بهترین ترکیب رنگ ها برای طراحی سایت جذاب و کاربر پسند

بهترین ترکیب رنگ ها برای طراحی سایت جذاب و کاربر پسند


منبع: پلازا

1

1402/12/21

15:31


بهترین ترکیب رنگ ها برای طراحی سایت جذاب و کاربر پسند

رنگ‌بندی در طراحی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که اگر در این زمینه بتوانید از رنگ‌های یکسان و مطابق یکدیگر استفاده کنید قطعا شاهد نتایج بهتری خواهید بود. این مقاله پلازا مربوط به راهنمای ترکیب رنگ طراحی سایت می‌باشد.

بسیاری از طراحان گرافیکی Website با این مشکل مواجه هستند که در حین طراحی نمی‌دانند در کنار کدام رنگ از چه رنگی استفاده کنند. این موضوع سبب شده تا در هنگام خروجی گرفتن از پروژه شاهد همخوانی‌های مناسبی نباشیم و به نوعی از دیدگاه کاربر چندان زیبا به نظر نیاید. شناخت ترکیب رنگ طراحی سایت یک موضوع مهم و اساسی پیش از کدنویسی می‌باشد که اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید و یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید کافیست با ما در ادامه همراه باشید.

فهرست مطالب

ترکیب رنگ طراحی سایت

بسیاری از اشخاص که از دانش کدنویسی بی بهره هستند، اقدامات مربوط به طراحی گرافیکی سایت را خودشان انجام می‌دهند. درچنین شرایطی ندانستن اطلاعات مربوط به ترکیب رنگ طراحی سایت می‌تواند آسیب و ضرر بسیاری به بخش ظاهری سایت شما وارد کند. امروزه منابع بسیاری با شناسایی رنگ‌های خانواده‌ای توانسته‌اند محیط خوبی را برای طراحان سایت و کدنویسان به ارمغان بیاورند که اگر در این زمینه به دنبال کسب اطلاعات درخصوص ترکیب رنگ‌بندی اصولی برای طراحی سایت هستید ادامه مقاله را از دست ندهید.

1. آبی و صورتی پاستلی

ترکیب رنگ طراحی سایت

ترکیب رنگ‌های آبی و صورتی می‌تواند تعادل خوبی را در ساختار سایت ایجاد کند. زیبایی و ملایمت رنگ صورتی می‌تواند در کنار پیچیدگی‌های رنگ آبی، تعادل بسیار خوب و دوگانگی آرامی را ایجاد کند. این رنگ‌های متضاد آرامش بخش اغلب درمیان رنگ‌های زنانه قرار دارند که برای برندهای زیبایی، سلامت و تندرستی ایده‌آل هستند.

2. زغالی تیره و زرد روشن

ترکیب رنگ طراحی سایت

رنگ مشکی و زرد روشن می‌تواند سبب نمایش یکی از بهترین تضادها و رنگ‌های بصری شود. بکارگیری این دورنگ براساس شواهد موجود سبب انرژی بیشتر و نمایش بهتر شود که در میان پالت‌های رنگی در زمینه‌های مهم بسیاری نظیر آژانس‌های طراحی و لباس‌های ورزشی و برندهای سبک زندگی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. سادگی این دو رنگ درکنار یکدیگر می‌تواند زیبایی‌های بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

3. قرمز روشن و زرد

ترکیب رنگ طراحی سایت

هر یک از رنگ‌های قرمز و زرد در میان پالت‌های رنگی اصلی جزو رنگ‌های پرجنب‌وجوش هستند و به معنای شادی نیز می‌باشند. رنگ قرمز موجود شبیه به سس کچاب می‌باشد که در کنار زرد پررنگ می‌تواند در زمینه‌های بسیاری نظیر برندها و بسته‌بندی‌های غذا و نوشیدنی‌های مربوط به جوانان مورد استفاده قرار گیرد. بدنیست بدانید این دو رنگ درکنار رنگ مشکی می‌توانند زیبایی‌های بسیاری را پدیدار شوند که اگر رنگ‌های ذکر شده باب میلتان نبود می‌توانید از رنگ‌های دیگری که در ادامه ذکر شده است استفاده کنید.

4. قرمز گیلاسی و سفید شیری

ترکیب رنگ طراحی سایت

قرمز پررنگ یا گیلاسی یکی دیگر از رنگ‌های محبوب می‌باشد که در ترکیب آن با یک رنگ ساده سبب دوگانگی بسیار خوبی خواهد شد که در پروژه‌های مختلفی می‌توانید از آن استفاده کنید. امروزه از این دو رنگ برای برندهای مد و لوازم جانبی لوکس، صنایع غذایی و مهمان‌نوازی و برندهای رمانتیک و عروسی مورد استفاده می‌شود. باتوجه به این موارد می‌توان گفت که برای طرح بندی رنگ سایت می‌توانید با خیالی آسوده از موارد ذکر شده استفاده کنید.

5. آبی و سفید

ترکیب رنگ طراحی سایت

رنگ آبی همیشه آرامش بخش و یکنواخت بوده است که اغلب در پروژه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دنبال جلب نمودن کاربر به نکات مهم بوده است. ترکیب این رنگ با سفید سبب روی کار آمدن یک سبکی و سادگی در سایت خواهد شد که در کنار این موارد می‌تواند به سهولت و اعتماد نیز منجر شود.

6. آبی تیره و آبی روشن

ترکیب رنگ طراحی سایت

ترکیب آبی روشن و آبی تیره هرگز نباید از سایه‌های مختلف رنگ غافل شوید زیرا این موضوع می‌تواند شمارا از مهم‌ترین مزایای این ترکیب دور نگه دارد. این ترکیب رنگ، برای پروژه‌های معتبر و پرورش یافته، سازمان‌های حرفه‌ای، اعتماد را القا می‌کند. امروزه استفاده از این دو رنگ برای آژانس‌های بیمه یا شرکت‌های خدمات مالی استفاده می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید اطلاعات تکمیلی خوبی درخصوص ترکیب رنگ طراحی سایت برایتان شرح داده شد. در این مقاله سعی کردیم به مواردی اشاره داشته باشیم که در پایان بتواند به سطح دانشی شما کمک شایانی نماید. باتوجه به این موضوع حال شما عزیزان می‌توانید دیدگاه خود نسبت به این نوشته را برایمان به اشتراک بگذارید. اگر از تجربیات خوبی در این زمینه برخوردار هستید که می‌تواند به کاربران دیگر کمک نماید، لطفا نظرات خود را برایمان به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو