آیا فصل دوم سریال شوگان ساخته خواهد شد؟

آیا فصل دوم سریال شوگان ساخته خواهد شد؟


منبع: فیگار

1

1403/2/6

20:56


با پایان فصل اول سریال محبوب شبکه اف‌ایکس (FX)، سازندگان سریال علاقه خود را نسبت به ساخت فصل دوم سریال شوگان ابراز کرده‌اند.

آیا فصل دوم سریال شوگان ساخته خواهد شد؟

با پایان فصل اول سریال محبوب شبکه اف‌ایکس (FX)، سازندگان سریال علاقه خود را نسبت به ساخت فصل دوم سریال شوگان ابراز کرده‌اند.

این سریال، در ابتدای سال 2024 منتشر شد و موفقیت بسیاری را در شبکه اف‌ایکس به دست آورد و بازخوردها و نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد. سریال شوگان ، داستانی را در ژاپن سال 1600 روایت می‌کند و در آن «هیرویوکی سانادا» نقش «لرد یوشی توراناگا» را دارد. او باید برای بقا با شورای نواب که علیه او متحد شده‌اند، به جنگ برود.

هنگامی که یک کشتی اروپایی مرموز و کشتی‌ران انگلیسی، «جان بلک‌ثورن» با بازی «کازمو جارویس» با رازهایی در دلش در نزدیکی دهکده ظاهر می‌شود، ممکن است تعادل قدرت را برای کمک به توراناگا تغییر دهد. سرنوشت «توراناگا» و «بلک‌ثورن» با مترجم آن‌ها به نام «تودا ماریکو» با بازی «آنا ساوای» و یک زن مسیحی مرموز، به تنگنا می‌رود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


از بازیگران این سریال، می‌توان به «کاسمو جارویس»، «هیرویوکی سانادا»، «آنا ساوای»، «تادانوبو آسانو»، «فومی نیکایدو»، «توکوما نیشیکا»، «تاکهیرو هیرا»، «شینوسوکه آبه»، «یاسوناری تاکشیما»، «هیروتو کانایی»، «توشی تودا» و «هیرو کاناگاوا» اشاره کرد.

آیا فصل دوم سریال شوگان ساخته خواهد شد؟

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

فصل دوم سریال شوگان

فصل دوم سریال شوگان

سریال شوگان یک مینی‌سریال جذاب در ژانر درام و تاریخی است که بر اساس رمانی به همین نام اثر «جیمز کلاول» ساخته شده است. این اثر نام خود را از لقبی که به بهترین جنگجویان ژاپنی در زمانی که به بالاترین درجه فرماندهی نظامی می‌رسیدند، داده می‌شود. پس از موفقیت این مینی‌سریال، شایعاتی مبنی بر اینکه آیا فصل 2 سریال شوگون ساخته خواهد شد یا خیر به انتشار رسید که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

صحبت سازندگان سریال درباره فصل دوم

فصل دوم سریال شوگان

«هیرویوکی سانادا»، پیش از پایان فصل ایتدایی این سریال، در یک مصاحبه با هالیوود ریپورتر، درباره احتمال تولید فصل 2 Shōgun صحبت کرده و گفت:

هیچکس نمی‌داند آینده چه خواهد بو؛ اما ما روایتی داریم، مدل‌های تاریخی واقعی و به وضوح می‌دانیم چه اتفاقی افتاده است؛ بنابراین بله، این به واکنش مخاطب بستگی دارد. «جاستین مارکس» و «ریچل کاندو»، این مجموعه را به صورت یک مینی‌سریال ساختند و تمامی وقایع رمان «جیمز کلاول» را پوشش دادند.

این دو نفر نیز در مصاحبه جدید خود، اعلام کردند که برای ادامه داستان، طرح خاصی ندارند. «مارکس» می‌گوید:

اگر داستانی داشتیم، اگر می‌توانستیم داستانی پیدا کنیم، ما از آن استقبال می‌کردیم؛ اما فکر نمی‌کنم هیچکس بخواهد بدون نقشه، راه و سایر جوانب کار جدیدی را شروع کند و همچنین مسئله این است که آیا مردم هنوز هم علاقه‌مند هستند یا نه؟

تاکنون هیچ اطلاعات رسمی درباره تولید فصل دوم Shōgun منتشر نشده است و باید دید که سازندگان مسیر جدیدی را طی می‌کنند یا مانند دیگر آثاری که صرفاً به دنبال پول هستند، قسمت‌های جدیدی را خواهد ساخت.

آیا شوگان می‌تواند به یک سریال آنتولوژی تبدیل شود؟

فصل دوم سریال شوگان

فصل دوم سریال شوگان

در حالی که دسیسه‌های شدید سیاسی قرن هفدهم ژاپن نشان داده است که پس‌زمینه‌ای جذاب برای شوگان است، به نظر می‌رسد که نمایش ده قسمتی کنونی این سریال، کل کتاب اصلی «کلاول» را پوشش می‌دهد. این اتفاق باعث می‌شود تا بسیاری بگویند که داستان فصل دوم سریال شوگان به گونه‌ای دیگر رقم بخورد. سریال شوگان فصل دوم قسمت اول امکان دارد کاملاً داستانی متفاوت را در پیش بگیرد و این نمایش را تبدیل به یک اثر آتنتولوژی کند.

در هر صورت، هرگونه تلاش برای ادامه داستان لرد «یوشی توراناگا» (هیرویوکی سانادا)، باید بدون بهره‌مندی از هیچ منبع راهنمایی انجام شود. با این وجود، اگر شبکه FX روزی تصمیم گرفت تا سریال شوگان را برای فصل 2 تمدید کند، باز هم داستان‌های تاریخی بی‌شماری از زندگی‌های واقعی این افراد در طول تاریخ برای آن‌ها وجود خواهد داشت تا طرح های آینده را بر اساس آن بنا کنند.

گزینه دیگری که می‌تواند رویکرد «کلاول» را به‌عنوان نویسنده اصلی بازتاب دهد، ارائه فصل 2 سریال شوگون با محیطی کاملاً جدید و تبدیل نمایش FX/Hulu به یک اثر آنتولوژی است. با استفاده از کتاب اصلی 1975 به عنوان اولین کتاب در حماسه آسیایی «کلاول»، نویسنده بعداً توجه خود را به ساختن داستان‌هایی معطوف کرد که در فرهنگ‌های مختلف آسیایی تا وقایع جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتند.

همچنبن، علاوه بر این مجموعه، بسیاری از کتاب‌های دیگر «کلاول»، قبلاً برای سینما اقتباس شده‌اند و می‌توان در نظر گرفت که این اتفاق نیز رخ دهد.

آیا مسیری برای داستان فصل دوم سریال Shōgun وجود دارد؟

فصل دوم سریال شوگان

پیش از این، در مجموعه زیبای شوگان، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه FX در حال بررسی این است که آیا این حماسه تاریخی را به عنوان یک درام در حال اجرا یا یک سریال محدود ارائه کند. همچنین، در این گزارش گفته شد که سازندگان در حال بررسی این هستند که آیا این می‌توانند فصل 2 سریال شوگون را بسازند یا خیر.

شاید بتوان این فشار و کشش را در پایان قسمت 10 شوگان مشاهده کرد. پایانی که توسط «مگان هوآنگ» و «امیلی یوشیدا» نوشته و توسط «فردریک ای.او» کارگردانی شد. داستان سریال در پایان فصل ابتدایی تمام می‌شود، اما همچنان سوالاتی را در مورد احتمال فصل دوم Shōgun ایجاد می‌کند.

بزرگ‌ترین موضوع، احتمالاً مربوط به خود «بلک‌ترون» باشد. در یک سکانس رویایی که اپیزود آخر در آن شروع می‌شود و گهگاه آن را به صورت تکرار می‌بینیم، یک شخصیت بسیار قدیمی‌تر، همچنان خاطره «ماریکو» را حفظ کرده است. پیشنهاد می‌شود که او در ژاپن بماند و اپیزود تمرکز خود را به رابطه پیچیده بین «توراناگا» و «بلک‌ترون» معطوف می‌کند که می‌تواند تمرکز پرباری برای فصل دوم سریال Shōgun باشد.

سوالات متداول

فصل اول سریال شوگان چند قسمت دارد؟

فصل ابتدایی این سریال، با انتشار 10 قسمت به اتمام رسید.

آیا سریال شوگان بر اساس داستان واقعی است؟

بله. بیشتر وقایع این سریال بر اساس واقعیت تاریخی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌یاینکه آیا فصل دوم سریال شوگان ساخته خواهد شد یا خیر چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو