جرم گیری لوله فاضلاب سه کشته داد

منبع: نمناک

134

1398/5/19

17:46


مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از مرگ 3 نفر در حادثه جرم گیری لوله فاضلاب خبر داد.

جرم  گیری لوله فاضلاب سه کشته داد

3 کشته در حادثه جرم گیری لوله فاضلاب

ایرنا:مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت:چهار نفر از اعضای یک خانواده در بیرجند که برای جرم گیری لوله فاضلاب از اسید استفاده کرده بودند، دچار حادثه و سه نفر از آنان فوت شدند. 

علی حسینی افزود:این خانواده که در زیرزمینی یک آپارتمان ساکن بودند با ریختن اسید به داخل چاه فاضلاب، شرایط اسیدی بودن گاز متان و سایر گاز های کشنده را افزایش دادند. 

وی بیان کرد:از آنجاییکه چاه فاضلاب تخلیه بوده است اسید کمک کرده حجم گاز ها افزایش یابد و محیط به شدت آلوده شود و منجر به فوت این اعضای خانواده شود. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار داشت:در این حادثه پنج نفر از کارکنان آتش نشانی بیرجند نیز دچار گازگرفتگی و به بیمارستان منتقل شدند که اکنون مرخص شده اند. 

وی با بیان اینکه یکی از اعضای خانواده در حالت کما و بخش ICU بیمارستان بستری است ادامه داد:برای باز کردن چاه فاضلاب ریختن اسید به هیچ وجه توصیه نمی شود. 

حسینی همچنین توصیه کرد:ریختن اسید علاوه بر بوی بد خطرات زیادی نیز به همراه دارد و گاهی منجر به فوت افراد می شود. 

وی تاکید کرد:در این حادثه به خاطر تخلیه چاه در روز های اخیر و ریختن نوعی ماده اسیدی که در دست آزمایش است، شرایط تولید حجم زیادی از گاز H. 2 S. (سولفید هیدروژن)، متان، آمونیاک و سایر گاز های سمی و کشنده مهیا شده بود. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اضافه کرد:با توجه به حضور به موقع نیرو های امدادی در محل، از انفجار گاز پیشگیری شد در غیراینصورت با اتفاق بسیار وسیع تری مواجه بودیم. 

وی گفت:در بررسی های اولیه گازسنج مشخص شد میزان گاز محیط مذکور 8.5 برابر حجم مجاز بوده است. 

حسینی تاکید کرد:شهروندان سعی کنند در مکان هایی که به شبکه فاضلاب متصل است حتی المقدور از چاه های خانگی جذبی استفاده نکنند و به شبکه فاضلاب متصل شوند. 

وی با بیان اینکه منزل مسکونی مذکور دارای چاه جذبی خانگی بوده است گفت:به شهروندان توصیه می شود از ریختن هرگونه ماده اسیدی و مشابه که برای باز شدن لوله ها استفاده می شود بدون مشورت از افراد و مراجع ذیصلاح خودداری کنند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید از ترکیب مواد شوینده و اسید ها در جرم گیری و نظافت استفاده کرد، گفت:همچنین شهروندان در صورت وقوع حادثه، قبل از اطمینان کامل از میزان گاز موجود در محل حادثه از ورود به محیط خودداری و مراتب را فوری به عوامل امدادی انعکاس دهند

انتهای پیام/م

جرم گیری لوله فاضلاب در بیرجند 3 نفر را کشت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو