بعد از این برای افطاری یه آش جدید درست کن | نکات آشپزی مخصوص این آش پرطرفدار چیست؟

بعد از این برای افطاری یه آش جدید درست کن | نکات آشپزی مخصوص این آش پرطرفدار چیست؟


3

1402/12/29

09:29


بعد از این برای افطاری یه آش جدید درست کن | نکات آشپزی مخصوص این آش پرطرفدار چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رعایت کردن نکات آشپزی و مراحل آن برای پختن یک غذای خوشمزه، از مهمترین، ویژگی های یک آشپز است. نکات آشپزی در اکثر خورشت های ایرانی همسان و نزدیک به یکدیگر هستند. نکات آشپزی غذا های ایرانی کاملا متفاوت از غذا های خارجی است. آشپز های حرفه ای در جهان همیشه نکات آشپزی را رعایت کرده و به نکات کلی آشپزی غذا ها از خود نکته های جدید به وجود می آورند. برای یادگیری نکات آشپزی با ما در سایت پیشنهاد ویژه همراه باشید.

آش یکی از غذا‌های محبوب و سنتی ایرانی است. آش‌ها بسیار متنوع هستند که در نقاط مختلف کشور با روش‌های متفاوتی تهیه می‌شوند. آش غذایی پرطرفدار است که به خاطر داشتن مواد مغذی یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. با شروع ماه رمضان آش یکی از پرطرفدارترین غذا‌های افطار است که روزه داران دوست دارند حتما بر سر سفره افطار حاضر باشد. آش رشته، آش جو، آش کشک، آش ماش، آش گندم، آش ترخینه و... همگی انواع خوشمزه آش هستند که برای افطار بسیار مناسب‌اند. آش بلغور یکی از انواع آش‌های خوشمزه و مقوی است که از بلغور گندم و حبوبات تهیه می‌شود و دستور پخت آسانی دارد. اگر دوست دارید برای افطار این آش خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات آشپزی

نکات آشپزی و مواد لازم برای تهیه آش بلغور برای افطار در سفره

سبزی آش: ۳۰۰ گرم

بلغور گندم: نصف لیوان

عدس ریز: نصف لیوان

نخود: نصف لیوان

لوبیا چیتی: نصف لیوان

پیاز: ۳ عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

نعناع داغ: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه آش بلغور به میزان۴ نفر

بلغور گندم ۱ و ½ پیمانه

سبزی آشی ۵۰۰ گرم

نخود ½ پیمانه

عدس ½ پیمانه

لوبیا چیتی ½ پیمانه

آب قلم یا گوشت ۴ پیمانه

پیاز داغ ۴ قاشق غذاخوری

سیر داغ ۱ قاشق غذاخوری

نعناع ۲ قاشق غذاخوری

کشک ½ پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

نکات آشپزی

نکات آشپزی طرز تهیه آش بلغور پر طرفدار برای افطار در سفره

برای درست کردن این آش خوشمزه ابتدا نخود و لوبیا را که از شب قبل خیس داده‌اید، با مقداری نمک و آب روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کم کم بپزد و له شود. عدس و بلغور را داخل قابلمه اصلی که می‌خواهید آش را بپزید، بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا عدس و بلغور بپزد. وقتی نیم‌پز شد، سبزی آش را به قابلمه اضافه کنید و اجازه بدهید حدود نیم ساعت سبزی همراه با آب و عدس و بلغور بپزد. در این فاصله پیاز داغ را با زردچوبه فراوان تهیه کنید و همراه با فلفل و نمک به آش اضافه کنید. وقتی لوبیا و نخود کاملا پخت، آن را به آش اضافه کنید و اجازه بدهید آش با حرارت کم بپزد و جا بیفتد. آش آماده را داخل ظرف سرو بریزید و روی آش را با نعناع داغ و پیاز داغ و مقداری کشک تزیین و میل کنید، نوش جان.

نکات آشپزی مهم آش بلغور برای افطار

۱ ـ سبزی آش یکی از مهم‌ترین موادی است که در پخت انواع آش مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند بسیاری از افراد تصور می‌کنند که حبوبات اصلی‌ترین ماده به کار رفته در آش است، حقیقت این است که عطر و طعم آش عمدتاً از سبزیجات استفاده شده در آن تأمین می‌شود؛ بنابراین هر چه سبزی آش شما تازه‌تر و خوش عطرتر باشد، غذای شما هم خوشمزه‌تر خواهد شد. سبزی آش شامل تره، گشنیز، جعفری و برگ اسفناج یا چغندر به میزان مساوی است. توجه داشته باشید که سبزی آش را نباید خیلی درشت خرد کنید. بعضی‌ها به هوای آش سبزی‌ها را خیلی درشت خرد می¬کنند که درنهایت ظاهر زیبایی ندارد. سبزی آش باید کمی درشت‌تر از سبزی خورشتی خرد شود.

نکات آشپزی

۲ ـ پیاز داغ عطر و طعم بسیار خوبی به آش می‌دهد؛ اما نکته مهم این است که پیاز داغ باید کاملاً ریز و خشک باشد. برای داشتن یک پیاز داغ پودری و خشک پیاز را به صورت نازک برش بزنید؛ سپس در روغن فراوان که از قبل داغ شده است، سرخ کنید. به این نکته توجه داشته باشید که پیاز باید در روغن شناور باشد؛ بنابراین نباید حجم زیادی از پیاز را در یک مرحله اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد، آن را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملاً گرفته شود. سپس روی سینی پهن کنید. وقتی دوباره این کار را انجام دادید، پیاز‌های جدیدی را که سرخ کرده‌اید، روی پیاز داغ‌های قبلی نریزید؛ چون باعث روغنی شدن قبلی‌ها می‌شود. علاوه‌بر این باعث می‌شود که پیاز داغ حالت خمیری پیدا کند.

۳ ـ نخود و لوبیا را حتما از قبل بپزید و به صورت پخته به آش اضافه کنید، چون زمان پخت نخود و لوبیا خیلی بیشتر از عدس و بلغور گندم است.

منبع: فرارو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو