جدیدترین مدل های کابینت ممبران | راهنمای کامل انتخاب کابینت ممبران

منبع: تاپ ناز

1

1403/1/20

13:58


آشپزخانه یکی از اصلی ترین بخش های خانه است و تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه دارد. بنابراین انتخاب یک نوع کابینت که با دکوراسیون خانه متناسب باشد و کاربردی باشد، …

آشپزخانه یکی از اصلی ترین بخش های خانه است و تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه دارد. بنابراین انتخاب یک نوع کابینت که با دکوراسیون خانه متناسب باشد و کاربردی باشد، اهمیت زیادی دارد. کابینت ممبران یکی از جذاب ترین و پرطرفدار ترین مدل های کابینت های آشپزخانه به شمار می رود که دارای رنگ ها و طرح های متنوع و متناسب با سبک های مختلف دکوراسیون می باشد.

امروزه کابینت های ممبران مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته اند و به دلیل تنوع در رنگ و طرحی که دارند برای تمام سلیقه ها مناسب می باشند. این کابینت ها دارای بدنه ام دی اف با روکش پی وی سی هستند و علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، بسیار جا دار و کاربردی می باشند. در این مطلب انواع مدل های کابینت را همراه با عکس به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران یکی از جدیدترین انواع کابینت ها می باشد که به کابینت وکیوم هم شناخته می شود. کابینت ممبران از متریال ممبران ساخته می شود و با ایجاد حکاکی های مختلف در قسمت های مختلف آن و مقدار زیادی چسب و پولیش و مواد دیگر توانسته طرفداران زیادی را جذب کند.

در واقع ممبران یا همان وکیوم نوعی روکش PVC است که روی مغزی هایی با جنس های مختلف مانند ام دی اف، چوب و یا نئوپان کشیده می شود. روکش ممبران را معمولا روی مغزی ام دی اف می کشند.

ابتدا در صورت نیاز روی این متریال را از قبل ابزار می زنند و طرح مورد نظر را پیاده می کنند. سپس مغزی را به چسب و زین آغشته می کنند. در آخر هم به کمک تکنولوژی مخصوصی، روکش ممبران را روی مغزی می چسبانند و یا به اصطلاح وکیوم (پرس) می کنند.

از متریال ممبران در ساخت کمد، تخت و ویترین های ممبران هم استفاده می کنند. روکش ممبران فقط روی یک طرف از متریال ام دی اف (یا هر جنس مغزی دیگری) کشیده می شود و در طرف دیگر آن ها از روکش ارزان تری مانند PVC سفید استفاده می کنند.

کابینت ممبران کلاسیک

کابینت ممبران کلاسیک، یکی از پرطرفدار ترین مدل های این کابینت است که زیبایی چشمگیری دارد و در عین حال، قیمت آن نسبت به نمونه های چوبی دست ساز بسیار مقرون به صرفه است. برای افرادی که به آشپزخانه شیک و لاکچری علاقه دارند، کابینت ممبران کلاسیک بهترین گزینه می باشد.

کابینت ممبران کلاسیک دارای منبت کاری و کنده کاری های زیبا، ظریف و خاصی است که جلوه ی بسیار زیبایی به محیط خانه می دهد. علاوه بر این منبت کاری ها، یراق های به کار رفته در این کابینت ها مانند دستگیره ها هم طرح دار هستند و برای کانتر یا صفحه کابینت از سنگ یا صفحه ی خاصی استفاده می شود.

کابینت ممبران ساده

کابینت ممبران به دلیل نقش پذیری بسیار بالایی که دارد، معمولا در سبک های کلاسیک ساخته می شود. بیشتر افرادی که قصد خرید کابینت ممبران را دارند طرفدار طرح های کلاسیک و پر نقش و نگار هستند. با این حال، برخی از افراد به کابینت های شلوغ علاقه ندارند و دکوراسیون ساده را ترجیح می دهند. بنابراین انواع مدل های کابینت ممبران ساده در تمام سبک ها ساخته شده اند و شما می توانید کابینت مورد نظر خود را متناسب با آشپزخانه خود انتخاب کنید.

مطلب مشابه: مدل کابینت لمی گلاس + مزایا و معایب این نوع کابینت زیبا

کابینت ممبران مدرن

کابینت ممبران مدرن تزئینات کمتری دارد و ساده تر است. این کابینت طرح ها، ریزه کاری ها و منبت کاری های حکاکی شده ندارد و طراحی ساده و شیکی دارد. کابینت ممبران مدرن برای آشپزخانه های مدرن که فضای کوچکی دارند بسیار مناسب است و در رنگ های مختلف و به دو صورت مات و براق قابل سفارش و اجرا می باشد.

در این سبک از کابینت ممبران به جای دستگیره های طرح دار از دستگیره های مگنتی یا مخفی استفاده می شود و میزان یراق یا ابزاری که در طراحی آن استفاده می شود نسبت به نوع کلاسیک به کمترین مقدار می رسد.

کابینت ممبران نئوکلاسیک

یکی از زیباترین مدل های کابینت ممبران، به سبک نئوکلاسیک است که حد وسط کابینت مدرن و کابینت کلاسیک می باشد. این نمونه از کابینت نه طرح های شلوغ و پر کار کابینت کلاسیک را دارد و نه به اندازه ی کابینت مدرن ساده و بدون طرح است.

در کابینت های نئوکلاسیک، خطوط نرم و ملایم جایگاه خاصی دارند. این نمونه از کابینت ممبران برای پلان های متوسط و بزرگ بسیار گزینه مناسبی است و رنگ بندی آن طیف گسترده ای از رنگ های خنثی را تشکیل می دهد.

کابینت ممبران سفید

انتخاب رنگ سفید برای کابینت های ممبران باعث می شود تا کابینت ها هم ظاهری مدرن و هم ظاهری کلاسیک داشته باشند. همان طور که می دانید رنگ سفید می تواند آشپزخانه ی شما را بزرگ تر و روشن تر نشان دهد.

انتخاب رنگ سفید برای کابینت ها، امکان استفاده از لوسترها و وسایل مدرن را نیز به شما می دهد. اگر کف آشپزخانه شما سرامیک یا پارکت سفید رنگ و یا هر رنگ روشن دیگری است، کابینت ممبران سفید یکی از بهترین گزینه ها برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه شما خواهد بود.

مطلب مشابه: مدل کابینت انزو + 29 مدل کابینت شیک برای آشپزخانه بزرگ و کوچک

البته رنگ سفید دارای معایبی هم هست، برای مثال این رنگ به راحتی آلودگی ها و لکه ها را نشان می دهد و کثیف می شود. البته این ویژگی نیز باعث می شود که شما راحت تر متوجه کثیفی کابینت شوید و سریع تر آن را پاک کنید، در این صورت کابینت های شما دوام بالاتری خواهند داشت.

کابینت ممبران استخوانی

رنگ استخوانی یکی دیگر از رنگ های پر طرفدار برای کابینت ممبران است که زیبایی منحصر به فردی را به محیط خانه می بخشد. این رنگ به دلیل روشن بودن برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است.

کابینت ممبران بژ

یکی دیگر از رنگ هایی که به تازگی برای کابینت های ممبران ترند شده است، رنگ بژ است. رنگ بژ به دلیل طیف روشنی که دارد می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای رنگ سفید در آشپزخانه استفاده شود.

مطلب مشابه: مدل های کابینت کلاسیک + روح بخشیدن به فضای آشپزخانه با شیک ترین مدل کابینت کلاسیک

کابینت ممبران سفید طلایی

ترکیب رنگ های سفید و طلایی در انواع کابینت ها به خصوص مدل ممبران ظاهر بسیار منحصر به فردی را ایجاد می کند و برای آشپزخانه های باز و نورگیر مناسب می باشد. بازتاب نور توسط هر دو رنگ سفید و طلایی باعث بزرگ تر و دلباز تر دیده شدن فضا می شود. علاوه بر آن، یراق آلات مانند دستگیره ها و پایه ها بیشتر به رنگ طلایی و از جنس فلز خواهند بود.

کابینت ممبران سفید صدفی

رنگ سفید صدفی یکی از بهترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه ممبران می باشد چون این رنگ به دلیل انعکاس نور باعث روشنایی و بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه می شود. رنگ صدفی برای کابینت زیبایی منحصر به فردی دارد و بسیاری از افراد آن را به تنهایی یا با رنگ های دیگر ترکیب کرده و استفاده می کنند.

به طور کلی رنگ سفید صدفی بسیار محبوب است و نمونه های ممبران این رنگ نیز ظاهر شیک و مجللی دارند. کابینت های سفید صدفی معمولا در آشپزخانه های بزرگ جلوه ای بسیار خاص و لوکس را به نمایش میگ ذارند.

شما می توانید کابینت های آشپزخانه ی خود را به این رنگ سفارش دهید و یک جزیره به رنگ یکسان و یا به رنگ مشکی و یا خاکستری را نیز سفارش دهید تا هم ظاهر ساده و کلاسیکی داشته باشد و هم رنگ بندی مدرن و زیبایی در آشپزخانه خود داشته باشید.

کابینت ممبران ماهگونی

یکی دیگر از رنگ های جذاب برای کابینت ماهگونی است. کابینت ممبران ماهگونی تم تیره رنگی دارد و به این دلیل برای آشپزخانه های بدون پنجره و نورگیر مناسب یا آشپزخانه هایی با پلان کوچک مناسب نمی باشد.

رنگ ماهگونی را می توان یکی از بهترین رنگ ها برای کابینت ممبران کلاسیک دانست چون در این سبک به خوبی خود را نشان می دهد و جذابیت خاصی به فضای آشپزخانه و نشیمن می بخشد.

کابینت ممبران نسکافه ای

کابینت ممبران با رنگ نسکافه ای می تواند فضای گرم و جذابی را در خانه ایجاد کند. یکی از مزایای رنگ نسکافه ای این است که در تمام سبک ها قابل استفاده می باشد و ترکیب آن با رنگ سفید بسیار شیک و جذاب است. این ترکیب رنگ، به خصوص اگر رنگ سفید در آن بیشتر استفاده شود، برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ مناسب می باشد.

مطلب مشابه: مدل های کابینت کلاسیک + روح بخشیدن به فضای آشپزخانه با شیک ترین مدل کابینت کلاسیک

کابینت ممبران مشکی

مشکی یکی از رنگ های جذاب و تیره که امروزه برای کابینت های ممبران بسیار محبوب است. در نظر داشته باشید که اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است بهتر است از رنگ های تیره استفاده نکنید. اما اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است می توانید از رنگ مشکی استفاده کنید چون رنگ های تیره فضا را کوچک تر نشان می دهند.

در واقع کابینت های مشکی رنگ جذابیت خاصی دارند اما عدم بازتاب نور باعث می شود نتوان از این رنگ در هر فضایی استفاده کرد. مشکی یک رنگ شیک و پر انرژی است که برای پلان های بزرگ با نورگیر زیاد انتخاب فوق العاده ای است.

اگر به رنگ مشکی علاقه دارید، پیشنهاد می شود که فقط بخشی از کابینت های آشپزخانه را به رنگ مشکی انتخاب کنید و از یک رنگ دیگر به عنوان رنگ مکمل نیز استفاده کنید.

کابینت ممبران آبی

رنگ آبی نمایان گر احساس آرامش و پاکی است و این حس را در محیط القا می کند. کابینت آبی بسیار متفاوت و منحصر به فرد است و آشپزخانه را خاص و جذاب می کند. اگر شما به رنگ آبی علاقه مند هستید می توانید کابینت آشپزخانه ممبران خود را به رنگ آبی سفارش دهید.

کابینت ممبران سفید طوسی

ترکیب دو رنگ طوسی و سفید بسیار زیبا و پر طرفدار است و در هر آشپزخانه ای با هر سبکی می توانید از این ترکیب استفاده کنید. در واقع ترکیب رنگ های طوسی و سفید فضای خانه را مدرن تر می کند و احساس آرامش را القا می کند. کابینت های ممبران سفید طوسی ظاهر کلاسیک و مدرن را با هم دارند به همین دلیل جزو کابینت های پست مدرن محسوب می شوند.

مطلب مشابه: دکوراسیون چوبی آشپزخانه + بیش از 30 مدل شیک از طراحی چوب کابینت و دکوراسیون

کابینت ممبران قهوه ای

رنگ قهوه ای یکی از رنگ های پر کاربرد برای کابینت است و حس طبیعت و چوب را به شما منتقل می کند. رنگ قهوه ای بهترین رنگ برای کابینت ممبران کلاسیک است و از زمان قدیم تا به امروز مورد پسند بسیاری از افراد بوده است.

کابینت ممبران زیتونی

کابینت ممبران زیتونی یکی از زیبا ترین مدل های کابینت برای آشپزخانه های بزرگ و متوسط است. زیتونی رنگ ملایم و جذابی است و برای هر سبک دکوراسیونی مناسب است. رنگ زیتونی را می توانید با رنگ های مختلفی مانند قهوه ای، سفید، مشکی و خاکستری ترکیب کنید و آشپزخانه ای منحصر به فرد و زیبا داشته باشید.

کابینت ممبران بدون دستگیره

برای کابینت کلاسیک ممبران برای زیبایی بیشتر باید از دستگیره استفاده کرد، اما برای کابینت مدرن یا ساده ممبران می توان از دستگیره های مخفی یا مگنتی استفاده کرد تا ظاهر مدرن تری داشته باشد و به راحتی باز و بسته شود.

استفاده از کابینت های بدون دستگیره مدرن باعث بزرگ تر دیده شدن پلان آشپزخانه می شود و این کابینت ها از این نظر برای آشپزخانه های کوچک و نقلی بسیار مناسب می باشند.

یکی دیگر از ویژگی های این مدل کابینت، سادگی و زیبایی آن است. کابینت های ممبران بدون دستگیره را می توانید در سبک کابینت مدرن و مینیمال و در هر تم رنگی که می خواهید سفارش دهید.

کابینت ممبران با جزیره

اگر پلان آشپزخانه به اندازه ای باشد که بتوان در آن جزیره ساخت، فضای آشپزخانه بسیار زیبا و کاربردی می شود. ساخت جزیره برای کابینت ممبران با همان رنگ و طرح و یا رنگ متضاد بدنه ها جذابیت خاصی به آن می دهد. شما می توانید از جزیره به عنوان یک کانتر، میز غذا خوری و یا یک کابینت با یونیت جا دار برای قرار دادن ظروف و لوازم مختلف استفاده کنید.

به خصوص کابینت جزیره با متریال ممبران بسیار زیبا می شود و نظر هر کسی را به خود جلب می کند. اگر پلان خانه کوچک است، می توانید از کابینت جزیره چرخ دار استفاده کنید تا در صورت نیاز بتوانید آن را جا به جا کنید.

مطلب مشابه: مدل های کابینت آشپزخانه فلزی + تصاویری از شیک ترین مدل های مدرن کابینت فلزی

کابینت ممبران پله ای

کابینت های ممبران پله ای در سال های اخیر بسیار ترند شده اند و به خاطر زیبایی و کاربردی که دارند در بسیاری از آشپزخانه های مدرن به کار می روند. این مدل کابینت ها به دلیل داشتن عمق های مختلف در قسمت دیواری به صورت پله ای نصب می شوند.

برای درک بهتر موضوع، در نظر بگیرید که در این مدل، کابینت های دیواری و زمینی در عمق معمول خود جای دارند و حد فاصل این دو، به وسیله ی کابینت هایی با عمق بسیار کمتر قرار دارد که معمولا بدون دستگیره است و رنگ آن مخالف کابینت های اصلی می باشد. در این فضا می توان ظروف کوچک و کم عمق را قرار داد.

کابینت ممبران براق

کابینت ممبران را برای آشپزخانه ی خود می توانید به صورت براق سفارش دهید، به طوری که روکش آن با انعکاس نور براق باشد و نور را پخش کند و جلوه ی خاصی به محیط ببخشد.

کابینت ممبران سه بعدی

کابینت های ممبران سه بعدی در اصل همان کابینت های حکاکی و منبت شده هستند که در طراحی آن ها، درِ کابینت به صورت حکاکی شده و دارای طرح ساخته می شود. کابینت ممبران سه بعدی شامل مدل های در پنجره ای، مشبک و به طور کلی نمونه های طرح دار می باشند. این نوع کابینت ها بسیار زیبا هستند و از لحاظ ظاهری، جلوه ی سنتی و کلاسیکی به خانه می بخشند.

کابینت ممبران طرح دار

روکش PVC که در کابینت ممبران به کار می رود، رنگ های متنوعی دارد و می تواند طرح دار نیز باشد. طرح چوب یکی از پر کاربرد ترین طرح هایی است که بر روی روکش ممبران زده می شود.

اگر به کابینت های چوبی علاقه مند هستید، کابینت ممبران طرح دار چوبی انتخاب بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برای شما است که با وجود هزینه ی کمی که دارد، حال و هوای چوب طبیعی با بافت زیبای چوب را تداعی می کند.

مزایا و معایب کابینت ممبران

کابینت ممبران نیز مانند هر کابینت دیگری دارای مزایا و معایبی است که بهتر است قبل از خرید از آن ها مطلع باشید. در ادامه به مهم ترین مزایا و معایب کابینت ممبران می پردازیم.

مزایای کابینت ممبران

کابینت ممبران از مزایای زیادی برخوردار می باشد که شامل موارد زیر هستند:

  • کابینت ممبران قابلیت نقش پذیری بالایی دارد و می‌توان به صورت دو رنگ، سه رنگ و پتینه آن را سفارش داد.
  • امکان ایجاد طرح های سفارشی متناسب با سلیقه شما وجود دارد و شما می توانید طرح دلخواه خود را بر روی چوب اعمال کنید.
  • آب به داخل این کابینت نفوذ نمی کند و نسبت به حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارد.
  • نحوه تمیز کردن کابینت ممبران بسیار آسان است و لکه نمی گیرد.
  • کابینت ممبران مقاومت و طول عمر بالایی دارد و اگر به درستی از آن نگهداری شود، تا سال های طولانی کاملا سالم و زیبا باقی می ماند.
  • کابینت ممبران تنوع رنگی بالایی دارد و می توانید آن را با رنگ متناسب با دکوراسیون خانه خود تهیه کنید.
  • از کابینت ممبران در تمام سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک می توان استفاده کرد.
  • کابینت ممبران سبک و محکم می باشد.
  • این کابینت به دلیل حکاکی و ظرافتی که در آن به کار رفته، زیبایی خاصی دارد.
  • قیمت کابینت ممبران نسبت به کیفیت بالا و زیبایی خیره کننده آن بسیار مناسب می باشد.

معایب کابینت ممبران

مهم ترین معایب کابینت ممبران به شرح زیر می باشد:

  • کابینت ممبران دارای ظرافت ها و حکاکی های زیادی است که ممکن است باعث شلوغی آن شود.
  • پیشنهاد طرح های ظریف و پر کار ممکن است باعث عدم وکیوم درست پی وی سی بر روی ام دی اف خام شود و احتمال دارد کیفیت کار را تحت تاثیر قرار دهد.
  • اجسام تیز می توانند به بدنه و درهای کابینت ممبران آسیب وارد کنند.
  • اگر در ساخت کابینت ممبران از چسب مناسب و با کیفیت استفاده نشود و یا مراحل ساخته شدن آن به درستی انجام نشود، ممکن است بعد از مدتی لایه ی PVC از سطح کار جدا شود یا روکش آن باد کند. به همین دلیل کیفیت و طول عمر کابینت ممبران به سازنده آن بستگی دارد.
  • در آشپزخانه های نور گیر ممکن است طی چند سال روکش ممبران نسبت به نور خورشید واکنش نشان دهد و کمی تغییر رنگ دهد و قدرت چسبندگی آن نیز کاهش پیدا کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو