پویش چشم به راهیم در ایام نوروز در قزوین اجرا می شود

منبع: همگردی

1

1402/12/23

15:07


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، پویش چشم به راهیم در ایام نوروز در قزوین اجرا می شود.

جواد حق لطفی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین درباره راه اندازی پویش «چشم به راهیم» اظهار کرد: در راستای فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی پویش سراسری «چشم به راهیم» برای سومین سال متوالی در ایام نوروز در یکی از مجتمع های خدماتی رفاهی بین شهری استان قزوین اجرا می شود.

پویش چشم به راهیم در ایام نوروز در قزوین اجرا می شود

وی ادامه داد: این پویش در 2 نوروز گذشته با عنوان پویش همراهان سفر ایمن اجرا شده و با توجه به تجربیات مثبت از برگزاری آن، امسال نیز با نام پویش «چشم به راهیم» در قالب مجموعه ای از برنامه ها و اقدامات ترکیبی و بین رشته ای از 25 اسفند به مدت 18 روز در مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا واقع در آزادراه قزوین زنجان اجرا خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این پویش، ایجاد توجه و انگیزه در سرنشینان وسیله نقلیه برای ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه در تحقق شهر ایمن جاده ای است.

حق لطفی گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، بکارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران از جمله اهداف اجرای این پویش است.

وی بیان کرد: نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات یا خوردن خوراکی، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص موضوعات تشکیل دهنده پویش چشم به راهیم است که تلاش می شود با استفاده از قابلیت رشته های هنری به مخاطبان ارائه شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در پایان گفت: اجرای نمایش های آیینی و سنتی بومی و ملی با استفاده از تکنیک های مختلف نمایش های کاربردی، استندآپ کمدی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه عکس از جمله برنامه های این پویش است که تا سیزدهم فروردین 1403 توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب درخشان صحرا ادامه دارد.

پویش چشم به راهیم در ایام نوروز در قزوین اجرا می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو