پرپشت شدن ابرو با نسخه های گیاهی در خانه

پرپشت شدن ابرو با نسخه های گیاهی در خانه


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/24

02:21


آسان‌ترین راه برای رسیدن به فرم ابرو ایده آل استفاده از روش ها خانگی است .برای پهن کردن و تقویت ابروهای خود، از داروهای گیاهی، سرم‌ها و دیگر مواد در دسترس استفاده کنید. در این مطلب از ساعد نیوز، انواع روش‌های تقویت و پرپشت کردن ابرو را بررسی خواهیم کرد.

اگر دنبال راهکاری برای تقویت و پرپشت‌تر کردن و پهن کردن ابروهای خود هستید، نگران نباشید؛ چرا که راه‌های طبیعی و موثر برای رسیدن به این هدف وجود دارد. با مراقبت‌های مداوم و استفاده از روش‌های ساده، می‌توانید ابروهایی که همیشه خواسته‌اید را داشته باشید. برای رشد و پُرپشت‌تر شدن ابروها، می‌توانید از روغن‌ها و ماسک‌های طبیعی، مراقبت از سلامت آنها، و مصرف مواد غذایی مفید استفاده کنید.

راه های خانگی پرپشت کردن ابرو


پیش‌تر اشاره کردیم که یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای داشتن ابروهایی پرپشت با حالتی ایده‌آل، کاشت ابرو است. اما بهتر است این عمل را برای آخرین راه خود در نظر بگیرید. اگر از حالت ابروهای خود راضی هستید و صرفا به تقویت آن‌ها فکر می‌کنید، می‌توانید از محصولات بهداشتی و گیاهان دارویی استفاده کنید. در ادامه، روش‌هایی که می‌توانید برای پرپشت کردن ابروهای خود از آن استفاده کنید را ذکر کردیم.

روغن کرچک


یکی از بهترین روغن‌های موجود برای پرپشت کردن ابرو، روغن کرچک است. این روغن طبق گفته مجله Journal Of Cosmetic Science دارای اسید ریسینولئیک است. این اسید با تحریک فولیکول‌ها و پروستاگلاندین E2، رشد ابروها را به حداکثر می‌رساند. استفاده از این روغن بسیار راحت است. ابتدا یک قلم ریمل تمیز و استریل برداشته و آن را به روغن کرچک آغشته کنید. سپس به ابروهای خود مالیده و بگذارید به مدت 3 الی 5 ساعت به روی ابروها بماند. بهتر است برای نتیجه بهتر، شب هنگام از این روغن استفاده کنید.

روغن کرچک

روغن نارگیل


یکی دیگر از روغن‌های تاثیر گذار در پرپشت کردن ابرو، روغن نارگیل است. این روغن با مرطوب کردن ابروها، آبرسانی به گرافت‌ها بهبود بخشیده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین باعث تقویت ابرو و پرپشت شدن آن نیز می‌شود. این روغن خاصیت ضد التهابی داشته و به سلامت پوست بسیار کمک می‌کند. این روغن را نیز مانند روغن کرچک هر شب روی ابروها بمالید.

روغن آلوئه ورا


آلوئه ورا یک ماده طبیعی است که خواص درمانی دارد. علاوه بر پرپشت کردن ابروها، برای سلامت پوست بسیار مفید است. شما می‌توانید برای رفع جوش و آکنه نیز از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. این ماده طبیعی با مواد مغذی که داخل خود دارد، به تقویت و رشد ابروها به شدت کمک می‌کند. برای استفاده از ژل آلوئه ورا یک برگ از آن را جدا کرده و ژل داخل آن را استخراج کنید. سپس به مدت 30 دقیقه بگذارید به روی پوست و ابرو بماند. سپس با آب ولرم یا گرم، صورت خود را شستشو دهید.

روغن آلوئه ورا

زرده تخم مرغ


بی شک یکی از نیازمندی‌های برای تقویت و پرپشت کردن ابروها، دریافت پروتئین و مواد مغذی کافی است. تخم مرغ یکی از منبع‌های اصلی پروتئین است که مواد مغذی بسیاری را در خود جای داده است. جالب است که بدانید طبق گفته مجله International Journal Of Trichology، مواد داخل تخم مرغ باعث رشد چند برابری ابروها می‌شود. این روش طرز استفاده بسیار راحت و آسانی دارد. ابتدا یک زرده تخم مرغ را به طور کامل هم زده و با یک چوب ریمل آن را به ابروهای خود بمالید. پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه می‌توانید صورت خود را بشویید.

آب پیاز


آب پیاز خواص آنتی باکتریال داشته و به سلامت پوست کمک می‌کند. همچنین پیاز، حاوی گوگرد است که در تحریک فولیکول‌ها بسیار نقش مفیدی دارد. برای استفاده کافی است تا یک عدد پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس آب به دست آمده را با سرنگ یا انگشت به روی ابروها بمالید. پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه، می‌توانید ابروها را شستشو دهید.

آب پیاز

شنبلیله


یکی از سبزی‌های طبیعی که دانه آن به تقویت و پرپشت کردن ابرو بسیار کمک شایانی می‌کند، شنبلیله است. این دانه‌ها در خود انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌ها را جای داده‌اند. برای استفاده کافی است تا دانه‌ها را شب در آب خیس کرده و صبح آن را آسیاب کنید. بعد از ایجاد یک حالت خمیری شکل، می‌توانید آن را به روی ابروهای خود بمالید. شما می‌توانید پس از گذشت 30 دقیقه، صورت و ابرو خود را بشویید.

روغن زیتون


ابروها برای رشد و تقویت، نیاز به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر دارند. یکی از روغن‌هایی که ویتامین مورد نیاز و ضروری ابرو را تامین می‌کند، روغن زیتون است. این روغن حاوی ویتامین‌های A و E بوده که برای پرپشت کردن ابرو بسیار مفید است. شما کافیست تنها یک بار در روز این روغن را به روی ابروهای خود ریخته، و سپس با انگشت ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید. توصیه می‌شود برای جذب و نتیجه گیری بهتر، آخر شب هنگام خواب از این روغن استفاده کنید.

روغن زیتون

ماسک خانگی برای پرپشت کردن ابرو


برای پرپشت کردن ابروها می‌توانید از روغن‌های طبیعی بسیاری استفاده کنید. اما راه‌های دیگری نیز برای تقویت ابروها و تحریک آن‌ها وجود دارد. در این بخش، قصد معرفی یک ماسک موثر و تاثیر گذار در تقویت ابروها را خواهیم داشت. با ما همراه باشید تا طرز تهیه و استفاده از این ماسک را بررسی کنیم.

ماسک روغن زیتون و عسل


پیش‌تر به فواید روغن زیتون و اهمیت آن اشاره کردیم؛ اما ترکیب آن با عسل، می‌تواند مانند بمب پروتئینی عمل کند. زیرا تمامی پروتئین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد ابروها، در این ماده ماسک یافت می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، این ماسک برای پوست نیاز بسیار مفید است. نکته قابل توجه این است که قبل استفاده از این ماسک، ابتدا باید مقدار کمی را به روی پوست خود بمالید تا از نداشتن حساسیت مطمئن شوید. طرز مصرف این ماسک به شرح زیر است:

  • ابتدا پوست خود را کاملا تمیز بشویید.

  • سپس 50 درصد عسل و 50 درصد روغن زیتون را داخل یک کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید.

  • مواد به دست آمده را روی ابروها ریخته و ماساژ دهید.

  • پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

سخن آخر


برای پرپشت کردن ابروها افراد می‌توانند از راه‌های بسیاری استفاده کنند. در همین راستا با رشد صنعت آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقبتی بسیاری مانند ماسک مو، سرم‌های رشد مو و غیره تولید شده‌اند. فرد می‌تواند بنا به نیاز خود با دستی باز هر محصولی که مد نظرش بود را انتخاب کند. از طرفی دیگر روغن‌های طبیعی نیز مانند روغن کرچک و زیتون، بسیار در رشد مو و ابرو تاثیر گذار می‌باشند. چرا که تمامی مواد معدنی ضروری برای رشد ابرو را در خود جای داده‌اند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو