معارفه جایگزین مهدی حاجتی به تعویق افتاد

منبع: برترین ها

83

1398/5/24

17:19


معارفه جایگزین مهدی حاجتی، عضو زندانی شورای شهر شیراز، که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، به درخواست رئیس این شورا و با موافقت فرمانداری به تعویق افتاد.

ایرنا: معارفه جایگزین مهدی حاجتی، عضو زندانی شورای شهر شیراز، که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، به درخواست رئیس این شورا و با موافقت فرمانداری به تعویق افتاد.

پس از آن‌که فرماندار شیراز اعلام کرد مهدی حاجتی به دلیل «غیبت بیش از دو ماه» دیگر عضو این شورا نیست و از محمدتقی تذروی دعوت شده تا «جایگزین» وی شود، رئیس شورای این شهر اعلام کرد که غیبت آقای حاجتی به دو ماه نرسیده و این شورا تا شش ماه نیز برای تعیین تکلیف فرصت دارد و به همین دلیل نباید فعلاً نباید «جایگزین» مهدی حاجتی معرفی شود.

مهدی حاجتی مهرماه سال گذشته پس از انتشار توئیتی درباره بازداشت دو بهایی در این شهر بازداشت شد. او پس از ۱۰ روز حبس به قید وثیقه آزاد شد اما به یک سال زندان محکوم شد و از خرداد ماه در زندان است.

بر اساس قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، در صورت استعفا، فوت یا سلب عضویت هر یک از اعضای شورا، عضو علی‌البدل «جایگزین» او می‌شود و هرگاه عضوی به هر دلیل تا دو ماه در جلسه شورا شرکت نکند، تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بینجامد، از عضو علی‌البدل به‌عنوان «جانشین» دعوت می‌شود.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز، روز چهارشنبه گفت: چنانچه مهدی حاجتی پس از ۶ ماه غیبت در جلسه شورای شهر از زندان آزاد شود و عضویت وی در هیئت حل اختلاف شوراها سلب نشود، می‌تواند به شورا بازگردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو