منتظر تجربه GTA 6 با نرخ ۶۰ فریم در PS5 Pro نباشید

منبع: زومجی

1

1403/1/2

09:35


منتظر تجربه GTA 6 با نرخ ۶۰ فریم در PS5 Pro نباشید

ریچارد لیدبتر از رسانه Digital Foundry پس از بررسی دقیق مشخصات لورفته پلی استیشن 5 پرو ادعا کرد که به احتمال زیاد بازی Grand Theft Auto 6 با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در این کنسول اجرا می‌شود. با اینکه طرفدارها انتظار تجربه جی‌تی‌ای ۶ با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را در کنسول PS5 Pro داشتند، ظاهرا این کار ممکن نخواهد بود.

پلی استیشن 5 پرو احتمالا دارای پردازنده گرافیکی با قدرت ۳۳.۵ ترافلاپس، حافظه‌ای با پهنای باند ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه، همان پردازنده PS5 با قابلیت ارتقاء فرکانس از ۳.۵ گیگاهرتز به ۳.۸۵ گیگاهرتز و پشتیبانی از فناوری PSSR خواهد بود. ظاهرا پردازنده این کنسول میان-نسلی برتری چشم‌گیری نسبت‌به مدل اصلی ندارد و تنها بهبود ۱۰ درصدی عملکرد را فراهم می‌کند. ریچارد لیدبتر می‌گوید که اجرای GTA 6 با نرخ ۶۰ فریم در این کنسول بعید است.

این تحلیلگر در آخرین اپیزود پادکست Digital Foundry Direct اعلام کرد که اگر Grand Theft Auto 6 با نرخ ۳۰ فریم بر قانیه روی پلی استیشن 5 اجرا شود، پلی استیشن 5 پرو امکان تجربه بازی با همین نرخ فریم را فراهم خواهد کرد. بااین‌حال ریچارد لیدبتر خاطرنشان کرد که کنسول PS5 از پس اجرای جی‌تی‌ای ۶ با نرخ ۶۰ فریم بر نمی‌آید، اما اگر این اتفاق غیرمحتمل رخ دهد، می‌توان انتظار اجرای بازی با همین نرخ در کنسول PS5 Pro را نیز داشت.

پلی استیشن 5 پرو احتمالا برای عرضه در پاییز یا تعطیلات پایان سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است؛ هرچند کمبود بازی‌های انحصاری در زمان عرضه می‌تواند منجربه تأخیر کنسول شود. بازی Grand Theft Auto 6 در زمانی نامعلوم از سال ۲۰۲۵ در دسترس کاربران کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قرار خواهد گرفت. کاربران کامپیوتر نیز احتمالا با فاصله یک یا دو سال قادر به تجربه بازی خواهند بود.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو