طرز تهیه نان رمضان خانگی شیرین و پنبه ای به روش قنادی ها

منبع: جدول یاب

1

1402/12/24

13:27


نان رمضان یکی از نان های مخصوص ماه مبارک رمضان می باشد که بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد و شما می توانید برای افطار این نان خوشمزه و خوش بافت را تهیه کنید و به همراه چای و حلیم میل کنید. این نان خوشمزه با خمیرمایه تهیه می شود پس حتما خمیرمایه شما …

طرز تهیه نان رمضان خانگی شیرین و پنبه ای به روش قنادی ها

طرز تهیه نان رمضان

نان رمضان یکی از نان های مخصوص ماه مبارک رمضان می باشد که بافت بسیار نرم و پنبه ای دارد و شما می توانید برای افطار این نان خوشمزه و خوش بافت را تهیه کنید و به همراه چای و حلیم میل کنید. این نان خوشمزه با خمیرمایه تهیه می شود پس حتما خمیرمایه شما باید تازه باشد تا عمل بیاید یا می توانید از خمیرمایه فوری استفاده کنید که نیازی به عمل آوری ندارد. امروز در جدول یاب طرز تهیه نان رمضان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد ۵۰۰ گرم معادل ۴ پیمانه
شیر ولرم ۱۵۰ میلی‌لیتر معادل ۱ پیمانه
آب ولرم ۱/۲ پیمانه
ماست ۱۰۰ گرم معادل ۳/۴ پیمانه
روغن مایع صف پیمانه
نمک ۸ گرم
شکر ۳ ق سوپ خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
مایه خمیر خشک ۸ گرم معادل ۲ ق چای خوری
زنجبیل ۱۵ گرم معادل ۱ ق سوپ خوری
تخم مرغ ۲ عدد یکی از زرده ها برای رومال نان استفاده می شود.

طرز تهیه نان رمضان

مرحله اول: عمل آوری خمیر

ابتدا مخمر و یک قاشق چایخوری از شکر دستور را داخل آب ولرم ریخته و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه کنار قرار دهید تا عمل بیاید، دقت کنید آب باید در حدی ولرم باشد که انگشت گرما را احساس کند ولی نسوزد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

یکی از زرده‌ها را کنار گذاشته و سفیده و تخم‌مرغ کامل را داخل کاسه ریخته و وانیل، زنجبیل،نمک، ماست ،شیر و مابقی شکر را داخل کاسه‌ی بزرگی ریخته و با همزن دستی بزنید تا با هم ترکیب شوند و نیمی از آرد‌ را افزوده و همزده و مخمر عمل آمده را افزوده و همزده تا یکدست شود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه باید مابقی آرد را کم‌کم تا جایی اضافه کنید که خمیر نرم و لطیفی به دست آید و روغن مایع را افزوده و خمیر را ده دقیقه ورز دهید تا خمیر صافی به دست آید و روی خمیر را پوشانده و یک ساعت یا تا زمانی‌ که حجم خمیر دوبرابر شود،استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان رمضان

زمانی که خمیر حجمش دو برابر شد،به دو قسمت تقسیم کرده و داخل قالب ۲۵ سانتی که با کره چرب کردید،یا داخل سینی فر پهن کرده و دوباره روی خمیر را یک ربع پوشانده تا استراحت کند و با زرده‌ی تخم‌مرغ رومال زده و با کنجد و خرفه و …به دلخواه روی خمیر را تزیین و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه قرار دهید تا نانها پخته و طلایی شوند. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان رمضان

  1. می توانید یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا با ایجاد بخار باعث نرم شدن نان شود.
  2. برای پخت در توستر و فر برقی و سرخ کن دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید زمانی که از فر خارج کردید عسل روان شده برای براق شدن نان روی آن بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو