اگر سال ها با شوره سر مبارزه کرده اید، می دانید که کنترل این وضعیت پوست سر چقدر آزاردهنده و سخت است. خوشبختانه، می توانید با استفاده از  گلیکولیک اسید برای شوره سر از شر پوسته های سرسخت موهای خود خلاص شوید. گلیکولیک اسید یک راه حل معجزه آسا نیست که شوره سر را یک شبه درمان کند، اما می تواند به شما کمک کند پوسته های زبر را از بین ببرید و پوست سر سالم تر و هیدراته تر را در کمترین زمان نشان دهید. در این مطلب از سلام دنیا درباره اسید گلیکولیک چیست، فایده و طرز استفاده از گلیکولیک اسید برای درمان شوره سر ؛ کاربرد سالیسیلیک اسید برای رفع شوره سر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

گلیکولیک اسید چیست

گلیکولیک اسید (هیدروکسی استیک اسید) یک آلفا هیدروکسی اسید است  که برای لایه برداری و مرطوب کردن پوست سر شناخته شده است. بسیاری از مردم این ماده را به دلیل فواید پوستی آن دوست دارند، اما این ماده همچنین راهی موثر برای جلوگیری از شوره سر است. این به تعادل pH پوست سر کمک می کند تا چرخه شوره سر را شکسته و گردش سلولی را تقویت کند. در حالی که شوره سر رشد مو را کند نمی کند، اما می تواند به مرور زمان به موهای سالم کمتری منجر شود که مستعد شکستگی هستند.

گلیکولیک اسید برای مو

شوره سر باعث تحریک پوست سر می شود که ممکن است شما را وسوسه کند که پوست سر خود را بخراشید. اگر تسلیم وسوسه شوید و بخارانید، احتمال شکستگی موهایتان بیشتر است. همچنین ممکن است به فولیکول های موی خود آسیب برسانید و رشد موی سالم و با کیفیت را به خطر بیندازید.اگر شکستگی را در ارتباط با شوره سر می بینید، گلیکولیک اسید می تواند یک راه عالی برای درمان آن و سلامت مجدد پوست سر شما باشد. شوره سر نیز می تواند عامل خشکی پوست سر و مو باشد. پوسته پوسته شدن مداوم پوست در طول زمان، سد رطوبتی پوست سر شما را از بین می برد و منجر به خشکی پوست سر و خشکی مو می شود. گلیکولیک اسید نیز یک راه حل عالی برای این علامت است! 


حتما بخوانید: طول مدت استفاده از اسید گلیکولیک


گلیکولیک اسید برای درمان شوره سر

اکثر محصولات درمان شوره سر بر خلاص شدن از شر پوسته های پوست سر تمرکز دارند. اما اسید گلیکولیک عامل اصلی شوره سر را از بین می برد و به پوست سر شما چیزی را ارائه می دهد که برای جلوگیری از عود مجدد شوره سر شما فاقد آن است.شما می توانید از گلیکولیک اسید و سایر محصولات مراقبت از مو برای حفظ سلامت پوست سر و مو استفاده کنید تا بدون شوره سر باقی بمانید.

از آنجایی که گلیکولیک اسید یک محصول شیمیایی است، درک نحوه استفاده از آن برای بهترین نتایج و جلوگیری از آسیب بیشتر به پوست بسیار مهم است.برای آشنایی با فواید مختلف  گلیکولیک اسید برای شوره سر، نحوه استفاده صحیح از آن و اقدامات احتیاطی که باید برای جلوگیری از آسیب پوست سر و مو انجام دهید، بخوانید.

1گلیکولیک اسید برای درمان شوره سر

فواید گلیکولیک اسید برای شوره سر

گلیکولیک اسید برای مو و پوست سر شما عالی است! این کار برای بازگرداندن سلامت پوست سر و آبرسانی به طرق مختلف کار می کند. در اینجا نحوه استفاده از گلیکولیک اسید برای شوره سر برای مو و پوست سر شما مفید است.

1. فایده گلیکولیک اسید برای شوره سر: پوست سر را لایه برداری می کند

 گلیکولیک اسید یک محصول لایه بردار شیمیایی ملایم است که سلول های مرده پوست و تجمع محصول روی پوست سر را حل می کند. پیوندهایی را می شکند که سلول های مرده پوست و تجمع محصول را به پوست سر می چسبانند. با از بین بردن شوره سر و تجمع محصول، پوست سر شما سلامت خوبی را به دست می‌آورد و به گردش سلولی کمک می‌کند.

 گلیکولیک اسید روی شوره سر که از قارچ مالاسزیا یا درماتیت سبورئیک ناشی می شود، اثر می گذارد.قارچ مالاسزیا  یکی از علل شایع شوره سر است. این قارچ چرخه زندگی سلول های پوست را تسریع می کند و باعث می شود پوست سریعتر ریزش و پوسته پوسته شود. هنگامی که پوست شروع به ریزش می کند، پوسته های خشکی تشکیل می دهد که با محصولات مو مخلوط می شود و باعث ایجاد خارش در پوست سر می شود.شوره سر نیز ممکن است ناشی از درماتیت سبورئیک باشد، که در آن غدد چربی بیش از حد، پوست سر را چرب، قرمز و پوسته پوسته می کنند.

اگر به دلایل اصلی توجه نکنید، شوره سر و تجمع پوست سر می تواند فولیکول های مو را مسدود کند، پوست سر را کم آب کند و بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارد. لایه برداری منظم پوست سر با اسید گلیکولیک باعث کاهش شوره سر و جلوگیری از تولید چربی اضافی در طول زمان می شود.افراد دارای پوست سر حساس می توانند بدون ترس از تحریک پوست از این محصول استفاده کنند زیرا لایه برداری شیمیایی ملایم است. هنگامی که محصول شوره سر را از بین برد، پوست سر را هیدراته می کند تا از تحریک جلوگیری شود.


حتما بخوانید: درمان خانگی شوره سر با طب سنتی


2. فایده گلیکولیک اسید برای شوره سر: پوست سر را مرطوب می کند

خشکی پوست سر نیز می تواند باعث پوسته پوسته شدن پوست سر شود. اگر شوره سر دارید و پوست سرتان خشک است، احتمالاً با خارش و پوسته پوسته شدن پوست مواجه خواهید شد که به نظر می رسد هر چه بیشتر آن را بخارانید بدتر شود. چیزی که شما نیاز دارید رطوبت عمیقی است که محصولات موضعی (نرم کننده، ترمیم کننده و غیره) برای تامین آن تلاش می کنند، اما گلیکولیک اسید در ارائه آن عالی است. 

گلیکولیک اسید یک مرطوب کننده قوی است که تولید اسید  هیالورونیک را  از بدن افزایش می دهد تا هیدراتاسیون پوست سر را افزایش دهد و روند بهبودی را آغاز کند.استفاده از  گلیکولیک اسید بر روی پوست سر خشک و خارش دار باعث آبرسانی می شود اگر پوست سر شما از آسیب خراشیدگی و ترک خوردن به دلیل شوره سر رنج می برد. سلول های سالم جدید می توانند با پوست سر مرطوب و سالم شروع به رشد کنند.

3. فایده گلیکولیک اسید برای شوره سر: پاکسازی عمیق

به عنوان لایه بردار پوست سر، اسید گلیکولیک از مولکول های بسیار کوچکی تشکیل شده است که برای پاکسازی عمیق به راحتی به پوست سر نفوذ می کند. در حالی که شامپو می تواند محصول خوبی برای تمیز کردن پوست سر باشد، اما ممکن است پیوندهای نگهدارنده سبوم اضافی، سلول های مرده پوست و تجمع محصول را از بین نبرد.

گلیکولیک اسید قادر است به فولیکول‌های مو و دیواره‌های سلول‌های مرده پوست نفوذ کند و پیوندهایی را که آنها را به هم نگه می‌دارد، شل کند. هر گونه آلودگی، سلول های خشک و مرده پوست، باکتری ها و چربی را از بین می برد و پوست سر شما را تمیز می کند.در نتیجه، پوست سر شما سالم می شود و سلول های جدید و سالم پوست را تحریک می کند.

فواید گلیکولیک اسید برای شوره سر

4. فایده گلیکولیک اسید برای شوره سر: چرخه شوره سر را می شکند

در صورت استفاده مناسب، گلیکولیک اسید رشد سلول های پوستی جدیدتر و سالم تر روی پوست سر را تشویق می کند و چرخه شوره سر را می شکند. این سلول های جدیدتر به طور منظم سبوم تولید می کنند – نه خیلی یا خیلی کم – تا شانس رشد شوره سر، تجمع محصول و خارش را کاهش دهند. خواه شوره سر شما ناشی از قارچ باشد، غدد چربی بیش از حد فعال یا خشکی مزمن، گلیکولیک اسید یک عنصر عالی است که با حل مشکلات اصلی چرخه را می شکند. 


حتما بخوانید: علت شوره سر چیست


5. فایده گلیکولیک اسید برای شوره سر: pH را متعادل می کند

یک پوست سر سالم دارای تعادل pH مناسبی در حدود 5.5 است که به کاهش شوره سر کمک می کند. اگر پوست سر شما تجمعاتی حاوی روغن، کثیفی و سایر مواد داشته باشد، احتمالاً پوسته های شوره سر را تجربه خواهید کرد.این مواد تا زمانی که در موهای شما آویزان هستند به بی ثباتی pH پوست سر ادامه می دهند و زمینه مناسبی برای شوره سر ایجاد می کنند.گلیکولیک اسید تمام این مواد را از بین می برد و پوست سر تمیزی با pH متعادل باقی می گذارد. در نتیجه، پوست رشد سلول های جدید و سالم را تشویق می کند و شانس رشد مجدد شوره سر را به حداقل می رساند.

 فایده گلیکولیک اسید برای شوره سر

نحوه استفاده از گلیکولیک اسید برای شوره سر

در حالی که گلیکولیک اسید یک محصول موثر برای از بین بردن شوره سر است، اما همچنان یک لایه بردار شیمیایی قوی است. استفاده نادرست از آن می تواند به پوست سر و موهای شما آسیب برساند، بنابراین مراقبت مناسب ضروری است!چندین گزینه ترکیبی و قدرتی برای گلیکولیک اسید وجود دارد، بنابراین بهتر است آن را همانطور که متخصص پوست توصیه می کند استفاده کنید. در اینجا نکات کلیدی برای استفاده از  گلیکولیک اسید برای از بین بردن شوره سر وجود دارد.

1. هنگام استفاده از گلیکولیک اسید: از محصول مناسب گلیکولیک اسید استفاده کنید

گلیکولیک اسید می تواند برای درمان بیماری های پوستی مختلف و نه فقط شوره سر استفاده شود. از آنجایی که این محصول دارای طیف وسیعی از کاربرد است، آن را در ترکیبات و قدرت های مختلف برای درمان شرایط خاص پیدا خواهید کرد. استفاده از محصول نامناسب برای درمان شوره سر ممکن است باعث خراب شدن بیشتر پوست سر و موهای شما شود. به عنوان مثال، استفاده از محصولی با گلیکولیک اسید 25 درصد می تواند برای پوست سر و موی شما نامناسب باشد. اگر مطمئن نیستید که کدام محصول را بخرید، با متخصص پوست خود برای دریافت اسید گلیکولیک مناسب برای شوره سر مشورت کنید. به طور معمول، بهترین محصول برای استفاده روی پوست سر باید دارای غلظت 5 تا 10 درصد  گلیکولیک اسید باشد.


حتما بخوانید: بهترین قرص ویتامین برای درمان ریزش مو و تقویت رشد مو


2. هنگام استفاده از گلیکولیک اسید: دستورالعمل های برنامه را دنبال کنید

مانند هر محصول مراقبت از پوست دیگری، هنگام استفاده از گلیکولیک اسید برای شوره سر، پیروی از دستورالعمل های کاربرد بسیار مهم است. اگرچه این یک محصول طبیعی است، اسید گلیکولیک یک لایه بردار شیمیایی است و با استفاده نادرست می تواند عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد.

استفاده روزانه می تواند به پوست و موی شما آسیب برساند – قطعا استفاده بیش از حد از این مواد خوب ممکن است آسیب برساند. از این محصول درمانی یک یا دو بار در هفته روی پوست سر خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی موثر است. پس از استفاده، اجازه دهید حدود 15 تا 30 دقیقه روی پوست سر بماند و سپس آن را بشویید.

مدت زمانی که  گلیکولیک اسید را روی پوست سر خود باقی می گذارید به غلظت  گلیکولیک اسید بستگی دارد. تا زمانی که یک اسکراب پوست سر ضعیف تر یا محصول با غلظت کم، غلظت های قوی تر نباید باقی بماند. ماندن طولانی مدت اسید گلیکولیک روی پوست سر یا استفاده زیاد از آن می تواند به موهای شما آسیب برساند و پوست سر شما را خشک کند. حتما دستورالعمل های محصول را به دقت دنبال کنید و اگر مطمئن نیستید از متخصص پوست خود بپرسید! 

سایر جنبه های حیاتی که ممکن است بخواهید هنگام استفاده از اسید گلیکولیک روی پوست سر خود در نظر بگیرید عبارتند از:

  • قبل از استفاده بطری را تکان دهید
  • مستقیماً از نازل اعمال کنید
  • با استفاده از نوک انگشت خود محصول را بمالید
  • به اندازه کافی اسید گلیکولیک بمالید تا کل پوست سر را بپوشاند.

3. هنگام استفاده از گلیکولیک اسید: قبل از مصرف ابتدا یک Patch Test انجام دهید

افرادی که پوست حساسی دارند باید در استفاده از محصولات جدید روی پوست سر خود بسیار محتاط باشند. انجام پچ تست قبل از استفاده از اسید گلیکولیک برای درمان شوره سر همیشه توصیه می شود.

تست پچ شامل درمان بخش کوچکی از پوست سر و نظارت بر نتیجه است. می توانید آن را در پشت گردن یا پشت گوش بمالید و حداقل 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست سرتان چگونه پاسخ می دهد. توجه داشته باشید که اسید گلیکولیک می تواند تا 72 ساعت قبل از بروز هر گونه عوارض جانبی طول بکشد. برخی از واکنش‌های معمولی که باید مشاهده کرد عبارتند از خارش، سوزش یا قرمزی.

اگر گلیکولیک اسید در طی تست پچ شما واکنش یا عوارض جانبی ایجاد کند، این یک محصول درمانی ایده آل برای شما نیست. آن را بشویید و استفاده از آن را متوقف کنید.از طرف دیگر، اگر محصول عالی عمل کرد، می توانید آن را به کل پوست سر بمالید. همچنین می‌توانید به دنبال یک شامپو و نرم‌کننده مغذی مناسب باشید تا پس از هر بار استفاده،  گلیکولیک اسید اضافی روی پوست سرتان را پاک کند.

بهترین اسید گلیکولیک برای شوره سر: 3 محصول برتر

برخی از بهترین محصولات اسید گلیکولیک برای شوره سر که می توانید استفاده کنید در زیر لیست شده است. ما  محصول The Ordinary را بیشتر دوست داریم زیرا قیمت مناسبی دارد و در عین حال اثربخشی را روی انواع مختلف مو نشان می دهد!

1. محصول تونینگ لایه بردار: گلیکولیک اسید 7 درصد (The ordinary)

مزایا:
  • قدرت 7 درصد برای پوست سر ایده آل است
  • وگان، بدون ظلم، مواد اولیه تمیز
  • حاوی توت فلفل تاسمانی
معایب:
  • فقط در شب باید استفاده شود
  • با اسیدهای دیگر قابل استفاده نیست.

Ordinary یک عالمه محصولات مراقبت از پوست عالی تولید می کند، اما این یکی برای استفاده روی پوست سر شما عالی است. اسید گلیکولیک 7 درصد آنها برای شوره سر به از بین بردن پوسته ها و تسکین سوزش با افزایش هیدراتاسیون پوست سر و افزایش سرعت گردش سلول ها کمک می کند. این فرمول را می توان نه تنها برای پوست سر، بلکه برای چهره شما نیز استفاده کرد تا پوستی روشن تر و لایه برداری شده را نشان دهد که درخشان است! 

محصول تونینگ لایه بردار: گلیکولیک اسید 7 درصد (The ordinary)

2. اسکراب پوست سر لایه بردار : The Inkey List گلیکولیک اسید

مزایا:
  • به طور خاص برای پوست سر ساخته شده است
  • فرمول اسکراب کاربرد را آسان می کند
  • برای انواع مو کار می کند
معایب:
  • پس از استفاده باید شسته شود
  • مشاهده نتایج ممکن است 1-4 هفته طول بکشد

برای یک محصول ملایم تر با غلظت گلیکولیک اسید کمتر، اسکراب لایه بردار پوست سر گلیکولیک اسید The Inkey List را امتحان کنید. این محصول یک لایه بردار قوی است که بر روی پوست سر شما ملایم می ماند تا از ایجاد سوزش جلوگیری کند. این فقط برای پوست سر ساخته شده است، بنابراین می توانید مطمئن باشید که در صورت استفاده بیش از حد باعث آسیب نمی شود.شما باید قبل از شامپو از این اسکراب استفاده کنید و باید شسته شود. این می تواند ناخوشایند باشد، اما می تواند به سرعت به یک عادت تبدیل شود و بخشی از روتین دوش گرفتن شما برای داشتن پوست سر بدون شوره باشد!

 اسکراب پوست سر لایه بردار : The Inkey List گلیکولیک اسید

3. اسکراب لایه بردار پوست سر : Oribe Serene

مزایا:
  • حاوی ترکیبی از AHA ها و عصاره های میوه است
  • درب مخصوص کاربرد را ساده می کند
  • فرمول اسکراب پوسته ها و تجمع را از بین می برد

حتما بخوانید: بهترین شامپو برای درمان ریزش مو سکه ای [آلوپسی آره اتا]


معایب:
  • گران است.
  • ملایم تر از بقیه است، بنابراین نتایج ممکن است بیشتر طول بکشد.

Oribe محصولات بسیار خوبی تولید می کند، اما آنها واقعاً گران هستند! این اسکراب لایه بردار سر آرام از این قاعده مستثنی نیست، اما منتقدان می گویند که این اسکراب فوق العاده است. این واقعا ملایم با غلظت گلیکولیک اسید کمتر است، بنابراین اگر نگران زیاده روی در آن هستید، عالی است. رایحه مورد تشویق قرار می گیرد و بطری دارای درب اپلیکاتور است تا استفاده دقیق از پوست سر را آسان تر کند. اگر می توانید قیمت را تغییر دهید، این یکی عالی است که در دست داشته باشید.

 اسکراب لایه بردار پوست سر : Oribe Serene

نکات ایمنی که باید هنگام استفاده از گلیکولیک اسید برای شوره سر در نظر بگیرید

گلیکولیک اسید یک محصول مراقبت از پوست ایمن است که باید به درستی استفاده شود. با این حال، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید هنگام استفاده از آن برای جلوگیری از آسیب به پوست سر و موهای خود رعایت کنید. اگر اخیراً درمان پوست سر انجام داده اید از گلیکولیک اسید استفاده نکنید. گلیکولیک اسید دارای یک عامل لایه بردار است که ممکن است افرادی را که تحت درمان های پوست سر مانند صاف کردن، چسباندن مجدد پوست سر قرار گرفته اند، تحریک کند.

از مصرف بیش از حد گلیکولیک اسید روی پوست سر خودداری کنید. به عنوان یک لایه بردار، اسید گلیکولیک ممکن است در صورت استفاده بیش از حد (مانند روزانه) پوست سر شما را زخمی کند. با متخصص پوست خود مشورت کنید تا بدانید هر چند وقت یکبار باید آن را روی پوست سر خود استفاده کنید. از اسید گلیکولیک با درصد صحیح استفاده کنید. استحکام ایده آل این محصول باید 5-7 درصد باشد. با این حال، ممکن است بتوانید از غلظت اسید گلیکولیک کمی قوی تر تا 10 درصد روی پوست سر خود برای شوره سر استفاده کنید.

اگر پوست سرتان خشک است از اسید گلیکولیک استفاده نکنید. عامل لایه برداری در این محصول درمانی می تواند پوست سر خشک را تحریک کند. برای اینکه گلیکولیک اسید به طور موثر عمل کند، پوست سر شما باید نرمال، چرب یا ترکیبی از پوست سر چرب و خشک باشد. برای ارزیابی پوست سر به متخصص پوست خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که آیا محصول بی خطر است یا خیر.

از قرار دادن پوست سر در معرض نور مستقیم خورشید پس از استفاده خودداری کنید. مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI)  می گوید که گلیکولیک اسید پوست را به اشعه UV حساس می کند. برای جلوگیری از تحریک یا قرمزی پوست سر در اثر اشعه ماوراء بنفش، پس از استفاده از گلیکولیک اسید از ضد آفتاب استفاده کنید و سعی کنید از نور خورشید دور بمانید.

اجازه ندهید گلیکولیک اسید وارد چشم شما شود. مانند بسیاری از مواد شیمیایی، اسید گلیکولیک می تواند برای چشم شما خطرناک باشد. اگر به چشم شما نفوذ کرد، حداقل 15 دقیقه با آب تمیز و ولرم چشمان خود را بشویید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از گلیکولیک اسید برای شوره سر

سوالات متداول

پاسخ هایی را که به دنبالش بودید پیدا نکردید؟ بیایید به چند سوال رایج در مورد اسید گلیکولیک برای شوره سر نگاهی بیندازیم. 

کدام اسید گلیکولیک برای شوره سر بهتر است؟

بهترین اسید گلیکولیک برای شوره سر، محلول تونینگ اسید معمولی گلیکولیک 7 درصد است. زمانی که این محصول قبل از شامپو و حالت دهنده استفاده شود، می تواند شوره سر را کاهش داده و ظهور مجدد آن را کاهش دهد. برای پوست های حساس بی خطر است زیرا از محصولاتی ساخته شده است که باعث تسکین و به حداقل رساندن سوزش پوست می شوند.

اگر از اسید گلیکولیک اضافی استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

به عنوان یک لایه بردار شیمیایی، اسید گلیکولیک در صورت استفاده مکرر یا در غلظت بالا می تواند باعث تحریک یا آسیب پوست سر شود. علاوه بر تحریک پوست سر، ممکن است قرمزی، خشکی و جوش های شدید را تجربه کنید. از اسید گلیکولیک با غلظت مناسب و طبق توصیه متخصص پوست استفاده کنید.

چه چیزی را نباید با  گلیکولیک اسید مخلوط کنید؟

هنگام استفاده از سرم ویتامین C نباید اسید گلیکولیک را با سرم مخلوط کنید. ویتامین C یک اسید است و ترکیب آن با اسید گلیکولیک می تواند تعادل pH را بی ثبات کند. مخلوط کردن آنها همچنین اسید گلیکولیک را بی فایده می کند و در نهایت، PH ناپایدار ممکن است باعث تحریک پوست سر شود.

مضرات گلیکولیک اسید چیست؟

اسید گلیکولیک زمانی که به درستی استفاده شود محصولی بی خطر است. با این حال، ممکن است باعث احساس سوزش، خشکی پوست سر، تحریک، قرمزی و خارش شود. همچنین می‌تواند باعث شود پوست سر نسبت به نور خورشید حساس‌تر شود، از این رو نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از بیرون رفتن است.


حتما بخوانید: بهترین ضد آفتاب ضد جوش خارجی برای پوست چرب و مستعد آکنه


چگونه متوجه می شوید که گلیکولیک اسید کار می کند؟

پس از استفاده از گلیکولیک اسید، پوست سر شما ممکن است پس از 24 ساعت اول زبر شود. این یک نشانه طبیعی است که محصول برای از بین بردن شوره سر کار می کند. علائم دیگر، مانند تحریک و قرمزی، نشان می دهد که این محصول برای پوست سر شما ایده آل نیست.

بنابراین، آیا  گلیکولیک اسید برای شوره سر ارزشش را دارد؟

گلیکولیک اسید یک ماده بسیار موثر برای درمان شوره سر است. در صورت استفاده نادرست از آن خطراتی دارد، اما تا زمانی که از غلظت صحیح استفاده کنید و دستورالعمل های محصول را به دقت دنبال کنید، بعید است که به پوست سر یا موهای شما آسیب برساند.

می توانید از آن به عنوان یک لایه بردار برای از بین بردن سلول های خشک و مرده پوست که منجر به پوسته پوسته شدن می شوند استفاده کنید. با افزایش گردش سلولی که غدد چربی را شفاف و عاری از تجمع چربی در پوست سر شما می کند، به مراقبت از سبوم اضافی کمک می کند. حتی تجمع محصولات قدیمی روی پوست سر را که می تواند به مرور زمان منجر به پوسته پوسته شدن شوره سر و تحریک شود، از بین می برد.

سخن آخر

گلیکولیک اسید مزایای بیشتری را به جز از بین بردن شوره سر و پوسته پوسته ارائه می دهد! این می تواند به طور طبیعی پوست سر شما را با هیدراتاسیون عمیق و از بین بردن لایه های خشک رویی مرطوب کند تا پوست سر سالم زیر آن آشکار شود. همچنین یک راه عالی برای متعادل کردن pH پوست سر و رشد سلول‌های جدیدتر و سالم‌تر است. به طور کلی، اسید گلیکولیک برای شوره سر باید یکی از اولین خطوط دفاعی شما در برابر پوسته پوسته باشد.