طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی

منبع: نم نمک

1

1403/1/15

13:42


در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با مرغ و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساناز سانیا و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی به سبک آلمانی و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی ساده و سوپ کدو حلوایی بسیار خوشمزه برای مهمانی و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با سیب زمینی و طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با خامه در نم نمک.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی

مواد لازم سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی

  • سیب زمینی متوسط : 3 عدد
  • کدو حلوایی خرد شده : 2/5 پیمانه
  • پیاز بزرگ : یک عدد
  • آب مرغ : 2 لیوان
  • شیر : یک لیوان
  • کره : 10 گرم
  • نمک و فلفل
دستور تهیه سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی

دستور تهیه سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی

سیب زمینی ها را درشت خرد می کنیم. پیاز را هم به همین صورت خرد می کنیم.

سیب زمینی و پیاز و کدوحلوایی را توی قابلمه می ریزیم. آب مرغ و کمی نمک و فلفل را هم اضافه می کنیم. باید صبر کنیم تا این مواد خوب بپزند و حسابی نرم بشوند.

راه دیگر هم این است که این سبزیجات را در فر کبابی کنیم و بعد پوست آنها را بکنیم و خرد کنیم و بعد ادامه ماجرا. حالا باید همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزیم و پوره کنیم.

بعد از یکدست شدن سبزیجات ، در آخر شیر را اضافه می کنیم. باید حواسمان به غلظت سوپ مان باشد که کم و زیاد نشود. غلظتش که به اندازه شد کره را اضافه کرده و نمک و فلفل را میزان می کنیم و از روی حرارت برمی داریم.

حتی می توانیم به جای شیر از خامه هم استفاده کنیم که خوشمزه تر و مجلسی تر بشود.

خواص کدو حلوایی

کدوتنبل تقریبا به اندازه هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی اکسیدانی برای مقابله با سرطان ، بیماری های قلبی و عروقی یا آفتاب سوختگی موثر است ، از پیری چشم جلوگیری می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

خواص سیب زمینی

سیب زمینی پخته یک غذای استثنایی مفید با کالری کم و فیبر غذایی بالاست که قدرت دفاعی چشمگیری در برابر بیماری های قلبی- عروقی و سرطان دارد اما نباید با چربی یا سرخ کردن ، تمام این فواید را از آن گرفت. سیب زمینی غنی از ویتامینC ، B6، مس ، پتاسیم ، منگنز و فیبرغذایی است ضد رادیکال های آزاد فعالیت می کند ، کاهش دهنده فشارخون است و ویتامینB6 بالایی دارد. این ویتامین سلول های مغز را می سازد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو