مسافران نوروزی پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند

منبع: همگردی

1

1402/12/24

12:06


ایرنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، مسافران نوروزی پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند.

یحیی نقی زاده محجوب گفت: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و همچنین ضرورت نظارت موثر بر نرخ خدمات قابل ارائه در تاسیسات گردشگری کشور راه اندازی سامانه نظارت بر تاسیسات گردشگری با عنوان نماد در دستور کار قرار گرفت.

مسافران نوروزی پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: سامانه Namad.mcth.ir با هدف جلوگیری از گران فروشی مراکز اقامتی و سایتهای رزرواسیون، شفاف سازی قیمتها و فراهم آوردن امکان مشاهده نرخ نامه واحدهای گردشگری برای عموم ایجاد شده است و اطلاعات اولیه مسافران در خصوص تاسیسات گردشگری شامل نشانی، درجه، امکانات، خدمات و نرخنامه در سامانه اینترنتی مذکور در دسترس عموم قرار گرفته است.

نقی زاده محجوب ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات مندرج در سامانه مذکور بصورت مستقیم و آنلاین از سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) استخراج می شود، همه ادارات کل استانی مکلف شده اند به منظور بروزرسانی اطلاعات سامانه مورد اشاره به قید فوریت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: کاربران نماد می توانند با ورود به سامانه Namad.mcth.ir و انتخاب استان، شهرستان و نوع مرکز شامل هتل، هتل آپارتمان، زائرسرا، متل، اقامتگاه بومگردی و غیره از ستاره یا درجه و نرخ مصوب واحد مورد نظر مطلع شوند تا علاوه برآگاهی از مجوز داشتن واحد مربوطه مانع از سوءاستفاده های احتمالی درباره افزایش نرخ شوند.

مسافران نوروزی پیش از انتخاب مراکز اقامتی به سامانه نماد مراجعه کنند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو