بیوگرافی پیمان معادی (+ از نیویورک تا بازگشت به تهران)

بیوگرافی پیمان معادی (+ از نیویورک تا بازگشت به تهران)


منبع: تالاب

1

1402/12/23

11:02


پیمان معادی بازیگر و کارگردان سرشناس و مشهور ایرانی با 54 سال سن زاده ي […]

بیوگرافی پیمان معادی (+ از نیویورک تا بازگشت به تهران)

پیمان معادی بازیگر و کارگردان سرشناس و مشهور ایرانی با 54 سال سن زاده ي نیویورک اسـت.او با بازی در فیلم درباره ي الی بـه شهرت بسیاری دست یافت و بعد از ان با نقش آفرینی در سینمایی جدایی نادر از سیمین بیشتر از پیش در میام مردم شناخته شد.اکنون نگاهی بـه زندگی شخصی پیمان معادی داریم.

 

بیوگرافی پیمان معادی

پیمان معادی «زادهٔ ۹ تیر ۱۳۴۹» بازیگر و فیلم‌ساز اهل ایران اسـت.«تاریخ‌هاي‌ دیگری نیز از تولد او در رسانه‌ ها وجوددارد.». او فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه آزاد کرج اسـت.

پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی اسـت کـه درسال 1970 در نیویورک، آمریکا بـه دنیا آمد. پدر و مادرش اهل ایران بودند کـه در آمریکا زندگی می‌کردند، بعد از تولد پیمان در سن 5 سالگی اش بـه ایران بازگشتند.

 

بیوگرافی پیمان معادی

 


مطلب مشابه: بازی پیمان معادی در یک فیلم آمریکایی + تصاویر


 

او در فیلم‌هاي‌ دربارهٔ الی «۱۳۸۷» و جدایی نادر از سیمین «۱۳۸۹» بـه کارگردانی اصغر فرهادی بـه ایفای نقش پرداخته اسـت. او برای جدایی نادر از سیمین جایزهٔ خرس نقره‌اي بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

 

از دیگر نقش‌هاي‌ بین‌ المللی او میتوان بـه فیلم‌هاي‌ کمپ ایکس ری، آخرین شوالیه‌ها و شش زیرزمینی و نیز سریال ان شب اشاره کرد. او در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای درخت گردو «۱۳۹۸» از ان خود کرد.

 

بیوگرافی پیمان معادی

 

ازدواج پیمان معادی

پیمان معادی و فرانک قوانلو با یک دیگر ازدواج کرده اند و ثمره این ازدواج یک فرزند پسر و یک دختر بـه اسم هاي‌ باران و رایان اسـت.

 

ازدواج پیمان معادی

شغل دوم پیمان معادی

پیمان معادی بازیگر، فیلنامه نویس و کارگردان محبوب سینمای ایران، علاوه بر فعالیت در عرصه هنر و بازیگری، صاحب یک گالری ساعت در شهرک غرب تهران میباشد.

 

شغل دوم پیمان معادی

 

شروع فعالیت پیمان معادی در عرصه هنر

پیمان معادی کارش را در سینما بـه عنوان فیلمنامه‌نویس آغاز کرد.نخستین تجربه وی نوشتن فیلمنامه فیلم آواز قو درسال 1379 بود تا چند سال بـه نوشتن فیلم‌نامه‌هایي مانند عطش، کافه ستاره، کما مشغول بود.

تا این کـه با اصغر فرهادی آشنا شد،وی برای نخستین بار درسال ۱۳۸۷ بـه عنوان بازیگر در فیلم درباره الی بـه کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی قابل توجهی ارائه داد.

 

شروع فعالیت پیمان معادی در عرصه هنر

 

بازی در پروژه های خارجی

معادی درسال ۲۰۱۴ در سریالی بـه نام ان شب محصول شبکه اچ‌بی‌او بـه کارگردانی استیون زایلیان بازی کرد کـه درسال ۲۰۱۶ پخش ان آغاز شد، معادی دراین سریال درکنار جان تورتورو و مایکل کی ویلیامز نقش شخصیتی بـه نام سلیم خان را ایفا می کند.

زایلیان یکی از نویسندگان فیلم‌نامه لیست شیندلر اثر استیون اسپیلبرگ بوده‌اسـت.او همچنین در فیلم شش زیرزمینی همبازی رایان رینولدز بـه کارگردانی مایکل بی شد. پیمان معادی و مایکل بی دومین همکاری خودرا با فیلم ۱۳ ساعت تجربه می کنند.

 

بازی در پروژه های خارجی

 

اولین کارگردانی پیمان معادی

این فیلم در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. بمب؛ یک عاشقانه دومین فیلم اوست کـه در سی و ششمین جشنواره فجر، جایزه ویژه هیئت داوران، جایزه بهترین کارگردانی در ششمین دوره جشنواره فیلم بسفر و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در چهارمین دوره جشنواره فیلم سینه ایران تورنتو و جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره آسیا پاسیفیک درسال ۱۳۹۳ دریافت کرده‌اسـت.

 

اولین کارگردانی پیمان معادی

 

معادی در نمایش بین المللی و همبازی شدن با کریستن استوارت

بازیگر نقش اول در اردوگاه اشعه ایکس در نقش علی بـه ایفای نقش پرداخت. کریستن استوارت بـه عنوان نقش مکمل وی دراین فیلم ظاهر شد. اردوگاه اشعه ایکس در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شد و بازی معادی مورد توجه منتقدان و عموم قرار گرفت.معادی درسال ۲۰۱۵ بـه پروژه آخرین شوالیه‌ها پیوست و همبازی مورگان فریمن و کلایو اوون شد.

 

معادی در نمایش بین المللی و همبازی شدن با کریستن استوارت

 

او درسال ۱۳۹۵ در فیلم ابد و یک روز بـه ایفای نقش پرداخت و بازی وی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما را بـه دست آورد.

 

وی درسال ۱۳۹۷ در فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی بـه ایفای نقش پرداخت و برنده تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ شد.او برای دومین بار موفق شد برای فیلم درخت گردو ساخته محمدحسین مهدویان برنده تندیس بهترین بازیگر در جشن حافظ شود. او همچنین در مجموعه وست‌ورلد نقش‌آفرینی کوتاهی کرده‌اسـت.

 

معادی در نمایش بین المللی و همبازی شدن با کریستن استوارت

موفق به برد خرس نقره

دو سال بعد بازی وی در نقش نادر در فیلم جدایی نادر از سیمین، خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین را برایش بـه ارمغان آورد و این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب 2012 شد.

 

موفق به برد خرس نقره

برنده سیمرغ بلورین سی امین جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم برف روی کاج ها بـه کارگردانی خودش اسـت.جایزه صدا و وجدان حقیقت مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود «MPAC» پس از اکران فیلم کمپ ایکس ری از پیمان معادی با اهدای جایزه صدا و وجدان حقیقت تقدیر کرد در قسمتی از این نامه برای این بازیگر نوشت :

ما این افتخار را داریم از شـما بـه عنوان مسلمانی کـه با بازی در فیلم «کمپ ایکس ری» فضای مناسبی را برای اعتراض بـه رفتارهای ضدبشری نسبت بـه یک مسلمان زندانی شده، رقم زدید، یاد کنیم.

 

 

موفق به برد خرس نقره

همبازی شدن با دخترش باران

پیمان معادی در نمایش «در انتظار گودو» بـه کارگردانی همایون غنی زاده با دخترش باران همبازی شد. باران معادی نقش پسر بچه این نمایش را ایفا کرد.

 

همبازی شدن با دخترش باران

 

فعالیت‌های مشترک پیمان معادی و اصغر فرهادی

درسال 1387 پیمان معادی در فیلم‌ موفق اصغر فرهادی بـه‌نام «درباره الی» کـه حرفی برای گفتن داشت ایفای نقش کرد و با بازی موفقی کـه از خود بـه نمایش گذاشت استعداد خودرا نیز دراین حرفه جلوه داد و خوش درخشید و این معیاری شد تا دو سال بعد اصغر فرهادی نقش اول فیلم «جدایی نادر از سیمین» را برای او منظور کند.

 

فیلمی کـه شاید در ابتدا بـه ذهن هیچکس نمی رسید کـه جایزه اسکار را نصیب خود کند ولی پیمان معادی بـه گفته خودش بعد از خواندن فیلم‌نامه این امر را پیشبینی کرده بود.

 

فعالیت‌های مشترک پیمان معادی و اصغر فرهادی

 

پیمان معادی گفته اسـت کـه بازیگری دغدغه چندین و چند ساله‌‌اش بوده اسـت و اغلب منتقدان و دوستدارانش قدرت بازیگری او در فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «درباره الی» را نتیجه کارگردانی و بازیگردانی اصغر فرهادی میدانند.

همچنین اصغر فرهادی درباره او خاطر نشان کرد کـه معادی علاوه بر بازی‌هاي‌ خوبش چهره تازه‌اي دارد و رفتار بازیگری وی برای مخاطبان قابل پیش‌بینی نیست و معادی یکی از بازیگرانی اسـت کـه همیشه خواسته‌ام را در صحنه فیلم درک میکند.

ولی پس از حضور موفق و بازی خوب در تئاتر «خشکسالی و دروغ» نظر اغلب کارشناسانی کـه بازی موفق وی را در سایه حضور فرهادی می دانستند تغییر کرد و بـه او بـه چشم یک بازیگر توانمند نگاه کردند.

 

فعالیت‌های مشترک پیمان معادی و اصغر فرهادی

جوایز و افتخارات پیمان معادی

برنده خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین برای نقش آفرینی در فیلم « جدایی نادر از سیمین »

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای بازی در فیلم « جدایی نادر از سیمین »

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم « ابد و یک روز »

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هجدهمین جشن سینما برای نقش آفرینی در فیلم « ابد و یک روز »

لوح سپاس و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای نقش آفرینی در « ابد و یک روز » این

چهارمین جایزه پیمان مَعادی از جشن منتقدین سینما میباشد.

 


جوایز و افتخارات پیمان معادی

 

آثار پیمان معادی

کارگردان فیلم‌نامه‌نویس

۲۰۰۰ آواز قو
۲۰۰۲ عطش
۲۰۰۴ کما
۲۰۰۶ کافه ستاره
۲۰۰۶ شام عروسی
۲۰۰۷ ماتیک
۲۰۰۹ دربارهٔ الی
۲۰۱۱ سوگ
۲۰۱۱ جدایی نادر از سیمین
۲۰۱۳ برف روی کاج‌ها
۲۰۱۴ کمپ ایکس ری
۲۰۱۴ ملبورن
۲۰۱۴ قصه‌ها
۲۰۱۵ آخرین شوالیه‌ها
۲۰۱۶ ۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی
۲۰۱۶ ابد و یک روز

۲۰۱۷ خوک
۲۰۱۷ بمب؛ یک عاشقانه
۲۰۱۸ ناگهان درخت
۲۰۱۸ متری شیش و نیم
۲۰۱۹ درخت گردو نه
۲۰۱۹ شش زیرزمینی
۲۰۲۰ پلیس

۲۰۲۲ برادران لیلا
۲۰۲۳ دشمن «فیلم سوئدی ۲۰۲۳»

 

کارگردان فیلم‌نامه‌نویس

 

نمایش خانگی

۱۴۰۲ افعی تهران آرمان بیانی فیلم‌نت نخستین حضور رسمی در نمایش خانگی

 

نمایش خانگی

 

پیمان معادی به عنوان کارگردان

برف روی کاج‌ها «1389»

فیلم کوتاه ماتیک «1385»

 

 

پیمان معادی به عنوان کارگردان

 

فیلم شناسی پیمان معادی پیمان معادی به عنوان کارگردان

2019 بمب؛ یک عاشقانه
2. برف روی کاج ها «1389»
3. ماتیک «1385» «فیلم کوتاه»

 

فیلم شناسی پیمان معادی پیمان معادی به عنوان کارگردان

 

فیلم های سینمایی پیمان معادی

دربارهٔ اِلي
جدایی نادر از سیمین
خشکسالی و دروغ
قصه ها
ملبورن
عدالت کیفری
کمپ ایکس ری
آخرین شوالیه ها
ابد و یک روز
13 ساعت:سربازان مخفی بنغازی «2016 مایکل بی»
2016 ابد و یک روز
2016 ان شب
Window Horses
شش زیرزمین
بمب؛ یک عاشقانه
ناگهان درخت
متری شیش و نیم

 

فیلم های سینمایی پیمان معادی

 

فیلمنامه نویسی پیمان معادی

1. آواز قو «1379»
2. عطش «1382»
3. کما «1382»
4. کافه ستاره «1384»
5. شام عروسی «1385»
6. برف روی کاج ها «1390»
2019 بمب؛ یک عاشقانه
پیمان معادی بـه عنوان طراح لباس
1. عطش «1382»
بازیگری پیمان معادی در تئاتر
1. خشکسالی و دروغ «1390» – «محمد یعقوبی»
2. در انتظار گودو «1392» – «همایون غنی زاده»

 

فیلمنامه نویسی پیمان معادی

 

پیمان معادی و کریستن استوارت

 

عکس از پیمان معادی به همراه فرهاد اصلانی

 

تصاویری از پیمان معادی و فرزندانش

تصاویری از پیمان معادی و فرزندانش

 

تصاویری از پیمان معادی و همسرش

تصاویری از پیمان معادی و همسرش

 

ایفای نقش پیمان معادی در درخت گردو

ایفای نقش پیمان معادی در درخت گردو

 

 پیمان معادی در درباره الی

 

در پایان

همان طور کـه مشاهده کردید پیمان معادی در عرصه هنر فعالیت هاي‌ درخشانی داشته اسـت.شاید حضورش در عرصه بازیگری متعدد نباشد اما همان نقش هاي‌ اندکی کـه بازی می کند بسیار حرفه اي عمل می کند.او موفق بـه دریافت جوایز متعددی شده اسـت ودر زمینه کارگردانی هم موفق بوده اسـت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو