درمان کمر درد عصبی با چه روش هایی امکان پذیر است؟

درمان کمر درد عصبی با چه روش هایی امکان پذیر است؟


منبع: آرگا

1

1403/2/5

20:05


برای این که بتوانید به راحتی به درمان کمر درد عصبی بپردازید نیاز است تا با این بیماری بیش تر آشنا شوید و در ادامه اطلاعاتی در این زمینه به شما داده می شود و شما می توانید به راحتی نشانه های این بیماری را شناسایی نمایید.

کمر درد های عصبی از بد ترین درد هایی می باشند که امکان دارد شما ان ها را داشته باشید. در واقع این درد ها بیش تر بر اثر خارج شدن اعصاب کمری از بین ستون مهره ها می باشد و این مورد می تواند ان ها را تحت فشار شدید قرار دهد. در این صورت شما درد های عصبی را تجربه می کنید. در واقع این درد های شما می تواند ناشی از درد های ارجاعی باشد و از عصب سیاتیک پا نشات گرفته باشد. بنابراین هر فردی با فرد دیگر می تواند شرایطش متفاوت باشد از این رو نیاز به  متخصص در این زمینه هست تا درد های شما به  درستی شناخته شده و درمان های لازم در این زمینه انجام شود. در ادامه شما را با درمان کمر درد عصبی آشنا خواهیم کرد.

  

درمان درد کمر

آشنایی با درمان کمر درد عصبی

قبل از این که برای درمان درد های کمر خود و درد های عصبی در این زمینه اقدام کنید باید با نشانه هایی که این بیماری می تواند از خودش نشان دهد آشنا شوید. این نشانه ها در هر فردی می تواند به شدت و اندازه های مختلفی باشد از این رو در ادامه شما را با علامت های این بیماری آشنا می کنیم. نشانه های کمر درد عصبی عبارت است از :

  • ضعف های شدید
  • اسپاسم  های عضلانی
  • از دست دادن رفلاکس عصبی
  • درد منتقل شونده به بخش های پایین تنه که با خم شدن، چرخیدن، بلند شدن، ایستادن و یا راه رفتن بیش تر می شود.

درمان ها

برای درمان های این کمر درد ها موارد زیادی گفته شده  است و باید بدانید که اگر عصب کمر شما تحت فشار زیاد باشد می توانید دوره های درمانی را که شامل استفاده از مسکن ها و فیزیوتراپی می باشد را شروع کنید. در این یمان باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید و سعی کنید از افرادی که در این زمینه بسیار حاذق می باشند کمک بگیرید زیرا برخی از درمان های لازم در فیزیوتراپی تهاجمی می باشند و اگر اصولی انجام نشود امکان دارد مشکلات بی شماری در این زمینه برایتان پیدا شده و حتی درد های شما به جای بهبودی بد تر شود.

البته درمان های ساده و پایه ای برای این بیماری وجود دارد و باید بدانید که این درمان های ساده غیر تهاجمی می باشند و بر پایه دارو ها و درمان های خانگی می باشند. یادتان باشد که این روش های درمانی فورا اثر نمی کند و امکان دارد چندین و چند هفته زمان نیاز باشد تا بهبودی خود را بتوانید بهتر ببینید.

درمان کمر درد عصبی

استفاده از دارو ها

  • معمولا برای این درد ها از دارو. های ضد التهابی و غیر استروئیدی استفاده می شود.
  • این دارو ها را متخصص برایتان تجویز می کند و استفاده خود سرانه از این دارو ها می تواند منجر به تشدید شدن بیماری تان شود.
  • این دارو ها برای کاهش التهاب و درد بسیار خوب می باشند.

فیزیوتراپی

  • از دیگر روش های درمان کمر درد های عصبی می توان به فیزیوتراپی های مکرر اشاره کرد.
  • در این روش برای شما حرکت هایی در نظر گرفته می شود که می توانید با استفاده از آن ها سریع تر درد های خود را تسکین داده و بهبودی سریع تر برایتان ایجاد خواهد شد.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

  • اینم روش های خانگی نیز تا حدودی می تواند تسکین دهنده درد های عصبی در کمر شما باشند. در واقع اگر این بیماری برایتان تثبیت شده باشد و پزشک آن را تایید کرده باشد می توانید از این روش ها برای رمان نیز استفاده نمایید.
  • استفاده از کمپرس سرد و یا استفاده از کمپرس گرم می تواند برای درد های شما بسیار خوب باشد و اگر این روش ها را حدودا ۳۰ روز و هر روز چند بار به مدتر ۲۰ دقیقه انجام دهید می توانید اسپاسم ها و درد های این ناحیه را تا حدودی تسکین دهید.

علت های کمر درد عصبی

حرکت کردن

  • اگر بتوانید به صورت منظم و تحت نظر ورزش کنید می توانید از شروع شدن این درد ها پیشگیری کرده و به تسکین درد های خود شدت بخشید.
  • برای این موارد بهترین راه برای شما این است که از یوگای سبک استفاده کنید.
  • ورزش هایی که می توانند به شما کمک کنند تا در این زمینه عضلات خود را بهبود بخشید بسیار خوب می باشند.

اصلاح خوابیدن

  • در واقع خوابیدن بخش مهمی از زندگی است و حدودا یک سوم زمان زندگی شما را تشکیل می دهد.
  • اگر بتوانید اوضاع خواب خود را اصلاح کنید می توانید درد های عصبی تان را به شدت کاهش داده و در نتیجه  کیفیت بهتری برای زندگی تان داشته باشید.
  • بهترین حالت خوابیدن در زمان هایی که درد دارید را بررسی کرده و عادتی مناسب برای این کار را پیدا کنید.
  • می توانید برای بهتر خوابیدن یک بالش در میان پاهای خود بگذارید.

جراحی کردن

باید بدانید که جراحی کردن یکی از کار های بسیار بزرگ تر می باشد و در مراحلی انجام خواهد شد که شما نتوانید به هیچ عنوان از روش هایی که تا کنون نام برده شد استفاده کرده و بهبودی برایتان ایجاد شود‌. این روش آخرین راه درمانی بوده و در ناحیه کمر انجام می شود‌ و پزشک شما می تواند روش های متفاوتی از جراحی برای بهبود درد های عصبی تان استفاده کند.

بهبود کمر درد عصبی در خانه

در این مطلب با انواع درمان های کمر درد عصبی آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی در این زمینه مانند درمان سردرد بیخوابی  و درمان زانو درد عصبی  حاصل کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو