مدت زمان مناسب برای دوران عقد و مشکلات طولانی شدن

مدت زمان مناسب برای دوران عقد و مشکلات طولانی شدن


منبع: نم نمک

1

1402/12/24

20:02


در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، مدت زمان مناسب برای دوران عقد و خوابیدن کنار همسر در دوران عقد و مدت زمان عقد و طولانی شدن دوران عقد نی نی سایت و مشکلات دوران عقد نی نی سایت و مدت زمان نامزدی نی نی سایت و منظور از عقد طولانی مدت چیست مدیریت خانواده و عدم علاقه به همسر در دوران عقد و اختلافات شدید در دوران عقد نی نی سایت در نم نمک.

مدت زمان مناسب برای دوران عقد و مشکلات طولانی شدن

مدت زمان مناسب برای دوران عقد و تبعات آن

مشاوران خانواده مدت مناسب برای دوران عقد را 6 ماه توصیه کرد و علت آن را از نظر روانشناسی تشریح کردند.

مدت زمان مناسب برای دوران عقد و مشکلات طولانی شدن

مدت زمان مناسب برای دوران عقد و مشکلات طولانی شدن

از نظر روان شناسی حدود شش ماه برای دوره عقد توصیه می شود و معمولاً توصیه می شود که این دوران بیش از شش ماه و حداکثر یک سال طول نکشد.

مدت زمان مناسب برای دوران عقد

چرا شش ماه

از آنجایی که دختر و پسر با خانواده نخستین خود انس دارند ، اگر بلافاصله پس از عقد بخواهند از آنها جدا شوند ، طبیعتاً برایشان سخت است و نتیجه آن ، گریه و بی تابی هر دو طرف خواهد بود. بنابراین برای اینکه زوجین به استقلال و آمادگی مناسبی برسند لازم است تدریجی حرکت کنند؛ ضمن اینکه دوره عقد نخستین زمانی است که دختر و پسر به هم محرم اند؛ بنابراین فرصت مناسبی است که به تدریج رابطه عاطفی آنها قوی تر شود و با هم انس بگیرند و آمادگی شروع یک زندگی مستقل را بیایند.

از سوی دیگر ، از آنجایی که به احتمال زیاد دختر و پسر در خانواده نخستین خود مسئولیت چندانی نداشته اند و بیشتر کارها بر دوش پدر و مادر بوده است ، در نتیجه ناگهان قبول کردن این مسئولیت به یکباره ، سخت خواهد بود و طی این 6 ماه دوران عقد لازم است که هر دو نفر مسئولیت پذیری را تمرین کنند.

نیاز به فرصت بیشتر

ممکن است خانواده دختر فرصتی را بخواهد تا جهیزیه را آماده کند یا خانواده پسر بخواهد برای فرزندش خانه ای تهیه کند. گاهی دختر و پسر هر دو در شهرهای مختلف دانشجو هستند و یک بازه زمانی لازم است که به وضعیت تحصیل خود سروسامان بدهند. گاهی نیز پسر سرباز است و نیاز دارد که این دوره به پایان برسد. بنابراین وجود دوره عقد بسیار مناسب است و می تواند بر حسب شرایط زیاد و کم شود اما توصیه می شود که این دوران کمتر از 6 ماه نباشد.

مدت زمان مناسب برای دوران عقد

مشکلات طولانی شدن دوران عقد

اگر دختر و پسر به مدت طولانی مانند یک سال یا بیشتر در دوران عقد باشند ، ممکن است که انگیزه آنها برای زیر یک سقف رفتن و مسئولیت پذیر شدن کم شود. در دوران عقد ، دختر و پسر در خانواده های نخستین خود زندگی می کنند و رفتارهای آنان زیر ذره بین پدر و مادر است و احتمال بروز دخالت از جانب آنها بسیار زیاد خواهد بود که می تواند موجب تعارض و دلخوری نیز شود.

دختر تا هنگامی که در خانه پدری زندگی می کند باید بر اساس قواعد خانه پدر رفتار کند؛ بنابراین گاهی همین موضوع باعث دلخوری و تنش می شود و فشار روانی زیادی به دختر تحمیل می کند زیرا او میان همسر و پدرش قرار می گیرد. از همین رو ، بهترین راه حل این است که دوران عقد طولانی نشود و البته خانواده دختر هم باید سختگیری ها را به حداقل برساند و توجه کند که دوران عقد با نامزدی به لحاظ حقوقی و عاطفی متفاوت است و نیاز نیست سخت گیری های دوره نامزدی در دوران عقد نیز اعمال شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو