3 تا 5 درصد افزایش جا به جایی مسافران هوایی در نوروز پیش بینی می شود

منبع: همگردی

1

1402/12/23

15:07


ایلنا/ براساس خبرهای واصله، 3 تا 5 درصد افزایش جا به جایی مسافران هوایی در نوروز پیش بینی می شود.

رضا نخجوانی در نشست خبری عملیات نوروزی با بیان اینکه در 56 فرودگاه کشور آمادگی پذیرش پروازهای داخلی و خارجی وجود دارد، اظهار داشت : تمام زیرساختهای فرودگاهی برای اعزام و پذیرش مسافر فراهم است و در سراسر فرودگاه های کشور آمادگی ارائه خدمت به مسافران را داریم.

وی گفت: 3 تا 5 درصد افزایش جابجایی مسافران هوایی در نوروز 1403 پیش بینی می شود بطوریکه سال گذشته حدود 1 میلیون و 180 هزار مسافر از طریق حمل و نقل هوایی جابجا شدند و پیش بینی می شود این میزان جابجایی در نوروز 1403 به حدود 1 میلیون و 300 هزار مسافر در پرواز داخلی برسد.

3 تا 5 درصد افزایش جا به جایی مسافران هوایی در نوروز پیش بینی می شود

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور ادامه داد: از مدیران شرکت های هواپیمایی درخواست داریم که از بروز تاخیرات در ایام پیشگیری کنند و حتما مقامات مسئول در فرودگاه برای پاسخگویی به مسافران درباره مسائل احتمالی حضور داشته باشند تا مردم در سفرهای نوروزی با مشکل مواجه نشوند و ایرلاین ها آیین نامه حقوق مسافر رعایت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه ها اظهار داشت: 80 درصد شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه ها بدهکار هستند و رقم این بدهی حدود 2 هزار میلیارد تومان است اما در تعطیلات نوروز به دنبال تسویه مطالبات از ایرلاین ها نیستیم و رفاه حال مسافران را رعایت می کنیم اما به این معنای رها کردن شرکت های هواپیمایی بدهکار نیست و موضوع مطالبات را پس از پایان نوروز پیگیری می کنیم.

وی درباره نیروی انسانی در بخش مراقبت پرواز ادامه داد: تعدادی از نیروی انسانی هر ساله بازنشست می شوند و اگر تقاضای ادامه خدمت داشته باشد با توجه به قانون از این ظرفیت استفاده می کنیم اما به ندرت با مهاجرت نیروی انسانی حوزه مراقبت پروازی به دلیل فرصت شغلی با درآمد شغلی بهتر مواجه می شویم.

نخجوانی با بیان اینکه تعرفه های فرودگاهی افزایش پیدا نکرده و تا کنون پیشنهاد افزایش تعرفه تصویب نشده است، گفت: هرچند درباره آزادسازی تعرفه های فرودگاهی قانون وجود دارد اما درباره این موضوع سایر مراجع موافقت کنند.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف فرودگاه کنارک در مجاورت چابهار و خروج از آن فضای نظامی اظهار داشت: یک توافق بین فرمانده کل ارتش و وزارت راه انجام شده که مراحل اخذ مجوز در حال طی است که به محض ابلاغ آن براساس توافقنامه اصلاح امور فرودگاه چابهار که الان در اختیار بخش نظامی است انجام می شود و قرار براین است که بخش نظامی و غیرنظامی در این فرودگاه با همکاری با هم به انجام وظایف بپردازند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه در حال حاضر 135 مسیر هوایی داریم، افزود: روزانه 1000 پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می شود.

نخجوانی درباره اظهارات اخیر خود درباره جرم بودن پیاده نشدن مسافران از هواپیما در راستای اعتراض به تاخیرات تاکید کرد: جرم و مجرم به موجب قانون تعریف می شود و تشخیص آن به مقام قضایی است اما براساس فضای کلیه عمومی هیچ فردی نمی تواند برای تامین حقوق خودش مانع از اجرای حقوق دیگران باشد و از باب مزاحمت و هم ممانعت برای اجرای حقوق دیگران این موضوع نگاه شود و در فرودگاه هم مقام قضایی وجود دارد و به این موضوع رسیدگی می کند.

وی گفت: البته تاخیرات و ابطال پروازها مرتبط به ایرلاین ها است و باید در این باره پاسخگو باشد و بخش حاکمیتی هم باید به موضوع نظارت داشته باشد.

3 تا 5 درصد افزایش جا به جایی مسافران هوایی در نوروز پیش بینی می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو