10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید!

10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید!


منبع: نم نمک

1

1402/12/27

12:36


درود بر شما عزیزان گرامی در این صفحه سعی کردیم 10 تا از بهترین آهنگ های تاریخ موسیقی ایران رو به صورت لیست و با بیشترین جزییات به شما عزیزان معرفی کنیم

10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید!

10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید!

درود بر شما عزیزان گرامی در این صفحه سعی کردیم 10 تا از بهترین آهنگ های تاریخ موسیقی ایران رو به صورت لیست و با بیشترین جزییات به شما عزیزان معرفی کنیم.

10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید!

10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید!

البته موسیقی یک امر کاملاً سلیقه ایست و از نگاه هر فرد موسیقی میتواند خوب و بد داشته باشد امیدوارم که ما را تا پایان همراهی کنید.

لیست بهترین آهنگ های تاریخ ایران

10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید

1 - آهنگ بهت قول میدم از محسن یگانه

آهنگ بهت قول میدم از محسن یگانه در تاریخ دهم اسفند 1394 منتشر با آهنگ سازی و تنظیم خود محسن یگانه منتشر شد این آهنگ در همان سال بازخورد بسیار خوبی گرفت اما چیزی که این آهنگ را بیش از آهنگ های دیگر معروف میکند رکورد باور نکردنی بیش از 200 میلیون بار پخش در یوتیوب است رکوردی که در نوع خود بی نظیر است .

محسن یگانه در بازدید های این آهنگ در صفحه شخصی خود اینگونه میگوید : 100 میلیون بازدید ، اونم فقط تو یوتیوب که در ایران فیلتره!

تلویزیون هم که ساز نشون نمیده و یه بار هم پخشش نکرد...

تا اونجایی که یادمه تو این چند سال این آهنگ ، انتخاب هیچ هییٔت داورانی هم نبوده؛

اما خودم هر دفعه که از این 53 هزار کامنتی که زیرشه چند تا شو میخونم و میبینم بیشتر کامنت ها غیر ایرانی هستن و انقدر ابراز علاقه به زبان پارسی داشتن ، و این گروه و صدای همخونی شما و حس و حال کنسرت رو دوست داشتن ، به ایرانی بودنم افتخار میکنم.

10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید

2 -  آهنگ امیر بی گزند از محسن چاوشی

آهنگ امیر بی گزند در هشتمین آلبوم محسن چاوشی در سال 1395 به همین نام منتشر شد که آلبومی شامل 12 ترک بود این آلبوم در جشنواره فجر همان سال با رقابت بین بهترین آلبوم های آن زمان اول شد و در تاریخ موسیقی ایران ماندگار شد.

چیزی که این آلبوم و آهنگ را بسیار گوشنواز میکند استفاده از اشعار مولانا و سعدی است که فضای موسیقی را منحصر به فرد میکند.

10 آهنگ ایرانی که حتما باید گوش بدهید

3 - آهنگ با من صنما از همایون شجریان

این موزیک از نظر بسیاری از شنوندگان به بهترین اثر همایون شجریان تبدیل شده است آن هم به علت فضایی متفاوت و اجرای فوق العاده همایون شجریان در اجرای این قطعه است.

این آهنگ قطعه اول از آلبوم آرایش غلیظ است که در سال 1393 منتشر شد و بازخورد بسیار خوبی گرفت .

حتی شهاب حسینی بازیگر کشورمان در برنامه خود اخیرا به تعریف از این قطعه نموده و آن را فخر موسیقی ایران نامید.

4 - آهنگ ساقی بیا از زنده یاد استاد محمدرضا شجریان

استاد محمدرضا شجریان فخر موسیقی ایران آثار بسیار شنیدنی و فاخری دارد که در این مطلب نمیگنجد اما در میان این آثار موزیک ساقی بیا که اخیرا هم در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته بیشتر به چشم میخورد و از نظر مخاطبان این موزیک فضایی عارفانه دارد که روح انسان را آرامش میدهد .

5 - آهنگ یکی هست از زنده یاد مرتضی پاشایی

زنده یاد مرتضی پاشایی آثار در سال های هنری خود آثار بسیار شنیدنی و پر احساسی را اجرا کرد که در آلبوم بهترین آهنگ های ایران قرار دارد اما از میان این آثار به گفته مخاطبان موزیک یکی هست بسیار خاطره انگیز است .

آهنگ یکی هست دوازدهمین قطعه از اولین آلبوم مرتضی پاشایی به نام یکی هست میباشد که در سال 1391 منتشر شد.

6 - آهنگ نگران منی از زنده یاد مرتضی پاشایی

آهنگ نگران منی یازدهمین قطعه از آخرین آلبوم مرتضی پاشایی بنام "اسمش عشقه" است که در سال 1394 منتشر شد .

این آهنگ در مقطعی تیتراژ برنامه ماه عسل هم بود و به گونه صدای ماندگار مرتضی پاشایی در تاریخ موسیقی ایران شد.

7 - آهنگ یازده ستاره از سالار عقیلی

این موزیک ترانه رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 بود که با در اکثر مسابقات پخش شد و هم اکنون پس از گذشت چند سال در مسابقات رسمی و در  تلویزیون پخش میشود .

این موزیک حس ایران دوستی بسیار زیادی را در مخاطب ایجاد میکند .

شما میتوانید برای گوش دادن به این آهنگ ها به سایت برتر موزیک مراجعه کنید.

8 - آهنگ عادت از شادمهر عقیلی (آغوشتو به غیر من)

شادمهر عقیلی آثار فراوان زیادی دارد که در نوع خود بی نظیر هستند اما این اثر با واکنش های مثبت زیادی مواجه شد و آن را به یکی از ماندگار ترین آهنگ های شادمهر عقیلی تبدیل کرد.

9 - آهنگ کعبه از معین (بین نماز ظهر و عصرم استخاره کردم)

آهنگ کعبه از معین در آلبوم کعبه در سال 1362 منتشر شد این آهنگ که فضایی عارفانه و عاشقانه دارد در نوع خود نظیر ندارد و هنوز هم پس از گذشت سال ها مخاطبان زیادی دارد.

10 - آهنگ باران از امید

آهنگ باران که به باران میبارد امشب معروف است در سال 1371 در آلبومی بنام باران منتشر شد این اثر پس از گذشت سالهای زیاد همچنان مخاطبان خود را دارد و جز ماندگارترین آثار موسیقی امید میباشد.

این 10 موزیک فقط گوشه ای موسیقی سرافراز ایران است که در این مطلب گنجانده شده است حتما آثار بسیار زیادی هستند که لیاقت بودن در این لیست را دارند اما همانطور که در ابتدا گفتیم موسیقی یک امر کاملا سلیقه ای است.

ممنون که این مطلب را تا انتها خواندید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو