طرز تهیه اسنک سوسیس | یکی از محبوب‌ ترین فینگرفودها

طرز تهیه اسنک سوسیس | یکی از محبوب‌ ترین فینگرفودها


منبع: تاپ تراول

1

1403/1/4

11:21


اسنک سوسیس یکی از محبوب‌ ترین غذاها در ایران است، که می‌توان به عنوان ناهار، میان وعده یا شام…

اسنک سوسیس یکی از محبوب‌ ترین غذاها در ایران است، که می‌توان به عنوان ناهار، میان وعده یا شام استفاده شود. اسنک سوسیس از پر طرفدارترین فست فودها محسوب می‌شود، که می‌توانید در تولد یا دورهمی‌ها به عنوان فینگرفود استفاده کنید. اسنک انواع‌های بسیار زیادی را دارد مانند اسنک سوسیس و قارچ، اسنک سوسیس گوشت و مرغ، اسنک سوسیس پیتزایی و…. است. اسنک غذایی بسیار ساده و خوش طعم است و خیلی زود آماده می‌شود، که می‌توانید با اسنک ساز یا ماهی‌تابه آن را آماده کنید.

طرز تهیه اسنک سوسیس

انواع اسنک سوسیس

اسنک سوسیس یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که برای افراد شاغل یا دانشجو‌ها بسیار مناسب است، زیرا این غذا زمان پخت زیادی نیاز ندارد و خیلی زود آماده می‌شود. اسنک سوسیس را حتی می‌توان در منزل هم آماده کنید. انواع‌های مختلفی را دارد که شامل اسنک سوسیس ساده، اسنک سوسیس با قارچ، اسنک سوسیس با گوشت مرغ و گوشت قرمز، اسنک سوسیس با پنیر پیتزا و…. می‌شود.

طرز تهیه اسنک سوسیس ساده

برای درست کردن اسنک سوسیس ساده ابتدا سوسیس‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. می‌توان از سوسیس کوکتل دودی یا آلمانی استفاده کنید. سیب زمینی‌ و پیاز به صورت نگینی خرد شود، و به صورت جداگانه از هم آن‌ها را سرخ کنید، آن‌ها را از ماهی تابه خارج کرده و رب گوجه را تفت دهید تا خام بودن آن کامل گرفته شود. در نهایت تمام مواد از قبل سرخ شده را به رب گوجه اضافه کنید و ادویه‌های لازمه که شامل نمک، فلفل، زردچوبه و…. می‌شود را به مواد اضافه کنید و کامل هم زنید تا مخلوط شود.

دستگاه اسنک ساز را روشن کنید چند دقیقه زمان دهید تا کامل داغ شود با کره یا روغن کف آن را چرب کنید. مواد آماده شده را در نان تست بزارید و به مدت 5 الی 7 دقیقه زمان دهید تا نان تست درون دستگاه بماند تا دو طرف نان کامل طلایی و آماده سرو شود. می‌توان با سس تند یا سس کچاب آن را میل کنید.

طرز تهیه اسنک سوسیس

طرز تهیه اسنک سوسیس با قارچ

برای تهیه اسنک سوسیس با قارچ ابتدا پیاز‌ها را اول به صورت نگینی خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید، مقداری طلایی که شد، سیب زمینی از قبل نگینی شده را به پیاز اضافه کنید ، اجازه بدید تا کمی سرخ شود و بعد سوسیس را به سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. نیاز نیست سوسیس خیلی سرخ شود. قارچ‌ها را جداگانه سرخ کنید بعد به سیب زمینی و سوسیس اضافه کنید. در نهایت ادویه‌های لازمه به مواد اضافه شود، در صورتی که علاقه به آویشن داشته باشید می‌توانید به آن اضافه کنید، تا خوش عطر و خوش طعم باشد. مواد آماده شده در نان تست ریخته شود و در اسنک ساز قرار دهید و به زمان 10 دقیقه فرصت داده تا کامل دو طرف نان طلایی و آماده شود.

اسنک سوسیس پیتزایی

ساندویچ یا اسنک سوسیس یک نوع فست فود محسوب می‌شود. اکثر ایرانی‌ها به فست فود علاقه‌مند هستند. بهتر است در منزل اقدام به تهیه اسنک کنید. برای اسنک سوسیس پیتزایی از نان تست،سوسیس، سیب زمینی، فلفل دلمه، پیاز یا پیازچه، ادویه و پنیر پیتزا استفاده می‌شود. که نحوه پخت آن طبق بقیه اسنک‌ها می‌شود و برای این نوع اسنک در نهایت پنیر پیتزا را به مواد درون نان اضافه کنید و در دستگاه قرار بدید. به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تا کامل آماده شود.

طرز تهیه اسنک سوسیس

اسنک سوسیس با طعم گوشت مرغ

اسنک سوسیس یکی از خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین غذاها محسوب می‌شود. اکثر مردم این نوع غذا را به عنوان ناهار یا میان وعده استفاده می‌کنند. اسنک را می‌توانید در منزل با طعم‌های متفاوت درست کنید. در این نوع اسنک مانند بقیه اسنک‌ها از همان مواد اولیه استفاده و فقط گوشت مرغ به مواد هم اضافه می‌شود. که برای اشخاصی که مرغ یا گوشت قرمز علاقه دارند می‌توانند این دو مورد را به اسنک سوسیس اضافه کنند و طعمی متفاوت‌تر داشته باشد.

اسنک سوسیس رول شده

این نوع اسنک سوسیس رول شده یک نوع خوراکی بریتانیایی است. این نوع غذا در واقع فینگرفود محسوب می‌شود که برای پذیرایی از مهمانان خود می‌شود استفاده کرد. طرز تهیه اسنک سوسیس رول شده بسیار ساده است؛ زیرا این نوع غذا در مدت زمان کوتاهی قابل تهیه است، به همین دلیل غذایی بسیار محبوب و پرطرفدار به شمار می‌آید. مواد اولیه مورد استفاده این نوع اسنک شامل سوسیس، زرده تخم مرغ، سیاه دانه یا کنجد، خمیر نان باگت یا پیراشکی و روغن می‌شود.

طرز پخت اسنک سوسیس رول شده

برای آماده کردن مواد به 10 دقیقه زمان لازم است. اما برای پخت این نوع اسنک حدودا 45  دقیقه زمان نیاز داریم. سوسیس‌ها را در دو طرف برش دهید و آن‌ها در روغن تفت داده شود. مرحله بعد آماده کردن خمیر اسنک است که با وردنه می‎توانید خمیر را ورز دهید و پهن کنید به ابعاد‌های 2 الی 3 سانتی برش داده و اطراف سوسیس بپیچانید و در سینی چرب شده قرار دهید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه بریزید و با همزن آن را کامل هم زنید، در نهایت روی سوسیس‌ها بریزید. در فر قرار داده و به مدت زمان 45 دقیقه اجازه دهید تا آماده شود.

کالری اسنک سوسیس

هر 100 گرم اسنک حدودا 350 کالری دارد. برای کاهش دادن کالری در این غذا می‌توانید سس، روغن، سیب زمینی و کره را حذف کنید. برای جایگزین این موارد می‎توانید از ذرت، اسفناج، هویچ و…. برای مقوی بودن و سالم‌تر شدن این نوع غذا استفاده کنید. هر 100 گرم سوسیس خام حدودا 250 کالری دارد. سرخ کردن سوسیس باعث افزایش کالری بیشتری می‌شود. برای کم کردن کالری می‌توانید آن را آبپز کنید.

نحوه پخت اسنک سوسیس در ماهی تابه

بعد از آماده کردن مواد اسنک سوسیس، یک ماهی تابه را به مقدار کم با روغن یا کره چرب کنید و روی حرارت قرار دهید. به صورت مرتب اسنک‌ها در ماهی تابه بچینید و یک ظرف نشکن سنگین روی آن‌ها بگذارید و مدت زمان 5  دقیقه یک طرف نان که سرخ شد می‌توانید طرف دیگر آن را برعکس کنید تا سرخ شود.

طرز تهیه اسنک سوسیس در فر

با استفاده از فر تهیه اسنک سوسیس خیلی راحت تر از ماهی تابه است. ابتدا مواد اسنک را آماده می‌کنیم و در نان تست مواد را قرار می‌دهیم. در سینی فر نان تست را می‌چینیم. قبل از چیدمان اسنک‌ها سینی فر را با استفاده از کره یا روغن چرب کنید. و درجه فر را روی 180 یا 160 بزارید و سینی را در فر قرار دهید به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا آماده شود و با سس خردل یا کچاب سرو کنید.

طرز تهیه اسنک سوسیس با کالباس

این نوع اسنک سوسیس با کالباس یه ترکیب بسیار خوش طعم و عطر است. بنابراین اسنک‌ها سلیقه‌ایی هستند و می‌توانید با هر نوع مواد غذایی که علاقه دارید ترکیب کنید و نوش جان کنید. در این نوع اسنک از کالباس با ترکیب سوسیس استفاده شده است. مواد اولیه در این نوع اسنک شامل قارچ، ادویه، فلفل دلمه‌ایی، پنیر پیتزا، پیاز، نان تست و روغن یا کره می‌شود. طرز تهیه این نوع اسنک مانند اسنک‌های قبل آماده می‌شود و در نهایت می‌توانید با سس یا سس خردل میل بفرماید.

طرز تهیه اسنک سوسیس

نکات اسنک سوسیس با کالباس

در این نوع اسنک بنابر سلیقه می‌توانید به جای کالباس از گوشت چرخ شده استفاده کنید. افرادی که علاقه به کالباس یا سوسیس ندارند می‌توانند به جای این دو مورد از سیب زمینی و کدو پخته استفاده کنند. برای مصرف سس معمولا از سس خردل یا سس کچاپ استفاده می‌کنند، اما افرادی که مزاج تندی را دارند می‌توانند از سس‌های تند استفاده کنند.

اسنک سوسیس با سیب زمینی

 طرز تهیه اسنک سوسیس و سیب زمینی مانند بقیه اسنک‌ها است. موادهای اولیه اسنک سوسیس با سیب زمینی همانطور که از اسم آن مشخص است، از سیب زمینی، سوسیس، پیاز و روغن تشکیل می‌شود. رب گوجه و ادویه به مواد اضافه شود و مواد بعد از آماده شدن می‌توانید در نان تست بگذارید. نان تست‌های آماده را در فر یا دستگاه اسنک ساز قرار داده شود به مدت 10 دقیقه اجازه دهید تا نان تست طلایی شود.

سخن پایانی

اسنک سوسیس یکی از محبوب‌ترین فینگرفودها است که در مراسمات مختلفی برای مهمانی و پذیرایی از آن‌ها به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند. مواد تشکیل دهنده اسنک سوسیس به صورت سلیقه‌ای است و در کنار سوسیس می‌توانید بنابر علاقه خود گوشت مرغ یا گوشت چرخ شده و…. استفاده کنید. زمان پخت این نوع غذا حدودا 10 دقیقه است. پخت اسنک سوسیس انواع‌های بسیار زیادی را دارد؛ مانند اسنک پیتزایی، اسنک با طعم گوشت چرخ شده و…. است. این نوع غذا بیشتر مناسب دانشجو‌ها و افراد شاغل است که وقت کمی برای میل کردن غذا دارند. اسنک سوسیس یک نوع فست فود محسوب می‌شود که از کالری بالایی برخوردار است.ش

نظرات


تصویری


ویدئو