بانو ورزشکار  ایرانی بازهم افتخار افرید|دومین سهمیه تکواندو برای المپیک به مبینا نعمت زاده رسید

بانو ورزشکار ایرانی بازهم افتخار افرید|دومین سهمیه تکواندو برای المپیک به مبینا نعمت زاده رسید


2

1403/1/1

23:03


بانو ورزشکار  ایرانی بازهم افتخار افرید|دومین سهمیه تکواندو برای المپیک به مبینا نعمت زاده رسید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رقابت‌های تکواندو کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا صبح امروز با حضور ۹۴ تکواندوکار از ۳۳ کشور به میزبانی چین در سالن «شانگسی» شهر «تای آن» آغاز شد که مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم موفق به کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک شد.وی دور نخست را قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس «داکاستا» از تیمور را در دو راند متوالی شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله در مبارزه با «اوکاموتو» از ژاپن در دو راند و با نتایج ۸ بر صفر و ۱۱ بر ۴ صاحب برتری شد و با صعود به دیدار نهایی سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد.

تیم ملی تکواندو ایران پیش از این توسط ناهید کیانی و مهران برخورداری برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دو سهمیه کسب کرده بود و این سومین سهمیه حضور در المپیک تکواندو ایران بود.فردا شنبه ۲۶ اسفندماه در روز دوم این مسابقات تکواندوکاران اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم در گروه زنان، ۵۸- و ۸۰+ کیلوگرم در گروه مردان به مصاف هم خواهند رفت که آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم پیکار می‌کند.مینو مداح و مجید افلاکی سرمربیان تیم‌های ملی تکواندو، دکتر یاوری پزشک تیم ملی و هادی ساعی رئیس فدراسیون، در این سفر تیم ملی راه همراهی خواهند کرد.مبینا نعمت زاده متولد 1385 در تهران تکواندوکار زن ایرانی است.

شروع تکواندو از کودکی

مبینا نعمت زاده

از 6سالگی تکواندو را شروع کردم و در رده خردسالان به عضویت تیم تهران درآمدم. همان زمان با اعزام به مسابقات کشوری به رغم این که حریفانم از من بزرگ تر بودند ، صاحب مدال طلا شدم. من اولین بازیکن جهان هستم که در 10سالگی به تیم ملی دعوت شده ام. پدرم عضو سابق تیم ملی پرورش اندام و مربی بدن سازی ام است که در رشد و پیشرفتم نقش زیادی داشت. از آقای کریمی ، مربی خوبم که مرا به این باور رساند که سن وسال مهم نیست و تلاش و پشتکار حرف اول را می زند ، خیلی تشکر می کنم.

گرایش تکواندو

تکواندو دو گرایش دارد : «کیوروگی» و «پومسه» و من کیوروگی کارم. پومسه یک سری حرکات ابداعی است که روی هوا اجرا می شود اما کیوروگی یک مسابقه تن به تن است که ناک اوتی دارد ، باید هوگو (ضربه گیر) تن مان کنیم و کلاه سرمان بگذاریم. فنون و حرکاتش حریف را از حال می برد و بی هوش می کند و گرایش المپیکی است.

افتخارات

مبینا نعمت زاده

سال 2017 در کشور ویتنام مدال طلا کسب کردم ، 2019 صاحب طلای آسیا در کشور اردن شدم و همان سال در رقابت های جهانی ازبکستان بر سکوی اول ایستادم و پرافتخارترین تکواندوکار نوجوان جهان شدم. تکواندو به من نظم ، ترتیب و برنامه ریزی آموخت و نتیجه گرفتم که در زندگی باید هدف داشته باشم و برای رسیدن به آن بجنگم.در مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2022 که در بلغارستان برگزار شد ، مبینا نعمت زاده در وزن 49- کیلوگرم همه رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد و روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

الگوی ورزشی

«جید جونز» انگلیسی که دو مدال طلای المپیک در کارنامه اش دارد و تلاش و پشتکارش زیاد است. من از جونز آموختم که با هر باخت نباید ناامید و با هر برد هم نباید مغرور شد. هدف اصلی ام در تکواندو ، حضور در المپیک 2024 پاریس است و هدف کوتاه مدتم کسب مقام اول جهان در رده جوانان است که برایش به طور جدی و سخت تلاش می کنم.

 

مبینا نعمت‌ زاده متولد ‎۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ در تهران، تکواندوکار است، از ۷ سالگی تکواندو را شروع کرده و در ۱۰ سالگی به عضویت تیم ملی درآمد و درخشش خود را با طلای قهرمانی نوجوانان جهان در تیم ملی ایران آغاز کرددر وزن منفی ۴۹ کیلوگرم برای تیم ملی ایران به روی تاتامی می رود ۱۷۹ سانتی متر قد دارد.مبینا نعمت‌ زاده در شهر تهران به دنیا آمد و پدرش مربی بدنساز است و یک برادر کوچکتر از خود به نام محمدامین دارد که در رشته تیراندازی فعالیت می کند.

مبینا نعمت زاده

درخشش وی در مسابقات کشوری سبب شد تا در ۱۰ سالگی به اردوی تیم ملی تکواندو ایران دعوت شود و در ۱۶ سالگی فیکس تیم ملی بزرگسالان شد و هم اکنون جز یکی از امیدهای تکواندو ایران می باشد و سال ۲۰۲۲ هم با تیم باشگاهیش موفق شد در رقابت های جام باشگاه های آسیا مدال برنز را تصاحب کندسال ۲۰۱۷ در ۱۲ سالگی در مسابقاتی که در کشور ویتنام برگزار میشد به مقام قهرمانی دست یافت همچنین سال ۲۰۱۹ در تورنمنت قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور اردن بود توانست مدال خوش رنگ طلا را دشت کندسال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان که در کشور ازبکستان برگزار میشد مدال طلا را به دست آورد و به پر افتخار ترین تکواندوکار نوجوانان جهان تبدیل شد

سپس سال ۲۰۲۲ بار دیگر در رقابت های قهرمانی نوجوانان که به میزبانی بلغارستان برگزار میشد شرکت کرد و توانست در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم به مقام قهرمانی دست یابدسال ۲۰۲۲ در ۱۶ سالگی به عنوان نماینده ایران در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا شرکت کرد و جایگاه دوم را به دست آوردسال ۲۰۲۳ در ۱۷ سالگی در بازی های آسیایی هانگژو چین حضور پیدا کرد و موفق به کسب مدال برنز در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم این دور از رقابت ها گردیدشهریور ۱۴۰۲ در مسابقات گرندپری ۲۰۲۳ پاریس که به میزبانی کشور فرانسه و در سالن «پله دس اسپوقت ماقسل سقدون» برگزار شد مبینا نعمت زاده توانست دومین مدال برنز خود را در رقابتهای گرندپری کسب کندمبینا نعمت‌زاده که باید در رقابت‌ های گرندپری ۲۰۲۳ چین مبارزه می‌ کرد، به دلیل حضور دو ورزشکار اسرائیلی از رقابت در این مسابقات انصراف داد./برنا

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو