بیش از 30 درصد مسافران پروازهای خارجی روزه می گیرند

منبع: همگردی

1

1402/12/21

14:04


ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بیش از 30 درصد مسافران پروازهای خارجی روزه می گیرند.

سعید چلندری درباره تمهیدات و برنامه ریزی های فرودگاه امام برای پروازهای نوروزی اظهار داشت: فرودگاه امام آماده برقراری 5 هزار پرواز نوروزی است و فرودگاه برای استقبال از مسافران نوروزی و پذیرش آنها کاملا آمادگی دارد.

بیش از 30 درصد مسافران پروازهای خارجی روزه می گیرند

وی ادامه داد: با توجه تجربه سال گذشته نسبت به همزمانی بودن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز بسته های فرهنگی مختلف برای توزیع بین مسافران آماده کرده ایم و همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده روزانه 2500 بسته وعده افطاری رایگان در ترمینال های فرودگاه توزیع می شود.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاه امام خمینی تاکید کرد: عده ای گمان می کنند مسافران پروازهای خارجی روزه نمی گیرند و نیازی به توزیع بسته های افطاری نیست. اما برخلاف تصورها، تجربه سال گذشته نشان داد که بدون اغراق بیش از 30 درصد مسافران پروازهای خارجی روزه می گیرند و همین موضوع ما را بر آن داشت که با همکاری شرکت های هواپیمایی وعده افطاری بین مسافران توزیع کنیم.

چلندری گفت: البته نیت ما از توزیع بسته های افطاری بین مسافران این است که معتقدیم میل کردن وعده افطاری ثواب دارد. نگاه ما بر این است که این بسته های افطاری هم به دست کارگران فرودگاه، هم رانندگان تاکسی های فرودگاهی و مسافران حتی آنهایی که روزه نیستند و هم به دست خانم هایی که شاید از نظر حجاب مورد انتقاد قرار می گیرند، می رسد و میل کردن افطاری هم ثواب دارد. این سفره افطاری در 30 شب در فرودگاه امام برای تمام مسافران چه روحانیون معمم و چه مسافرانی که روزه نیستند، برپا خواهد شد.

وی افزود: همان وعده افطاری که به پرسنل فرودگاه امام ارائه می شود، در اختیار مسافران هم قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاه امام خمینی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم که 3500 تا 4000 پرواز نوروزی از فرودگاه امام انجام خواهد شد، گفت: آماده انجام 5000 نشست و برخاست پرواز در / از فرودگاه امام در ایام نوروز هستیم. در نوروز 1402 فرودگاه امام آماده انجام 4000 پرواز بود که بیش از 2 هزار و900 پرواز انجام شد.

چلندری با اشاره به 3 مقصد اول مسافران ایرانی در ایام نوروز ادامه داد: طبق معمول سه کشور ترکیه، عراق و امارات از پرترددترین پروازهای خارجی ایران هستند.

وی افزود: همچنین از ابتدای فروردین 1402 تا پایان بهمن میزان پروازها و جابجایی مسافران از فرودگاه امام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12 درصد افزایش پیدا کرده است.

بیش از 30 درصد مسافران پروازهای خارجی روزه می گیرند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو