آمادگی استان سمنان برای اسکان 50 هزار نفر در هر شب در ایام نوروز

منبع: همگردی

1

1402/12/28

19:38


ایسنا/ براساس خبرهای واصله، آمادگی استان سمنان برای اسکان 50 هزار نفر در هر شب در ایام نوروز اعلام گشت.

امیر کرم زاده افزود: در سال گذشته ظرفیت رسمی اقامتی ما در استان سمنان 7 هزار نفر بوده است اما در سال جاری به بیش از 10 هزار نفر افزایش یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز ما توان اقامت بیش از 20 هزار نفر را در استان داریم و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراری 18 هزاری نفری شهرداری ها و ستاد بحران، در این ایام آمادگی برای اسکان 50 هزارنفر شب را در استان سمنان داریم.

آمادگی استان سمنان برای اسکان 50 هزار نفر در هر شب در ایام نوروز

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: برای اسکان مسافران و زائران، یک هزار و 106 کلاس و 132 مدرسه توسط آموزش و پرورش، 12 زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و 255 واحد تأسیسات گردشگری اقامتی ازجمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بومگردی، مهمان پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز 1403 برای ارائه خدمات اقامتی در استان سمنان فعال است.

کرم زاده با اشاره به آمار مسافران و زائران از ابتدای شروع ستاد خدمات سفر نوروز 1403 گفت: از تاریخ 24 اسفند تا 27 اسفند 1402 161 هزار خودرو وارد استان سمنان شده است و در حدود 6 هزار نفر اقامت رسمی در استان داشته اند که 17 نفر آن گردشگر خارجی بوده اند.

او افزود: در راستای ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران، 74 پایگاه اطلاع رسانی در سطح استان توسط اداره میراث فرهنگی، هلال احمر، شهرداری ها و نیرو انتظامی در مبادی شهرها ایجاد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: در استقبال از بهار 27 موزه در استان سمنان شامل موزه های مردم شناسی، موزه آب، موزه های خصوصی و موزه های تاریخی و طبیعی میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند.

کرم زاده افزود: برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آئین ها و سنت های استان سمنان، 20 نوروزگاه در سراسر استان با برنامه های آئینی، موسیقی محلی، نوروزخوانی و…مشغول به اجرای برنامه های متنوع گردشگری و فرهنگی است.

او ضمن اشاره به 6 برابر شدن تعداد فروشگاه های صنایع دستی در استان سمنان در سال 1402 نسبت به سال گذشته گفت: در نوروز 1403، 18 فروشگاه صنایع دستی و 15 نمایشگاه صنایع دستی با 200 غرفه در ورودی شهرها، درون شهرها، برخی هتل ها و نوروزگاه ها در ایام نوروز دایر است که ضمن معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی استان رونق اقتصادی را برای هنرمندان به همراه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: وجود 69 روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری یکی از نکات قوت گردشگری استان سمنان است که در طی این مدت توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب کرده است.

کرم زاده در پایان در تشریح عملکرد ستاد خدمات سفر سال 1402 گفت: در سالی که گذشت ستاد خدمات سفر استان با 15 کمیته فعال و 30 جلسه، 360 مصوبه برای خدمت رسانی به زائران، مسافران و گردشگران در استان سمنان داشته است.

آمادگی استان سمنان برای اسکان 50 هزار نفر در هر شب در ایام نوروز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو