طرز تهیه بستنی جلاتو خوش طعم و ایده آل در خانه

منبع: آرگا

1

1403/2/6

17:01


طرز تهیه بستنی جلاتو با طعم‌ های میوه‌ ای شکلاتی که یک بستنی ایتالیایی کافی شاپی است را می‌ توانید در این بخش مطالعه کنید. این بستنی برای پذیرایی در مهمانی‌ ها مناسب است.

اگر طعم یک بستنی ویژه ایتالیایی را می‌ خواهید، تجربه کنید در این بخش با طرز تهیه جلاتو آشنا شوید. این بستنی رو به عنوان یک دسر فوق العاده می‌ توانید، تهیه کنید.

تهیه انواعی از بستنی‌ های خانگی خوشمزه را می‌ توانید در آرگا تجربه کنید. این بستنی‌ ها طعم فوق‌ العاده‌ ای داشته و می توانید با میوه‌ های متنوع نیز تهیه کنید. شما می توانید با طرز تهیه بستنی شکلاتی نیز آشنا شوید.

مواد اولیه:

  • شیر چرب: ۵۰۰ گرم
  • ثلعب: ۲ قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ: ۲ عدد
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
  • ابلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • وانیل: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • موز: ۲۵۰ گرم
  • توت فرنگی: ۲۵۰ گرم
  • پودر پسته: برای تزیین

مواد بستنی جلاتو

طرز تهیه بستنی جلاتو:

برای آماده کردن این بستنی باید در اولین مرحله موزها را پوست کنده و درون مخلوط کن بریزید. حالا به خوبی مواد را پوره کرده و توت فرنگی‌ ها را اضافه کنید. مجدد مواد را میکس کنید تا توت فرنگی‌ ها نیز ترکیب شود.

در ادامه شیر و شکر را روی شعله قرار دهید. درون قابلمه‌ ای ریخته روی حرارت بگذارید. زیر آن را کم کنید و به آرامی هم بزنید تا شکر باز شود. زرده تخم مرغ را که درون ظرف دیگر جدا کردید به همراه کمی ثلعب خوب با همزن هم بزنید تا ترکیب شود و ثلعب در آن باز شود.

تخم مرغ و ثعلب که با هم ترکیب شده است را به آرامی به شیر اضافه کنید. مواد رو که به شیر اضافه می‌ کنید به آرامی هم زده با چنگال تا مواد باز شود. توجه کنید که زیر حرارت باید کم باشد و مدام مواد را هم بزنید.

مواد لازم بستنی جلاتو

در ادامه پوره میوه تهیه شده را به همراه آبلیمو به صورت جداگانه به شیر خود اضافه کنید. مواد داخل قابلمه را به سه قسمت تقسیم کرده و درون ظرف‌ های جداگانه بریزید. حالا روی حرارت بگذارید و پوره‌ های توت فرنگی و موز را در حرکت ظرف‌ ها ریخته و کمی با آنها آب لیمو اضافه کنید.

شما می‌ توانید پوره توت فرنگی موز را با یکدیگر و به صورت ترکیبی اضافه کرده همچنین می‌ توانید درون ظرف‌ های جداگانه و با طعم‌ های متنوع این بستنی را تهیه کنید. در این مرحله از طرز تهیه بستنی جلوتو باید خامه و وانیل را اضافه کنید. خامه و وانیل را که از قبل در دمای محیط قرار داشته به مواد اضافه کرده هم زده و روی آن را یک سلفون بکشید.

طرز تهیه بستنی جلاتو

مواد درون فریزر قرار داده و به مدت یک روز زمان دهید تا مواد بسته شود. در این مدت باید مدام مواد را از یخچال درآورده و به خوبی هم بزنیم تا بستنی شما بافتی ملایم و لطیف بگیرد.

توجه کنید در این بستنی هم زدن نکته کلیدی و مهم بوده که می‌ تواند یک بستنی با بافت فوق العاده و عالی به شما بدهد. شما می‌ توانید برای این بستنی از طعم‌ های کاکائو قهوه نسکافه و غیر استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو