معرفی کامل و بررسی فیلم سینمایی زنبور کارگر

معرفی کامل و بررسی فیلم سینمایی زنبور کارگر


منبع: پلازا

1

1403/1/17

14:05


معرفی کامل و بررسی فیلم سینمایی زنبور کارگر

فیلم زنبور کارگر یکی از فیلم‌های ایرانی اکران شده در سال 1402 است که توانست مورد توجه قرار گیرد و فیلمی اجتماعی محسوب می‌شود. در ادامه مقاله پیش رو با معرفی و بررسی این اثر همراه شما هستیم.

سعید نعمت‌الله کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل ایران در 10 شهریور 1356 متولد شد. او کار خود را از سال 1386 با فیلمنامه‌نویسی شروع کرد و در سال 1387 فیلمنامه فیلم حوالی اتوبان را نوشت. او سپس فیلمنامه‌نویسی سریال‌هایی همچون رستگاران، زیر هشت، خون‌بها، جراحت، شیدایی، مادرانه، میکائیل، پشت بام تهران، زیر پای مادر، زمین گرم و حکم رشد برعهده داشت. آقای نعمت‌الله کارگردانی سریال‌های زمین گرم و پدر گواردیولا را برعهده داشت. در این مقاله به سراغ جدیدترین فیلمنامه او می‌رویم.

فیلم زنبور کارگر به کارگردانی و تهییه‌کنندگی افشین صادقی و نویسندگی سعید نعمت‌الله ساخته شده است. آقای صادقی پیش از این فیلم مقلد شیطان را کارگردانی کرده بود و تصمیم به ساخت این اثر در سال 1398 گرفت. در مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم زنبور کارگر همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم زنبور کارگر

ژانر فیلم زنبور کارگر درام، اجتماعی و جنایی است. این اثر نخستین بار در 29 شهریور 1402 اکران سینمایی شد و در 16 اسفند 1402 برای اکران آنلاین فیلیمو قرار گرفت. مدت زمان فیلم سینمایی زنبور کارگر 87 دقیقه است.

داستان فیلم زنبور کارگر

داستان فیلم زنبور کارگر

این اثر درباره زنی به نام الهام فروزنده است که یکی از نامزدهای انتخابات آینده محسوب می‌شود. او پسری به نام آهی دارد که هنگام دعوا با نامزدش به سر بیوک، مردی که قصد فیصله دادن دعوا را دارد، ضربه‌ای وارد می‌کند و او را به قتل می‌رساند. الهام با نفوذی که دارد، سعی می‌کند مسیر پرونده را عوض کند تا پسرش قاتل شناخته نشود اما اینجی، دختر بیوک، درمی‌یابد که تمام داستان‌ها ساختگی هستند و قصد دارد تا حقیقت را آشکار کند.

بازیگران فیلم زنبور کارگر

در این بخش قصد داریم تا مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی فیلم داشته و به معرفی سایر آنها بپردازیم.

حمید فرخ‌نژاد در نقش هادی

بازیگران فیلم زنبور کارگر

حمید فرخ‌نژاد بازیگر ایرانی در 28 فروردین سال 1348 به دنیا آمد. او فعالیتش را از سال 1369 به عنوان دستیار کارگردان شروع کرد و سپس در فیلم در کوچه‌های عشق توانست اولین تجربه بازیگری خود را داشته باشد. آقای فرخ‌نژاد بازیگر بزرگی در سینمای ایران محسوب می‌شود و تا کنون موفق به کسب دو سیمرغ بلورین شده است. از آثار مشهور این بازیگر باید به عروس آتش، استرداد، ارتفاع پست، به رنگ ارغوان، طبل بزرگ زیر پای چپ، چهارشنبه‌سوری، گشت ارشاد و خوب، بد، جلف اشاره کنیم.

پگاه آهنگرانی در نقش اختر

هنرپیشه های فیلم سینمایی زنبور کارگر

پگاه آهنگرانی هنرپیشه اهل ایران در 2 مرداد 1363 متولد شد. او بازیگری را به واسطه مادرش منیژه حکمت و پدرش جمشید آهنگرانی شروع کرد. این هنرپیشه در سال 1369 با فیلم گربه آوازخوان کار خود را آغاز کرد و با فیلم دختری با کفش‌های کتانی توانست مورد توجه قرار گرفت‌. خانم آهنگرانی تا کنون یکبار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است. از آثار مشهور این هنرپیشه باید به زندان زنان، سه زن، آتش سبز، راه آبی ابریشم، ورود آقایان ممنوع، دربند، مادر قلب اتمی، هفت ماهگی، قاتل اهلی و بدون قرار قبلی اشاره کنیم.

سعید آقاخانی در نقش بیوک

خلاصه فیلم سینمایی زنبور کارگر

سعید آقاخانی بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان اهل ایران در 4 اسفند 1350 چشم به جهان گشود‌. او کار خود را از سال 1372 با سریال پرواز ۵۷ شروع کرد و سپس بعد از چند سریال موفق با سریال من یک مستأجرم و متهم گریخت به شهرت رسید. سعید آقاخانی تا کنون یکبار برای فیلم خداحافظی طولانی بازیگر نقش اول مرد شده است. این بازیگر در جایگاه کارگردان نیز صاحب آثار خوبی است. سریال‌های نقطه سر خط، دزد و پلیس و سری نون خ همگی از آثار کارگردانی شده توسط او هستند. به علاوه فیلم‌های بعدازظهر سگی سگی، لامپ ۱۰۰، آباجان، بنفشه آفریقایی، رحمان ۱۴۰۰ و فیلم تمساح خونی از آثار سینمایی مشهور او هستند.

شبنم مقدمی در نقش الهام فروزنده

مدت زمان فیلم سینمایی زنبور کارگر

شبنم مقدمی متولد 3 فروردین 1351 است. این هنرپیشه را از سال 1376 و فیلمی سینمایی به نام زخمی آغاز کرد و پس از آن در همان سال در مجموعه تلویزیونی گل‌های آفتابگردان حضور پیدا کرد. خانم مقدمی سال بعد یعنی 1377 وارد رادیو نیز شد و در برنامه‌هایی همچون خانه کاغذی، هفت شنبه، خط خطیم و هفت ترانه حضور داشت. در این میان شبنم مقدمی مدتی کم کارتر شد از همیشه شد اما با سریال هفت سنگ بازگشت موفقی در زمینه طنز داشت. سریال هیولا سکوی پرتاب بعدی زندگی او بود و باری دیگر مهارت خانم مقدمی را ثابت کرد به طوری که امروز او نیز یکی از پول‌سازترین بازیگران زن سینما است‌.

او تا کنون دوبار برنده سیمرغ بلورین شده و از بهترین فیلم‌های این بازیگر باید به به نام پدر، همیشه پای یک زن در میان است، کودک و فرشته، بوسیدن روی ماه، ابد و یک روز، زاپاس، خجالت نکش، شبی که ماه کامل شد و ستاره بازی اشاره کنیم.

حسین مهری در نقش آهی

ژانر فیلم زنبور کارگر

حسین مهری بازیگر ایرانی متولد 23 آبان 1363 است‌. این هنرپیشه بازیگری را از نقش‌های کوتاه آغاز کرد تا اینکه موفق شد با سریال زمانه مورد توجه قرار گیرد. آقای مهری عمدتا در تلویزیون حضور پیدا کرده و از آثار شاخص آن باید به سریال‌های همه چیز آنجاست، نابرده رنج و زیر هشت اشاره کنیم‌‌. او در فیلم‌های معراجی‌ها، ماجرای نیمروز و ماجرای نیمروز:رد خون، هفت و نیم حضور پیدا کرده است.

ستایش موسوی در نقش اینجی

بررسی فیلم ایرانی زنبور کارگر

ستایش موسوی بازیگر جوان اهل ایران در 6 تیر 1372 متولد شد. او بازیگری را از کلاس‌های بازیگری شروع کرد و سپس برای بار نخست در سال 1397 با فیلم هستی جلوی دوربین رفت. خانم موسوی با سریال دیو و ماه پیشونی توانست به شهرت برسد. از آثار دیگر او باید به فیلم پشت دیوار سکوت اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی زنبور کارگر عبارتند از:

  • علیرضا آرا در نقش رجب
  • مجید نوروزی در نقش سینا
  • داریوش سلیمی در نقش رئیس پمپ بنزین
  • علی اولیایی
  • مارال فرجاد

نقد فیلم سینمایی زنبور کارگر

زنبور کارگر در واقع یک فیلم درام، اجتماعی و جنایی است که لایه‌های پنهان سیاسی نیز دارد. تحسین‌برانگیزترین بخش فیلم، فیلمنامه قوی حمیر نعمت‌الله است که به خوبی نگارش شده و موضوعی تکراری را در بستر یک اتفاق نو برای مخاطب به تصویر می‌کشد. فیلم ریتم خوبی دارد اما بازی بازیگران با وجود اینکه با بازیگران خوبی طرف هستیم، در حد فیلمنامه نیست و می‌توانست خیلی بهتر باشد.

نقد فیلم سینمایی زنبور کارگر

فیلم یا به دلیل اصلاحات و یا کارگردانی نتوانسته مفهوم اصلی خود را به مخاطب انتقال دهد و در عین اینکه می‌توانست اثری قوی شود، به دلیل این ویژگی تبدیل به فیلمی متوسط شد. در مجموع نمرات فیلم سینمایی زنبور کارگر متوسط هستند و فیلم ارزش یکبار تماشا را دارد.

سخن پایانی

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم ایرانی زنبور کارگر همراه شما بودیم و سعی کردیم تعریف کاملی از آن داشته باشیم. این فیلم به دید فیلمنامه خوب خود ارزش تماشا را دارد. شما چطور فکر می‌کنید و سطح زنبور کارگر را در چه حد می‌دانید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو