معرفی بهترین نژاد های گربه برای نگهداری در خانه

معرفی بهترین نژاد های گربه برای نگهداری در خانه


1

1403/2/6

22:27


نگهداری گربه در خانه یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید بگیرید! داشتن یک موجود مستقل، پشمالو و جذاب…

معرفی بهترین نژاد های گربه برای نگهداری در خانه

نگهداری گربه در خانه یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید بگیرید! داشتن یک موجود مستقل، پشمالو و جذاب میتواند به شما کمک کند تا حس و حال فوق العاده‌ای را تجربه کنید. برای انتخاب بهترین نژاد های گربه برای نگهداری در خانه، باید حسابی تحقیق کنید و براساس شرایط و سبک زندگی شخصی خودتان تصمیم بگیرید. معرفی بهترین نژاد های گربه و انتخاب یک نژاد زیبا، سرحال، سالم، پر انرژی و جذاب که به شما امکان کسب تجربیات شیرین می‌دهد، سبک زندگی‌تان را متحول خواهد کرد. زیبایی و جذابیت گربه‌ها همراه با عملکرد سرگرم کننده و رفتار محبت آمیزشان میتواند زندگی شما را به شکلی دوست داشتنی تغییر دهد.

در این بخش به بررسی و معرفی بهترین نژاد های گربه برای نگهداری در خانه می‌پردازیم.

معرفی بهترین نژاد های گربه

معرفی بهترین نژاد های گربه

نژاد های گربه برای نگهداری در خانه

در این بخش قصد داریم بهترین نژاد های گربه برای نگهداری در خانه را معرفی کنیم. این نژادها متناسب با سبک زندگی شخصی شما و جزییات آن بررسی می‌شوند.

معرفی بهترین نژاد های گربه

معرفی بهترین نژاد های گربه

۱٫ گربه نژاد پرشین (پرشین کت)

یکی از گربه‌های دوست داشتنی که میتوانید در خانه از آن نگهداری کنید، گربه ایرانی است. این نژاد دوست داشتنی به شدت خواستنی است و میتواند حس و حال بی نظیری برای شما فراهم کند. گربه های ایرانی موهای بسیار بلندی دارند و صورتشان با نداشتن پوزه برجسته، بسیار خاص و دوست داشتنی به نظر می‌رسد. گربه پرشین با چشم‌های نزدیک به هم، گرد و در یک راستا با بینی قابل تشخیص است. معمولا زیبایی بصری این گربه‌ها زیاد است اما نگهداری از آن‌ها نیز پیچیده‌تر است. شانه کشی مکرر پرشین کت‌ها ضروری است. شما باید برای پیشگیری از گره خوردن موهای پت، نسبت به رسیدگی بهداشتی هوشمندانه عمل کنید. مراقبت از دهان و دندان این گربه‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. یادتان باشد که گربه های پرشین کم تحرک هستند و باید تغذیه متعادلی داشته باشند تا دچار اضافه وزن نشوند.

معرفی بهترین نژاد های گربه

معرفی بهترین نژاد های گربه

۲٫ گربه نژاد اسکاتیش فولد

گربه های اسکاتیش اهل اسکاتلند هستند. آن‌ها با گوش‌های خوابیده و چشم‌های درشت و گرد شناخته می‌شوند. دست و پاهای این نژاد بسیار کوتاه است و باید حتما در نگهداری از آن ها هوشمندانه اقدام کنید. صدای ملایم گربه اسکاتیش فولند بسیار ملایم است. رنگ های طوسی تا کرم رنگ این نژاد میتواند زیبایی را برای‌تان به نمایش بگذارد. این نژاد حاصل جهش ژنتیکی است اما باید حتما در این خصوص تحت نظر دامپزشک از آن‌ها مراقبت کنید. رسیدگی به وضعیت سلامت این نژاد بسیار اهمیت دارد و میتواند زمینه طول عمر مفید این نژاد را فراهم کند. جالب است بدانید که گربه‌های اسکاتیش نوع آن فولدی دارند که دارا گوش‌های عادی هستند. مشکلات ژنتیکی در این نوع نژاد بسیار کم‌تر است. به همین دلیل باید با آگاهی کافی در این خصوص اقدام کنید.

معرفی بهترین نژاد های گربه

معرفی بهترین نژاد های گربه

۳٫ گربه نژاد اگزوتیک

گربه های اگزوتیک با ظاهر دوست داشتنی، میتوانند به شدت خواستنی باشند. ظاهر آن‌ها کمی شبیه به گربه‌های پرشین است. چشم های درشت گرد در کنار صورتی تپل و دوست داشتنی میتواند هر سلیقه‌ای را به خود جلب کند. گربه های اگزوتیک دارای موهای کوتاهی هستند و قدی حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر دارند. طول عمر این نژاد بین ۱۴ تا ۱۵ سال است. تحرک این نژاد بسیار کم است و رفتاری مشابه با گربه‌های پرشین دارد. خلق و خوی آرام این نژاد به بهترین شکل ممکن میتواند برای هر خانه و خانواده‌ای مناسب باشد. برای زندگی در آپارتمان میتوانید این نژاد را انتخاب کنید. رفتار و خلق و خوی این نژاد با سایر افراد خانواده و سایر پت‌ها، بسیار مطلوب است و میتوانید حس و حال خوبی را تجربه کنید. نکته قابل توجه در این نژاد، مشکلات تنفسی است و باید برای نگهداری از این نژاد، با جدیت همه وضعیت سلامت پت را با دامپزشک رصد کنید.

معرفی بهترین نژاد های گربه

معرفی بهترین نژاد های گربه

۴٫ گربه نژاد بریتیش شورت هیر

اگر میخواهید گربه‌ای کم مو را انتخاب کنید، قطعا بریتیش شورت هیر بهترین گزینه است. این نژاد با رنگ طوسی خودش و چشم‌های گرد و درشت میتواند در دل‌تان جا باز کند. سر و صدای کم در کنار رفتاری محبت آمیز، ویژگی اصلی این نژاد دوست داشتنی است. فعالیت این نژاد نسبتا بالا است و عاشق پریدن بر روی سطوح مختلف در خانه است. چشم‌های عسلی رنگ و درشت این نژاد حسی از بامزه بودن را تداعی می‌کند. موهای کوتاه، دردسرهای نگهداری گربه‌های مو بلند را ندارد و برس کشی محدودتری نیاز دارند. تپل بودن این نژاد ویژگی بامزه‌ای است که میتواند ظاهر جذاب‌تری برای او بسازد. توجه به تغذیه و چکاپ ماهیانه مثل هر نژاد دیگری ضروری است.

معرفی بهترین نژاد های گربه

معرفی بهترین نژاد های گربه

۵٫ گربه نژاد هیمالین

به عنوان یکی از نژادهای دوست داشتنی برای نگهداری در خانه، میتوان گربه هیمالین را معرفی کرد. این نژاد برای افرادی مناسب است که عاشق گربه های پشمالو هستند. موهای بلند این نژاد نیازمند رسیدگی و برس کشی روزانه است. پس خودتان را برای این قسمت آماده کنید. از سوی دیگر، تنبلی این نژاد برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی است. بدن این نژاد معمولا به رنگ روشن است و پوزه و دست‌ها با گوش‌ها رنگ تیره تری دارند. نکته جذاب از ماهیت این نژاد، ترکیب گربه پرشین و گربه سیامی است که حاصل آن گربه هیمالین شده است. همین ترکیب نژاد موجب شده است تا برخی از نقاط ضعفی که در هر کدام این نژادها وجود داشت، در هیمالین وجود نداشته باشد.

معرفی بهترین نژاد های گربه

معرفی بهترین نژاد های گربه

۶٫ گربه نژاد رگدال

اگر طرفدار گربه های لوس باشید، قطعا رگدال یک انتخاب عالی برای شما است. گربه‌های رگدال به گربه‌هایی با شخصیت پرنسس شناخته می‌شوند. آن ها جسه‌ای بزرگ دارند و موهای نسبتا بلندی را به نمایش می‌گذارند. آن‌ها آنقدر دوست داشتنی و وابسته هستند که بسیاری از افراد به نوعی رفتارشان را مشابه با سگ می‌دانند. روحیه آرام و مطیع این نژاد در کنار خوش رفتاری‌ها و جذابیت‌های بصری که دارا است، میتواند هر کسی را به سمت خود جذب کند. این نژاد دارای سینه‌ای پهن است و گردنی گرد و ضخیم دارد. از سوی دیگر گوش‌های تیره‌تر که با دم تیره آن ست شده، ظاهری جذاب و دوست داشتنی ایجاد می‌کند. آن‌ها معمولا زمانی که در آغوش‌تان هستند، مثل یک عروسک پارچه‌ای شل شده و دست و پای خودشان را آویزان می‌کنند. جالب است بدانید که این نژاد دارای موهای تک لایه است و ریزش موی چندان زیادی ندارد.

کلام آخر

اگر شما هم علاقه دارید که بهترین نژاد های گربه برای نگهداری در خانه را بشناسید، کافی است روحیات گربه‌ها، نیازها و شرایط نگهداری خودتان را تطبیق دهید و براساس توضیحاتی که در بالا اشاره شد، بهترین نژاد را برای خودتان انتخاب کنید.

نظرات


تصویری


ویدئو