قبل از بررسی روش‌های مختلف که از طریق آن‌ها می‌توان به‌راحتی شیشه‌های شکسته را از روی فرش‌ تمیز کرد، باید توجه داشته باشید که جنس و ضخامت شیشه در انتخاب روش جمع‌آوری درست، اثر زیادی دارد. روش تمیزکردن خرده‌شیشه‌های یک لیوان با یک لامپ فلورسنت نازک یکسان نیست. در نتیجه، اقدامات لازم باید با توجه به نوع شیشه انجام گیرد.

قبل از این‌که کسی شروع به فرآیند تمیزکردن خرده شیشه از روی فرش کند، باید بداند که محافظت از چشم هم بسیار مهم است. با توجه به این‌که قطعات شیشه‌ای کوچک هستند، ممکن است به دست بچسبند یا به هر روش دیگری راه خود را به چشم پیدا کنند.

خورده شیشه

بهترین راه‌ها برای جمع‌کردن شیشه‌های شکسته از روی فرش


اتفاقاتی همچون شکستن شیشه یا ظرف، در هر خانه‌ای رخ می‌دهد و به قول قدیمی‌ها رفع قضا و بلاست؛ اما کارهایی که شما باید بعد از آن انجام دهید، بسیار اهمیت دارد تا این خرده‌شیشه‌های خطرناک عامل بلا نشوند.

در واقع شکستن یک لیوان روی زمین یا فرش مشکل بزرگی نیست؛ اما این‌که چگونه به بهترین شکل جمع‌آوری شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. وجود یک تکه شیشه شکسته روی فرش می‌تواند اتفاقات تلخ دیگری هم رقم بزند که صرفا شکستن یک لیوان در مقابل آن هیچ است. نحوه جمع آوری خرده شیشه از روی فرش یا موکت بسیار آسان است و می‌توانید برای این کار یکی از 6 تکنیک‌ زیر را به‌کار ببرید:

یک تکه نان حجیم استفاده کنید


هنگامی‌که صحبت از تمیزکردن شیشه شکسته روی فرش یا موکت می‌شود، به‌خصوص برای حوادث جزئی، سعی کنید از راه‌حل‌های خانگی بهره بگیرید. این‌جاست که استفاده از نان‌های حجیم و نرم مانند یک تکه نان تست یا باگت، به شما کمک زیادی می‌کند.

نحوه جمع آوری خرده شیشه با استفاده از نان حجیم، یکی از روش‌های ساده و کاربردی است. برای انجام این کار کافی‌ست یک تکه نان حجیم را برش بزنید و آن را روی تکه‌های شیشه فرش فشار دهید. این کار شما باعث می‌شود که خرده‌های شیشه به نان بچسبند. نان را دور بریزید و آن‌قدر این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که تمام قطعات شیشه جمع شده است. در نهایت می‌توانید روی فرش را جارو بکشید و مطمئن شوید دیگر خرده‌شیشه‌ای باقی نمانده است.

نان

از سیب‌زمینی معمولی استفاده کنید


یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های جمع‌آوری شیشه شکسته از روی فرش، استفاده از سیب‌زمینی‌ است. در واقع تا زمانی که چنین شرایطی پیش نیاید، قدرِ بودن سیب‌زمینی در آشپزخانه‌ را نمی‌دانید! شاید فکر کنید نحوه جمع آوری خرده شیشه از روی موکت یا فرش با سیب‌زمینی، یک افسانه است؛ اما باید آن را امتحان کنید تا نتایجش را ببینید.

برای شروع کار بهتر است یک سیب‌زمینی بزرگ را انتخاب کنید و آن را به قطعات درشت برش دهید. بعد قطعات سیب‌زمینی را در مناطقی که شیشه‌های شکسته پخش ‌شده است، فشار دهید. هر بار برش سیب‌زمینی پر از خرده شیشه را دور بیندازید و با برش دیگر این کار را انجام دهید تا تمام خرده‌شیشه‌ها جمع شوند.

سیب زمینی

استفاده از کاغذ یا روزنامه را هم امتحان کنید


اگر دوست دارید نحوه جمع آوری خرده شیشه از روی فرش یا موکت را با استفاده از کاغذ یاد بگیرید، همیشه روزنامه‌های باطله‌ را در خانه نگه‌ دارید. پیاده‌کردن این روش برای جمع‌آوری خرده‌های شیشه، یک ترفند ایمن است؛ فقط یادتان نرود در ابتدای کار دستکش دست کنید.

یک کاغذ و روزنامه بردارید و آن را تا جای ممکن صاف کنید. کاغذها به دلیل داشتن خاصیت الکتریسیته، خرده‌شیشه‌ها را به‌راحتی جذب خود می‌کنند. کاغذ را باید با احتیاط روی فرش یا موکت بکشید و بعد از هر بار کشیدن، آن را تعویض کنید. این کار را تا جایی انجام دهید که خرده‌‌شیشه‌ای باقی نماند.

کاغذ

دستمال‌ کاغذی مرطوب به کارتان می‌آید


وقتی یک لیوان روی فرش می‌شکند و نان و سیب‌زمینی شما هم تمام شده است، باید روش‌های دیگری را برای جمع‌آوری خرده شیشه از روی فرش بلد باشید. بهترین کار قبل از این‌که کسی روی تکه‌های شیشه قدم بگذارد این است که چند دستمال ‌کاغذی بردارید و از آن‌ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمال‌های کاغذی قدری مرطوب شده باشند؛ زیرا تنها راهی‌ست که تکه‌های شیشه به آن‌ها می‌چسبند.

همچنین استفاده از این روش به تمیزکردن بقایای غذا و نوشیدنی که ممکن است در اثر افتادن لیوان یا ظرف روی فرش ریخته شده باشد، کمک می‌کند؛ پس با یک تیر دو نشان می‌زنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که دستمال‌ کاغذی لایه‌های متعددی داشته باشد. اکثر افراد ممکن است به سراغ این روش بروند؛ زیرا استفاده از آن ارزان‌تر است. با این ‌حال، هنگام استفاده از چنین روشی برای تمیزکردن خرده شیشه، استفاده از عینک محافظ و دستکش ضروری‌ست.

دستمال مرطوب

از جارو برای جمع‌آوری خرده شیشه استفاده کنید


استفاده از جاروبرقی اولین روشی‌ست که بعد از شکستن یک گلدان، لیوان، لامپ یا هر چیز دیگری به ذهن می‌رسد. با این‌ وجود، ممکن است قطعات بزرگ شیشه به لوله خرطومی دستگاه صدمه بزنند. در مورد نحوه جمع آوری خرده شیشه با کمک جاروبرقی، ذکر این نکته لازم است که اول باید با جارودستی یا به‌صورت دستی قطعات بزرگ‌تر شیشه را جمع‌آوری کنید.

بعد از انجام مراحل بالا، باید برس و سری پارویی جاروی خود را بردارید و یک چراغ‌قوه روشن کنید تا دقیق ببینید تکه‌های کوچک شیشه کجاها افتاده است. بعد از آن، همه‌جا را جاروبرقی بکشید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید اول یکی از روش‌های بالا را امتحان کنید و بعد برای محکم‌کاری جاروبرقی را بکشید.

جارو برقی

نوار چسب را دست‌کم نگیرید


در هر خانه‌ای باید حداقل یک رول نوار چسب پهن باشد؛ زیرا هرگز نمی‌دانید چه زمانی به آن نیاز خواهید داشت. علاوه‌بر استفاده از نوار چسب برای چسباندن کاغذ و پول، نحوه جمع آوری خرده شیشه با کمک آن هم کار ساده‌ای‌ خواهد بود.

برای انجام این کار باید ابتدا دستکش بپوشید و بعد یک چسب پهن را طوری که قسمت چسبناک آن رو به فرش یا موکت باشد دور دست خود بپیچید. سپس چسب را روی تکه‌های شیشه شکسته فشار دهید و تماشا کنید که چطور می‌تواند بسیاری از قطعات کوچک شیشه را جمع کند. وقتی خرده شیشه کافی به نوار چسبید، آن را دور بیندازید و این کار را تکرار کنید تا جایی که دیگر شیشه‌ای باقی نماند.

کلام آخر


لیوانی که رها می‌شود و روی فرش می‌شکند، گلدانی که پخش زمین شده است یا لامپی که با یک توپ متلاشی می‌شود، نباید شما را سراسیمه و نگران کند. قرار نیست خرده‌شیشه‌ها روی فرش یا موکت جا خوش کنند و در کمین پای شما باشند. یک تکه نان، سیب‌زمینی، روزنامه، دستمال‌کاغذی، چسب یا جاروبرقی، تمام چیزی‌ است که در این لحظات نیاز دارید. بعد با هرکدام از روش‌های گفته‌شده، می‌توانید این مهمانان ناخوانده را از پرز فرش یا موکت خود جدا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو