داستان عجیب مصدومیت بیرانوند | جانشین علیرضا بیرانوند کیست؟

داستان عجیب مصدومیت بیرانوند | جانشین علیرضا بیرانوند کیست؟


2

1403/1/19

20:18


داستان عجیب مصدومیت بیرانوند | جانشین علیرضا بیرانوند کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مهرشاد اسدی دروازه‌بان سوم پرسپولیس که مثل رفیعی از ابتدای فصل گذشته همراه سرخ‌هاست حالا دروازه‌بان دوم تیمش به حساب می‌آید.این دروازه‌بان ۲۳ ساله و اهل قائمشهر در برخی بازی‌های نیم فصل اول که پرسپولیس بازیکن کم داشت و یحیی از سه دروازه‌بان در لیست تیمش سود می‌برد روی نیمکت نشست ضمن اینکه در بازی نیم فصل دوم هم نیمکت نشین بود.حالا و با مصدومیت بیرانوند دوران تازه‌ای برای این دروازه‌بان جوان شروع شده و می‌تواند چند بازی پشت سر هم را از روی نیمکت شروع کند.

علیرضا بیرانوند

اسدی در نیمه دوم دیدار با مس رفسنجان که هفته قبل به صورت تدارکاتی برگزار شد به میدان رفت و گلی نخورد. او هم مثل رفیعی در بازی‌ها دوستانه به میدان رفته که البته تعدادش زیاد نبوده و بازی رسمی برای پرسپولیس انجام نداده است.از مدت‌ها قبل و زمانی که بیرانوند به پرسپولیس پیوست همیشه دروازه‌بان دوم بودن در این تیم مهم بوده، اما حالا و در شرایطی که هیچ گلر نام آشنایی در لیست سرخ‌ها نیست اسدی دروازه‌بان دوم تیمش به حساب می‌آید و شاید شانس این را داشته باشد که در صورت لغزش رفیعی از او نیز استفاده شود.نکته اینجاست که اسدی هم در تمرینات و بازی‌های دوستانه تیمش درخشیده و اینچنین همواره مورد تمجید کادر فنی و مدیران باشگاهش قرار گرفته است. در عین حال همبازیان نام آشناتر و خود بیرانوند هم همیشه از این دروازه‌بان مثل رفیعی حمایت کرده‌اند و مورد اعتماد گلر ملی پوش پرسپولیس بوده‌اند.

داستان عجیب مصدومیت بیرانوند؛ فیفا به پرسپولیس غرامت می‌دهد؟

علیرضا بیرانوند

داستان مصدومیت علیرضا بیرانوند، یکی از موضوعات داغ فوتبال ایران در چند وقت اخیر است.علیرضا بیرانوند از ناحیه دست راست دچار مصدومیت شده و البته مشخص نیست این اتفاق در فیفادی رخ داده یا در بازی‌های لیگ برتر. باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد کادر پزشکی تیم ملی در مورد علیرضا بیرانوند صادق نبوده و در جریان درد این بازیکن بوده اما با این حال از او استفاده کرده است.کادر پزشکی تیم ملی اما تاکید کرده بیرانوند را سالم به پرسپولیس تحویل داده است و زمانی که او در اختیار تیم ملی بوده، مشکلی نداشته است.

فیفا به پرسپولیس غرامت می‌دهد؟

زمانی که مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی تیم ملی ایران برابر قطر دچار مصدومیت شد، فیفا به پرسپولیس غرامت داد؛ زیرا این اتفاق در بازی‌های ملی رخ داده بود و هم مرتضی بیش از 28 روز از میادین دور بود. اگر بازیکنی در فیفادی مصدوم شود و حداقل 28 روز از میادین دور باشد، فیفا غرامتی به باشگاه این بازیکن (با توجه به دستمزد او) پرداخت می‌کند. به طور مثال اگر بازیکنی 6 ماه از فوتبال دور باشد و دستمزد سالیانه‌اش یک میلیون دلار باشد، فیفا 28 روز از 6 ماه را کم می‌کند و در ازای باقی روزها، بر مبنای همان قرارداد یک میلیون دلاری به باشگاه بازیکن مصدوم غرامت می‌پردازد.

علیرضا بیرانوند

قانون فیفا درباره حمایت از بازیکنان و پرداخت غرامت به باشگاه، به این شرح است: «در ر استای برنامه حفاظت از بازیکنان، فیفا حداکثر 7.5 میلیون دلار به ازای مصدومیت هر بازیکن به باشگاه‌ها می‌پردازد. این مبلغ تا 365 روز قابل پرداخت است که از روز بیست‌وهشتم مصدومیت پرداخت می‌شود (مصدومیت‌های کم‌تر از 28 روز پرداختی ندارند و 28 روز اول پرداختی ندارد). پرداخت غرامت به باشگاه‌ها بر اساس دستمزد پایه بازیکن است و مبلغ غرامت شامل ارقام متغیر، دستمزد معوقه و پاداش عملکرد نمی‌شود».پرسپولیسی‌ها برای اینکه بتوانند از فیفا غرامت بگیرند، این موضوع باید اثبات شود که مصدومیت علیرضا بیرانوند در فیفادی رخ داده است. کادر پزشکی تیم ملی اما زیر بار این ادعا نمی‌رود.مدت زمان دوری علیرضا بیرانوند از میادین 3 الی 5 هفته است و پرداخت غرامت از سوی فیفا به پرسپولیس، بعید به نظر می‌رسد؛ زیرا هم مدت زمان دوری علیرضا بیرانوند از میادین کم است و هم ثابت نشده این اتفاق در اردوی تیم ملی رخ داده است. 

آغاز فوتبال حرفه ای علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند هم مانند هر فوتبالیست دیگری از یک تیم کارش را آغاز کرد که در ادامه به تیم های فوتبالی که علیرضا در آنها بازی کرده می پردازیم.

نفت تهران

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند از سال 2011 یعنی 1390 با تیم نفت تهران فوتبالش را شروع کرد. او نخستین بازی اش را در جام حذفی برابر داماش در 25 اکتبر 2011 معادل 3 آبان 1390 انجام داد. بیرانوند در سال اول ورود خود به دنیای فوتبال به عنوان دروازه بان اول تیمش انتخاب شد. تیم نفت تهران در پایان لیگ برتر مکان سوم را از آن خود کرد و برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه موفق به صعود به لیگ قهرمانان آسیا شد. بیرانوند در 23 مارس 2014 یعنی در 3 فروردین 1393 قراردادش را با تیم نفت تا سال 2015 یعنی تا سال 1394 تمدید کرد.

پرسپولیس

علیرضا بیرانوند در فصل 1396 – 1395 یعنی در تاریخ 27 اردیبهشت 1395 قرارداد دوساله ای را با تیم معروف پایتخت پرسپولیس بست و به این تیم پیوست. عملکرد رضایتبخش او در پرسپولیس موجب شد که او قراردادش را تا 5 سال دیگر یعنی تا سال 1400 تمدید کند./عصرترکیه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو