اذان صبح به افق تهران چهارشنبه 23 اسفند ماه | روزه داران حسابی حواستون جمع اوقات شرعی باشه!

2

1402/12/22

22:51


اذان صبح به افق تهران چهارشنبه 23 اسفند ماه | روزه داران حسابی حواستون جمع اوقات شرعی باشه!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اوقات شرعی ماه رمضان 1402 در تهران، زمان اذان صبح، عصر و مغرب، طلوع و غروب آفتاب به وقت تهران در ماه رمضان که برای روزه داران اهمیت زیادی دارد را منتشر کنیم.

 
چهارشنبه

۲۳

اسفند

۱۴۰۲

۰۴ : ۵۲ : ۴۲ ۰۶ : ۱۷ : ۳۰ ۱۲ : ۱۳ : ۴۲ ۱۸ : ۱۰ : ۲۸ ۱۸ : ۲۷ : ۳۴ ۲۳ : ۳۰ : ۵۱

 

چه سالی ماه رمضان در زمستان بود

 سال ٩5 ماه رمضان در زمستان بود. در تقویم سال 95 ماه رمضان یک بار در بهار و بار دیگر در زمستان همان سال رخ داد. جالب است بدانید که سال ١4٠٢ دو ماه رمضان خواهیم داشت. ماه رمضان در این سال یک بار در فروردین و بار دیگر در اسفند ماه خواهد بود.

چه سالهایی ماه رمضان در عید نوروز بوده است

نوروز سال 1370 ، 1381 ، 1402 و 1403 شمسی با ماه رمضان مقارن بوده است.

سخن پایانی:

 رمضان ماه بندگی و عبادت و ماه مهمانی خدا است، در این ماه با روزه داری و انجام اعمال خاص ثواب و پاداش بیشماری برای مومنان بهمراه دارد. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

منبع: تابناک

ماه رمضان

دعای روز اول ماه رمضان

«اللهمَ اجْعلْ صِیامی فیه صِیام الصّائِمینَ و قیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ و نَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ و هَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ».

«خدایا روزه مرا در این روز مانند روزه، روزه‌داران حقیقی قرار داده و اقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعی مقرر فرما و مرا از خواب غافلان هوشیار ساز و هم در این روز جرم و گناهم را ببخش ای خدای عالمیان و از زشتی‌هایم عفو فرما ای عفو کننده از گناهکاران»

خواسته‌های روز اول ماه مبارک رمضان

از روزه‌داران واقعی باشد؛

از شب‌زنده‌داران حقیقی باشد؛

از خواب غفلت بیدار شود؛

گناهان بخشیده شود؛

گذشت و بخشش خداوند شامل حال او شود؛

اعمال شب اول ماه رمضان

استهلال ماه رمضان

استهلال (جست‌وجوی هلال ماه) که برخی آن را واجب دانسته‌اند.

دعای رؤیت هلال ماه رمضان

در شب اول ماه رمضان به جست و جوی هلال ماه بپردازید و پس از رؤیت هلال رو به قبله بایستید و دست‌ها را به سوی آسمان بلند و هلال را خطاب کرده و بگویید:

«رَبِّی وَ رَبُّکَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ. اللّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالْأَمْنِ وَالْإِیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالْإِسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ إِلی مَا تُحِبُّ وَتَرْضی. اللّهُمَّ بارِکْ لَنا فِی شَهْرِنا هذَا، وَارْزُقْنا خَیْرَهُ وَعَوْنَهُ، وَاصْرِفْ عَنَّا ضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاءَهُ وَفِتْنَتَهُ.»

ماه رمضان

دعای پیامبر (ص) هنگام رؤیت هلال ماه رمضان

روایت شده: زمانی که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هلال ماه رمضان را رؤیت می‌کرد، روی شریفش را به جانب قبله می‌گرداند و می‌گفت:

اللّٰهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالْأَمْنِ وَالْإِیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالْإِسْلامِ وَالْعافِیَةِ الْمُجَلَّلَةِ وَدِفاعِ الْأَسْقامِ وَالْعَوْنِ عَلَی الصَّلاةِ وَالصِّیامِ وَالْقِیامِ وَتِلاوَةِ الْقُرْآنِ. اللّٰهُمَّ سَلِّمْنا لِشَهْرِ رَمَضانَ، وَتَسَلَّمْهُ مِنّا، وَسَلِّمْنا فِیهِ حَتَّیٰ یَنْقَضِیَ عَنَّا شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدْ عَفَوْتَ عَنَّا وَغَفَرْتَ لَنا وَرَحِمْتَنا.

خدایا، این ماه را بر ما نو کن به ایمنی و ایمان و سلامت و اسلام و عافیت بزرگ و دفاع در برابر بیماری‌ها و یاری بر نماز و روزه و شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن. خدایا، ما را برای ماه رمضان سالم گردان و ماه رمضان را از ما سالم دریافت کن و ما را در آن تا از ما بگذرد به‌سلامت دار درحالی‌که از گناهان ما درگذشته و ما را مورد آمرزش و رحمت خویش قرار داده باشی.

منبع: ایمنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو