بازی مونوپولی چیست و چگونه بازی کنیم؟

منبع: پلازا

1

1403/1/19

12:29


بازی مونوپولی چیست و چگونه بازی کنیم؟

مونوپولی را می‌توان یک بازی تخته‌ای بسیار جذاب دانست که در آن بسته به تعداد نفرات می‌توانید با سرگرمی خوبی مواجه باشید که بد نیست بدانید در ادامه به معرفی و بررسی بازی مونوپولی پرداخته‌ایم.

امروزه بازی‌های بسیاری با تشابه به مونوپولی عرضه شده‌اند که بد نیست بدانید تقریباً می‌توان گفت ماهیت اجرای همگی آنها یکسان بوده است. هدف از ساخت و عرضه بازی‌های شبیه Monopoly در واقع مدیریت اصولی بودجه و بانکداری شخصی بوده است که در این زمینه می‌توانید با خانه‌ها و کاراکترهای مختلفی مواجه باشید. اگر تصمیم دارید بیشتر با این بازی تخته‌ای آشنا شوید کافیست که در ادامه این بررسی با سایت پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

بازی مونوپولی (Monopoly) چیست؟

مونوپولی را می‌توان یک بازی تخته‌ای محبوب دانست که در آن کاراکترها و مکان‌های بسیاری برای خرید و فروش قرار داشته است. در ادامه این نوشته می‌توانید به طور کامل با این بازی و نحوه اجرای آن آشنا شوید.

بررسی بازی Monopoly

در رابطه با نحوه اجرای بازی مونوپولی باید بدانید که این بازی با تعدادی کارت و تعدادی سلول‌ها که در روی تخته بازی ترسیم شده و دو تاس همراه بوده است. هر یک از اتاق‌ها و مکان‌های بازی با ارزش گذاری مختلفی همراه هستند که باید بدانید روی برد اصلی اسم محله‌ها و خیابان‌هایی که در بازی وجود داشته است ثبت شده که در سمت مقابل می‌توانید با موارد دیگری نظیر اداره برق و اداره آب و حتی زندان و یا پارکینگ‌ها مواجه شوید.

بازی مونوپولی

پیش از آغاز بازی به هر یک از اشخاصی که در بازی حضور دارند مبلغ ۱۵۰۰ دلار داده می‌شود که یک شخص باید حتماً به عنوان بانکدار انتخاب شود تا بتواند مدیریت موجودی بانک و بازی را مد نظر قرار داشته باشد. در ابتدا تمام بازیکنان به نوبت دو تاس را ریخته و هر کسی که در مجموع بتواند بیشترین عدد را بیاورد، آغاز کننده بازی خواهد بود. بعد از اینکه مشخص شد چه شخصی باید بازی را آغاز کند، دو تاس را دریافت می‌کند و باید آنها را روی برد بازی بیندازد و بر اساس مجموع اعداد به نمایش درآمده باید مهره خود را به حرکت در بیاورد.

بعد از وارد شدن به خانه مد نظر، اگر خیابان یا مکانی که در آن قرار گرفته متعلق به شخصی نباشد، وی با پرداخت هزینه می‌تواند مکان مربوطه را به نام خود ثبت نماید و اگر خانه‌ای که در آن قرار گرفته متعلق به شخص دیگری باشد، باید جریمه آن را بپردازد. در خصوص جریمه و یا هزینه خرید و حتی ساخت و ساز، یک دفترچه راهنما در اختیار بانکدار بوده است که وی با مدیریت بازی می‌تواند این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد. در طول بازی خانه‌هایی نظیر مالیات وجود داشته است که اگر مهره شما روی آنها برود باید مالیات را به بانک بپردازید و یا می‌توانید روی خانه‌هایی بروید که در آنها یک شانس دارید تا از کارت‌های موجود در بانک یک گزینه را بردارید.

این اطلاعات به طور کامل در اختیار بانکدار قرار می‌گیرد که وی با مدیریت اصولی بازی می‌تواند سرگرمی را برای مدت زمان طولانی برای دیگر اشخاصی که در بازی حضور دارند به ارمغان بیاورد. نکته جالب بازی زمانی نمایان می‌شود که در حین بازی اشخاصی تصمیم می‌گیرند که با یکدیگر متحد شوند و این موضوع می‌تواند خطرات بسیاری را برای دیگر کاربران بازی به ارمغان بیاورد. در همین بین باید حواستان حسابی به بودجه‌ای که در اختیار دارید باشد؛ زیرا اگر به صورت بی‌رویه مکان‌هایی که در آن قرار می‌گیرد را خریداری نمایید در هنگامی که روی خانه دیگر اشخاص قرار می‌گیرید با مشکل مواجه خواهید شد که اگر بودجه‌ای برای پرداخت نداشته باشید باید ملک و املاک خود را با هزینه کمتری به بانک به فروش برسانید تا بتوانید پول نقد دریافت کنید و سپس جریمه کاربران را بپردازید.

برای جلوگیری از پرداخت هزینه می‌توانید با شخص مقابل به تعامل بپردازید و اگر بتوانید نظر مثبت او را جذب کنید می‌توانید از پرداخت جریمه طفره بروید اما باید حواستان به قولی که به او می‌دهید باشد زیرا در آینده باید به آن عمل نمایید. این بازی شباهت بسیاری به بازی تخته‌ای عمو پولدار داشته است که بد نیست بدانید محدودیتی در این بازی وجود نداشته و تا زمانی که بتوانید خرید و فروش انجام دهید قادر به ادامه دادن بازی خواهید بود.

امروزه از بازی مونوپولی به عنوان یک گزینه سرگرم کننده و عالی برای تقویت مهارت‌های مالی استفاده می‌شود که بد نیست بدانید محدودیت سنی برای بازی وجود نداشته و این موضوع می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا با خیالی آسوده بتوانید بازی را در اختیار فرزندان خود قرار دهید. همانطور که گفته شد خیابان‌ها و خانه‌ها و ملک و املاک بسیاری در بازی وجود داشته که اگر بتوانید مجموع خرید مناسبی را از طریق ۱۵۰۰ دلار خود داشته باشید می‌توانید به یکی از ثروتمندترین بازی‌های مونوپولی تبدیل شوید و در آینده شهر برای دیگر اعضای بازی تصمیم گیری نمایید.

بازی مونوپولی

برای اجرای بازی نیازی به دانش خاصی نیست و در مدت زمان کوتاهی می‌توانید این بازی را از دیگر اشخاصی که آن را تجربه کرده‌اند یاد بگیرید. اما موضوعی که در این زمینه باید به آن اهمیت داده شود رمز و رازهایی بوده که در طول بازی ممکن است به صورت تجربی با آنها مواجه شوید و این موضوع ممکن است از سوی اشخاصی که قصد دارند بازی را به شما آموزش دهند مطرح نشود. اخیراً نسخه‌های مختلفی از این بازی با نام‌های متنوع منتشر داده شده است که تقریباً می‌توان گفت تمامی آنها به بک بازی مونوپولی شبیه هستند و هدف اصلی آنها آشنایی شما با بانکداری خصوصی و مدیریت بودجه بوده است که بسته به نوع بازی ممکن است با کاراکترها و ساختمان‌های مختلفی مواجه باشید.

سخن پایانی

معرفی و بررسی بازی مونوپولی به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید در طول این نوشته به اطلاعات بسیار مهمی از بازی اشاره شد که پیش از تجربه آن می‌تواند برای شما مفید واقع شود. اگر احساس می‌کنید که عناوین مشابه دیگری نیز وجود داشته که عملکرد بهتری را نسبت به بازی مونوپولی در اختیار داشته می‌توانید نام بازی را برایمان به اشتراک بگذارید. همچنین شما عزیزان می‌توانید دیدگاه خود نسبت به بازی و نوشته فوق را برایمان به اشتراک بگذارید و از این طریق به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو